شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱۶
۵
با ورود مجلس به پرونده پدیده؛

آینده «پدیده» در لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام / آیا «پدیده» به سرانجامِ «داماش» مبتلا می‌شود؟!

يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب: 399908
با توجه به حواشی بوجود آمده برای شرکت پدیده شاندیز، هواداران تیم فوتبال پدیده نیز نگران این مساله هستند که آیا سرنوشت داماش برای این تیم نیز رخ خواهد داد یا خیر...
آینده «پدیده» در لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام / آیا «پدیده» به سرانجامِ «داماش» مبتلا می‌شود؟!
سرویس ورزشی جهان‌نيوز - مسعود پاشنا:  ماجرای «پدیده شاندیز» در روزهای اخیر بسیار داغ و خبرساز شده است، به شکلی که رئیس کمیسیون عمران مجلس از ورود خانه ملت به پرونده پدیده خبر داد و مطالبه مردمی را علت ورود نمایندگان به این پرونده عنوان کرد.

سید مهدی هاشمی با بیان اینکه از قوه قضائیه حمایت می‌کنیم، در پاسخ به این سوال که مجلس در برابر فشارها به دستگاه قضا در این پرونده‌‌ها چه اقدامی می‌کند؟ گفت: دستگاه قضا مستقل عمل می‌کند و قطعا مجلس شورای اسلامی در برابر فشارها از این دستگاه حمایت خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور، اظهار داشت: باید جلوی کسانی که در جهت خلاف این تدابیر و فرمایشات عمل می‌کنند، گرفته شود.

با توجه به مسائل به وجود آمده علاقه مندان فوتبال مخصوصا هواداران تیم فوتبال پدیده، نگران آنند که سرنوشت این تیم به سرنوشت تیم داماش دچار شود که منجر به سقوط آن تیم به لیگ یک شد!؟

باشگاه فوتبال پدیده خراسان یک باشگاه فوتبال در شهر مشهد است که در سال ۱۳۹۲ با خرید امتیاز باشگاه مس سرچشمه تأسیس و در مسابقات لیگ آزادگان شرکت کرد.

باشگاه پدیده با قهرمانی در گروه الف لیگ آزادگان فصل ۹۳-۱۳۹۲ به لیگ برتر ایران صعود کرد. در خرداد ۱۳۹۳ نام این تیم جهت راهیابی به لیگ برتر، از «پدیده مشهد» به «پدیده خراسان» تغییر کرد.

ماجرای تخلفات شرکت پدیده از زمانی بیشتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت که شورای عالی شهرسازی ۲۸ دی و ۱۲ بهمن ماه سال ۹۲ در ۲جلسه، پروژه ساخت شهرک چند منظوره پدیده شاندیز را که در مشهد در جریان است را مورد بررسی قرار داد و سرانجام مصوب کرد ضمن تعیین هیات کارشناسی از طرف شورا برای اعزام به منطقه جهت بررسی عینی و فنی این پروژه، دستور ممنوعیت پیشرفت کار در بخش های اجرا نشده پدیده شاندیز صادر شود.

چندی پیش نیز با دستور دستگاه قضایی، فروش سهام «پدیده شاندیز» در استان خراسان رضوی ممنوع شد. شرکتی که گفته می‌شود، تاکنون حدود ۴۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان سود عایدش شده است و حالا دادستانی مشهد براساس آنچه از آن به عنوان «دلالی دفاتر شرکت سرمایه‌گذاری پدیده شاندیز» نام برده، تاکید کرده که «هر گونه تبلیغات از سوی این شرکت‌ها ممنوع است و آنها حق تبلیغ درباره خرید و فروش سهام در رسانه‌ها را ندارند.»

لازم به یادآوری است که باشگاه داماش گیلان نیز یکی از باشگاه‌های فوتبال ایران در سال ۱۳۸۷ است که بعد از خریداری امتیاز باشگاه فوتبال پگاه گیلان تاسیس شد. این تیم در فصل ۹۰-۱۳۸۹ بعد از قهرمانی در لیگ گروه یک لیگ آزادگان به لیگ برتر صعود کرد.

امیر عابدینی و هیئت مدیره وقت داماش، وعده احداث ورزشگاه اختصاصی و ایجاد دانشگاه تخصصی ورزش را در رشت و قرار گرفتن تیم فوتبال بین تیم‌های بالای جدول طی برنامه‌های سه و پنج ساله و حتی قهرمانی در لیگ برتر را دادند که البته همزمان با فاش شدن فساد سه هزار میلیاردی و اینکه پای برخی از مدیران وقت باشگاه داماش نیز به این پرونده باز شد، سرانجام باشگاه داماش به لیگ دسته یک سقوط کرد و حتی تا پای انحلال نیز پیش رفت.

حالا و پس از گذشت چند سال تیم پدیده هم تقریبا چنین شرایطی را تجربه می کند، هر چند جواد وطن‌خواه مدیرعامل باشگاه در خصوص شایعه تغییر نام باشگاه پدیده به دلیل مشکلات به وجود آمده برای شرکت پدیده مدعی است «مسائل باشگاه پدیده به خودش مربوط است و بودجه باشگاه ما هم کنار گذاشته شده و مشکلی از این بابت نداریم» اما تجربه چند سال اخیر نشان می دهد که باز شدن پرونده پدیده شاندیز در دادگاه و سازمان بازرسی کل کشور چندان هم نمی تواند با وضعیت این تیم در لیگ برتر بی ارتباط باشد.
 
لازم به ذکر است وقتی زمزمه ایجاد مشکلات در باشگاه داماش به گوش رسید، مدیران وقت آن باشگاه همین سخن ها را بر زبان می آوردند ولی متاسفانه پیش بینی ها درست بود و تیم داماش با مشکلات فراوانی مواجه شد، به شکلی که هم اکنون در لیگ دسته اول هم با مشکلات فراوانی روبرو است!؟

حال باید منتظر ماند و دید، سرانجامِ داماش در انتظار پدیده هم خواهد بود یا خیر؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


انصافی
وقتی پولهای باد اورده دست یک سری ادمهای شناخته شده باشد همین وضع همیشه هست
گورپدرآرمان ها شکم و زیرشکم اصل ست
پناه میبریم به خدا که غفلت از یاد اومارا بدعاقبت میکند
تاری
مطمئن باشید مشکلات در باشگاه داماش بع پدیده می رسد
احراری
تا زمانی که روابط بر ضولبط در ورزش حاکم باشد این گونه مشکلات وجود دارد
و
پدیده با پولهای مردم درست شده .