شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

بستری پادشاه سعودی موجب سقوط بورس

پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۱۵
کد مطلب: 399204
ساعاتی پس از انتشار خبر بستری شدن پادشاه عربستان در بیمارستان، شاخص بورس این کشور پنج درصد سقوط کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری الجزیره قطر خبر داد: در پی انتشار خبر بستری شدن ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه ۹۱ ساله عربستان از سوی خبرگزاری رسمی این کشور، شاخص بورس پنج درصد سقوط کرد.

بیشتر سهام هایی که در بازار بورس عربستان داد و ستد می شود، تحت تاثیر این خبر سقوط کردند از جمله اینکه سهام بانک و پتروشیمی به ترتیب ۶.۱ و ۳.۵ درصد کاهش داشتند.

ملک عبدالله که از سال ۲۰۰۵ و پس از فوت برادرش ملک فهد، به پادشاهی رسید، اخیرا از ناحیه کمر در داخل کشور و نیز آمریکا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

در سال های اخیر بازار بورس عربستان به بزرگترین بازار بورس کشورهای عربی تبدیل شد، اما در اواخر نوامبر ۲۰۱۲ پس از انتشار اخبار بیماری پادشاه و نگرانی ناشی از آن، ارزش بورس به پایین ترین میزان خود در طول ۱۰ ماه منتهی به این ماه رسید و در ژوئن همان سال نیز با اعلام خبر درگذشت امیر نایف بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان بار دیگر ارزش شاخص بورس رو به کاهش گذاشت.

اکنون با کاهش شاخص بورس عربستان این نیز زیان دیگری است که به زیان ناشی از کاهش بی سابقه نفت خام تا ۵۶.۷۴ دلار برای هربشکه افزوده می شود، زیرا این قیمت پایین ترین بهای نفت از می ۲۰۰۹ به شمار می آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *