دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

طالب‌زاده: GPS جهان به هم ریخته است

پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 399306
دبیر پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: GPS جهان به هم ریخته است الا آنجا که خط مستقیم اسلام دنبال می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور جمعی از خانواده شهدا، مسئولان فرهنگی، مستندسازان، هنرمندان در سینما فلسیطن در حال برگزاری است.

نادر طالب زاده، به عنوان دبیر این دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در ابتدای این مراسم پشت تریبون رفت و گفت: عمار یک ظرفیت انقلاب اسلامی است که هرچه به سمت آینده می‌رویم منظور و هدف آن بهتر شناخته می‌شود.
عمار از بدو انقلاب اسلامی وجود داشته اما ۵ سال پیش کشف شد و مردم و صدا و سیما از ظرفیت آن استقبال کردند.

وی در تبیین ظرفیت های این جشنواره خطاب به حضار خاطرنشان کرد: اگر می خواهید بدانید عمار چیست، عماریون چه کسانی هستند و چه کار قرار است بکنند، شب ها ساعت ۲۳ برنامه سینما مردم را در شبکه چهارم سینما تماشا کنید. من خودم دیشب این برنامه را دیدم و این گام موثری است برای شناساندن راه و هدف عمار. باید بگویم، برای شناخت عمار و ظرفیت آن بهترین کار دیدن سازندگان کارهاست، با بررسی این فیلم سازها معلوم می شود که جشنواره چه خلاءهایی را دارد پر می کند. شناخت آنها بهترین کار است. پیش از جشنواره عمار در زمینه تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی خلایی وجود داشت که با حضور جشنواره عمار تا حدی پر شد.

دبیر پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: با آمدن گروهک داعش و عاجز بودن جهان در برخورد با آن و دعوا بین کنگره و رئیس جمهور آمریکا بر سر تحریم‌های ایران شاهد هرج و مرج در جهان هستیم. GPS جهان به هم ریخته است الا آنجا که خط مستقیم اسلام دنبال می‌شود.

طالب‌زاده تاکید کرد: باید از این ظرفیت‌های مردمی جشنواره عمار بیشتر استفاده شود و نیروها از روستاها گرفته شود. عقبه جشنواره عمار نخبگان جمهوری اسلامی هستند. تجمع این افراد مهم است و در ادامه راه بیشتر دیده می‌شود. باید از ظرفیت‌های شبکه‌های استانی استفاده کنیم. این جایی است که نیروهای انقلاب می‌توانند ورود کنند.

دبیر پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار ادامه داد: اکثر فیلم‌سازانی که درخشیده‌اند از شهرستان‌ها بوده به همین دلیل باید به شبکه‌های استانی بیشتر توجه کرد. در حال حاضر کلاس‌های زیادی در زمینه فیلم‌سازی برگزار می‌شود اما در شبکه‌های استانی صدا و سیما ظرفیت‌های خالی بسیاری وجود دارد.

طالب‌زاده از اینکه صدا و سیما برنامه‌هایی را درباره جشنواره عمار به صورت مستمر پخش می‌کند، ابراز خوشحالی کرد و گفت: رهبر انقلاب در صحبت‌های خود عنوان «عمار» که امروز نام این جشنوراه است را کلید زدند و اینکه هر روز دیده می‌شود که این جشنواره رو به رشد است نشان از درستی راه آن دارد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم انقلاب اسلامی را به جهان معرفی کنیم، گفت: امروز باید به مردم جهان بگوییم چه اتفاقاتی افتاده است. امروز مردم جهان مشتاق تر از مردم ایران می‌خواهند به حقایق پی ببرند.

طالب‌زاده در پایان گفت: خوشحالم که این جشنواره هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ آثار پیشرفت داشته است. فیلم‌های داستانی در این دوره بیشتر شده است و آینده خوبی در انتظار جشنواره عمار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *