يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱
فهرست تیم ملی ناقص اعلام شد

مبعلی و نوری در لیست انتظار

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 398260
ایمان مبعلی ۳ بار به جام‌ملت‌ها رفته و تا دوشنبه هم شانس دارد اسمش به لیست نفرات اعزامی اضافه شود. باید دید کار مهرداد پولادی و سروش رفیعی به کجا می‌انجامد. می‌گویند اگر کار آنها درست نشود، کارلوس کروش، مبعلی و محمد نوری را به لیست ۲۱ نفره‌اش اضافه می‌کند.
به گزارش جهان ، خبرورزشی نوشت: فهرست ملی‌پوشان اعزامی به شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا (استرالیا) به صورت ناقص اعلام شد. کارلوس کروش ۲۱ نفر از مجموع ۲۳ بازیکن مورد نظرش را معرفی کرد. ابتدا اسامی ملی‌پوشان را بخوانید:

دروازه‌بان‌ها: علیرضا حقیقی (پنافیل پرتغال)، محسن فروزان (استقلال) و علیرضا بیرانوند (نفت تهران).
مدافعان: امیرحسین صادقی و هاشم بیک‌زاده (استقلال)، وریا غفوری و احسان حاج‌صفی (سپاهان)، رامین رضايیان (راه‌آهن)، مرتضی پورعلی‌گنجی (نفت تهران)، سیدجلال حسینی (الاهلی قطر).
بازیکنان خط میانی: وحید امیری (نفت تهران)، آندرانیک تیموریان (؟)، امید ابراهیمی (استقلال)، جواد نکونام (اوساسونا)، مسعود شجاعی (الشحانیه قطر).
مهاجمان: خسرو حیدری (استقلال)، سردار آزمون (روبین‌کازان روسیه)، علیرضا جهانبخش (نایمخن هلند)، کریم انصاری‌فرد (اوساسونا)، اشکان دژاگه (العربی قطر) و رضا قوچان‌نژاد (الکویت کویت).

کارلوس کروش در آخرین مصاحبه‌اش گفته شاید خسرو حیدری هم به جام ‌ملت‌های آسیا نرسد. او نام دو بازیکن را اعلام نکرده و منتظر رایزنی فدراسیون فوتبال با حوزه نظام وظیفه برای حل مشکل مهرداد پولادی و سروش رفیعی است تا با اضافه شدن نام آنها فهرست ۲۳ نفره‌اش تکمیل شود.

۹ خط خورده اردوی ژوهانسبورگ
آخرین اردوی آماده‌سازی تیم ملی در آفریقای‌جنوبی با حضور ۲۲ بازیکن برگزار شد. از جمع آنها این نفرات خط خوردند:
۱- رحمان احمدی ۲- محمدرضا خانزاده ۳- حبیب گردانی ۴- محمد نژادمهدی ۵- محمد نوری ۶- ایمان مبعلی ۷- سجاد شهباززاده ۸- مهدی شریفی ۹- مسعود حسن‌زاده. جایگزین این نفرات نیز لژیونرها هستند که نمی‌توانستند به ژوهانسبورگ بروند.

۴ بازیکن بدون بازی ملی
از جمع ۲۱ بازیکن دعوت شده، ۴ نفر اصلاً بازی ملی ندارند. علیرضا بیرانوند، وحید امیری و مرتضی پورعلی‌گنجی از نفت تهران بدون بازی ملی به بزرگترین تورنمنت قاره یعنی جام ‌ملت‌ها می‌روند. البته این ۳ نفر در اردوی آفریقای‌جنوبی مقابل تیم‌های باشگاهی بازی کردند که بازی ملی به شمار نمی‌آید. رامین رضايیان مدافع راست راه‌آهن نیز بازی ملی در کارنامه ندارد. اگر خسرو حیدری جام ‌ملت‌ها را از دست بدهد، رضايیان و غفوری (سپاهان) با یکدیگر برای حضور در ترکیب اصلی رقابت خواهند کرد.

کم‌تجربه‌ها و باتجربه‌ها
وریا غفوری نیز فقط یک بازی ملی در کارنامه دارد. درست مثل محسن فروزان. از سویی علیرضا حقیقی ۱۰ بازی ملی در کارنامه دارد که ۳ بازی در جام‌جهانی او را صاحب تجربه نسبتاً خوبی کرده است. سردار آزمون جوان با ۳ بازی ملی نصف و نیمه جزو کم‌تجربه‌های تیم ملی به شمار می‌آید. در عین حال نکونام، حسینی، حاج‌صفی، آندرانیک و شجاعی بازی‌های ملی زیادی در کارنامه دارند.

رحمتی، جباری، منتظری و خلعتبری!
در سال‌های اخیر اتفاقات عجیب زیادی رخ داده است؛ از خداحافظی رحمتی، عقیلی و جباری گرفته تا خط خوردن خلعتبری و مصاحبه آتشین او علیه کارلوس کروش. چه بسا اگر این ۴ بازیکن در اردو بودند، تیم ملی با شرایط فنی بهتری راهی استرالیا می‌شد. مصدومیت پژمان منتظری نیز دست کروش را در خط دفاعی خالی کرد. شاید اگر سرمربی تیم ملی زودتر متوجه آسیب پژمان می‌شد، مدافعی مثل محسن بنگر یا عبدا... کرمی را به اردوی آفریقای‌جنوبی می‌برد و با دیگر نفراتش هماهنگ می‌کرد.

حذف غیرمنتظره ۴ ملی‌پوش
کروش قبل از شروع جام‌جهانی با خط زدن نام محمدرضا خلعتبری همه را شوکه کرد و محمدرضا خانزاده را به برزیل برد. سرمربی تیم ملی این بار خانزاده را خط زد که قابل پیش‌بینی بود اما حذف اسم محمد نوری، رحمان احمدی، مهدی شریفی و حتی سجاد شهباززاده غیرمنتظره بود. نوری در آخرین بازی دوستانه تیم ملی در آفریقا ۳ گل زده بود.

جای خالی جام‌ملت‌ها در کارنامه منتظری
یادتان هست قبل از آغاز جام‌ملت‌های قطر ۲۰۱۱ چه اتفاقاتی افتاد؟ در اردوی آماده‌سازی تیم ملی در اتریش، علی کریمی با افشین قطبی درگیری پیدا کرد و به تهران برگشت. امروز کریمی در قامت مربی تیم ملی عازم استرالیاست. مهرزاد معدنچی، هم‌اتاقی علی‌ کریمی، نیز توسط افشین قطبی خط خورد. محسن خلیلی و پژمان منتظری جزو آخرین خط‌خورده‌ها بودند. منتظری علی‌رغم حضور چند ساله در تیم ملی تا به حال به جام‌ملت‌های آسیا نرفته است و با توجه به شرایط سنی و پست بازی‌اش، بعید است به جام‌ملت‌های ۲۰۱۹ برسد.

مبعلی و نوری در لیست انتظار
ایمان مبعلی ۳ بار به جام‌ملت‌ها رفته و تا دوشنبه هم شانس دارد اسمش به لیست نفرات اعزامی اضافه شود. باید دید کار مهرداد پولادی و سروش رفیعی به کجا می‌انجامد. می‌گویند اگر کار آنها درست نشود، کارلوس کروش، مبعلی و محمد نوری را به لیست ۲۱ نفره‌اش اضافه می‌کند.

دو نكته مهم در ليست جديد تيم‌ملي
در ليست جديد تيم‌ملي دو نكته بسيار پر‌رنگ هست. اول اينكه كروش برخلاف جام‌جهاني توجه بيشتري به ليگ داشته و بازيكنان زيادي را از دل اين مسابقات انتخاب كرده است. عليرضا بيرانوند، محسن فروزان، رامين رضاييان، مرتضي پور‌علي‌گنجي، وريا غفوري، وحيد اميري و اميد ابراهيمي از جمله بازيكناني هستند كه كروش با ‌توجه به عملكرد خوب آنها در ليگ ‌برتر در ليست مسافران جام ملت‌ها قرار داده است. كروش كه خميازه‌هايش در جريان بازي‌هاي ليگ از ياد نرفته است، از دل همين مسابقات نفراتي را انتخاب كرده كه بتوانند در استراليا عصاي دست او باشند. در اين شرايط او بدون ترديد پاسخ كساني كه مي‌گفتند مربي پرتغالي به بازيكنان لژيونر علاقه دارد را هم داده است. نكته دوم آينده‌نگري كروش است. او به نوعي دست به خانه‌تكاني در تيم‌ملي زده و نسبت به جام‌جهاني ۱۰ تغيير دارد. او هم بازيكنان جوانتري وارد كرده و هم كساني كه تجربه كمتري دارند تا در آينده هم تيم ملي با مشكل فقدان تجربه روبه‌رو نباشد. كروش بعد از جام ملت‌ها چه در تيم‌ملي بماند و چه برود، تيمي ساخته است كه مي‌توان براي سال‌هاي بعد هم روي آن حساب كرد.

۱۰ مسافر جام جهاني در ليست غايبان جام ملت‌هاي آسيا
ليست نهايي تيم ملي براي جام ملت‌‌هاي آسيا اعلام شد؛ ليستي كه مثل هميشه حاميان و منتقداني دارد ولي قابل تغيير نيست. نكته مهم اين ليست جاي خالي دو بازيكن است. كروش اميدوار است مشكل نظام وظيفه مهرداد پولادي و سروش رفيعي حل شود تا اين دو بازيكن راهي استراليا شوند در غير اين صورت با دو بازيكن جايگزين به اين مسابقات مي‌رود. در مقايسه ليست كنوني تيم ملي براي جام ملت‌هاي آسيا با مسافران جام جهاني، ۱۰ چهره غايب حضور دارند. در ليست جديد تيم ملي نام دانيال داوري، مهرداد بيت‌آشور، مهرداد پولادي، بختيار رحماني، احمد آل‌نعمه، پژمان منتظري، حسين ماهيني، رضا حقيقي، قاسم حدادي‌فر و رحمان احمدي ديده نمي‌شود. در اين ميان منتظري به دليل مصدوميت و پولادي به دليل مشكل سربازي در ليست مسافران جام ملت‌ها قرار ندارند تا خط دفاعي فولادي تيم ملي با سكته روبه‌رو شود البته كروش اميدوار است مجوز حضور پولادي را بگيرد؛ ضمن اينكه خانزاده مثل جام جهاني در ليست ذخيره قرار دارد و احتمال اينكه يكي از دو بازيكن جاي خالي ليست جام ملت‌ها به او تعلق بگيرد زياد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خسرو حيدري مگه مهاجمه؟