جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

مطالبات‌ائمه‌جمعه‌خراسان‌جنوبی از دولت

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 397798
ائمه جمعه تعدادی از شهرستان‌های استان خراسان‌جنوبی در درخواست‌هایی از وزرای دولت بخشی از مشکلات شهرستان‌های خود را مطرح کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ائمه جمعه طبس، نهبندان و شوسف در گفت‌وگوهایی جداگانه به بیان مطالبات و درخواست‌های خود از رئیس جمهور و وزرای دولت پرداختند.

مهاجریان‌مقدم: راه‌های شهرستان طبس کیفیت نامطلوبی دارد

امام جمعه طبس گفت: مردم شهرستان طبس خواستار این هستند که رئیس جمهور در جریان سفر به خراسان جنوبی، به شهرستان طبس هم سفر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم خاطرنشان کرد: طی این نامه، مزایا و ظرفیت‌های منحصر به فرد شهرستان طبس از قبیل محل شکست حمله نظامی آمریکا، محل فرود آوردن هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا، وجود بارگاه منور حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) برادر گرامی حضرت امام رضا(ع)، پرورش شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله واعظ طبسی یادآوری شده است.

وی افزود: همچنین در این نامه اشاره شده که شهرستان طبس از فرودگاه برخوردار است که این موضوع امکان سفر راحت و سریع رئیس جمهور به شهرستان طبس را فراهم می‌کند

امام جمعه طبس مهمترین نیازهای شهرستان طبس را مشکلات راه‌ها، بهداشت و درمان، آب، اشتغال، کشاورزی، دانشگاهی، نیروگاه حرارتی و موزه مرگ بر آمریکا برشمرد.

مهاجریان‌مقدم تصریح کرد: شهرستان طبس محل تقاطع ۶ استان مهم کشور است و به همین دلیل، تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی این شهرستان بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: راه‌های شهرستان طبس کیفیت نامطلوبی دارد و بخش قابل توجهی از آن باید بهسازی و همچنین دوبانده شود.

امام جمعه طبس افزود: احداث راه جدید طبس ـ بشرویه که عملیات اجرایی آن آغاز شده نیز از اهمیت زیادی برای منطقه و کشور برخوردار است که باید برای تسریع عملیات اجرایی آن توجه ویژه صورت گیرد.

مهاجریان مقدم گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به طبس سفر کند که این موضوع شاید تأثیر بسزایی در رفع برخی مشکلات راه‌های این شهرستان داشته باشد.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان طبس اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان طبس با مراکز درمانی استان‌های همجوار فاصله زیادی دارد که این موضوع ضرورت تقویت امکانات درمانی در این شهرستان را مضاعف می‌کند.

مهاجریان‌مقدم ادامه داد: بیمارستان جدیدی در شهرستان طبس احداث و اخیراً به بهره‌برداری رسیده که قابل تقدیر است، اما این بیمارستان فاقد برخی بخش‌های لازم مانند سی‌تی‌اسکن است و پزشک متخصص نیز در حد نیاز ندارد.

وی مشکل تأمین آب شرب و کشاورزی را از دیگر مشکلات مهم شهرستان طبس برشمرد و گفت: خشکسالی‌های چندین ساله سبب شده که مشکل تأمین آب برای شرب، کشاورزی و دامپروری در تمام شهرستان طبس اعم از بخش‌های مرکزی، دستگردان و دیهوک وجود داشته باشد که باید برای تأمین آب مورد نیاز این شهرستان فکری اساسی شود.

امام جمعه طبس افزود: خشکسالی‌ها سبب وارد آمدن خسارت‌های قابل توجهی بر کشاورزی و دامپروری این شهرستان شده که باید برای جبران ضررهای کشاورزان و دامپروران اقدامی فوری صورت گیرد.

مهاجریان‌مقدم همچنین به معضل بیکاری در شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: شهرستان طبس از معادن متنوع و متعددی برخوردار است که چنانچه صنایع فرآوری همچون کک، قطران و فولاد نیز در مجاورت معادن ایجاد شود، کمک زیادی به کاهش آمار بیکاری در شهرستان و کشور می‌کند.

وی در مورد نیروگاه زغالسنگ‌سوز طبس نیز گفت: کارهای اولیه احداث این نیروگاه انجام شده و باتوجه به اینکه راه‌اندازی آن ۵ هزار شغل ایجاد می‌کند و برق تولیدی آن نیز به شبکه برق کل کشور تزریق می‌شود، باید برای تسریع احداث آن اعتبار کافی اختصاص یابد.

امام جمعه طبس همچنین ضمن تأکید بر لزوم راه‌اندازی موزه مرگ بر آمریکا در طبس و اشاره به تأثیر قابل توجه راه‌اندازی این موزه بر ایجاد اشتغال و جذب گردشگر؛ در مورد راه‌اندازی دانشگاه دولتی در طبس اضافه کرد: باتوجه به فاصله طبس با مراکز استان‌ها و همچنین هزینه بالای تحصیل در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور و نیز برخورداری طبس از ظرفیت‌های مهم و قابل توجه، راه‌اندازی دانشگاه دولتی در این شهرستان توجیه دارد و مورد درخواست است.

مهاجریان مقدم خاطرنشان کرد: تمام این موارد در قالب نامه به استحضار رئیس جمهور رسیده است.

خزاعی: احداث شهرک فرآوری سنگ در نهبندان ضروری است

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه ایجاد شهرک فرآوری سنگ برای توسعه اقتصادی نهبندان ضروری است، گفت: دولت باید خود برای نگه‌داشت مردم و جلوگیری از مهاجرت آنها اقدام به ایجاد یک شهرک فرآوری سنگ کند چرا که از همه جوانب توجیه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی خزاعی گفت: در هفته آینده رئیس جمهور و هیئت دولت میهمان استان خراسان جنوبی هستند و در این سفر معاون توسعه مناطق محروم رئیس جمهور به عنوان نماینده ایشان به نهبندان خواهند آمد و درخواست‌های مردم به گوش ایشان خواهد رسید.

وی با اشاره به مشکلات مردم نهبندان تصریح کرد: خشکسالی‌های پیاپی در نهبندان توان مردم را از بین برده و سبب به چالش کشیده شدن معیشت مردم شده و از سویی بیکاری هم در جامعه موج می‌زند که باید برای آن فکری شود.

خزاعی افزود: در این سفر مسئولان مسائل و مشکلات مردم را به خوبی منعکس کنند تا مشکلات مردم حل شود.

امام جمعه نهبندان با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به نهبندان اظهار کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ۱۵ سال پیش به نهبندان آمده و گفتند؛ "من با آمدن به نهبندان قصد دارم توجه مردم را به این منطقه و مناطقی از این قبیل جلب کنم" و در آن زمان اعتباراتی را برای این شهرستان در قالب طرح توسعه نهبندان مصوب کردند که تاکنون مقداری از آن جذب شده و مسئولان هم در توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری بی‌توجهی و در اجرای این مصوبه‌ها کوتاهی کرده‌اند که می‌طلبد در زمینه توسعه و رشد نهبندان اهتمام بیشتری داشته باشند.

خزاعی گازرسانی، دوبانده شدن جاده نهبندان ـ بیرجند و اشتغال را جزء اولویت‌های این شهرستان برشمرد و از مسئولان خواست تا در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

وی ایجاد یک شهرک فرآوری سنگ در نهبندان را برای توسعه اقتصادی شهرستان ضروری برشمرد و افزود: دولت باید خود برای نگه‌داشت مردم و جلوگیری از مهاجرت آنها از نهبندان اقدام به ایجاد یک شهرک فرآوری سنگ در نهبندان کند چرا که از همه جوانب توجیه دارد.

وی افزود: باید تمام مسئولان تلاش خود را به کار گیرند تا پروژه‌های کارشناسی شده و پروژه‌هایی که به توسعه شهرستان کمک می‌کند به نماینده رئیس جمهور که به شهرستان سفر می‌کند، ارائه شود.

امام جمعه نهبندان ادامه داد: باید از این فرصت به دست آمده بیشترین بهره‌برداری را انجام دهیم.

خزاعی تصریح کرد: گازرسانی و ایجاد اشتغال در نهبندان مهم‌ترین خواسته مردم این شهرستان است.

وی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان در سال ۷۸ گفت: ایشان در سخنرانی خود در جمع مردم نهبندان این جمله را فرمودند که من با آمدن به نهبندان می‌خواهم توجه کامل مسئولان را به این منطقه و مناطقی از این قبیل جلب کنم" و از مسئولان انتظار داریم که به نهبندان به صورت ویژه نگاه شود.

امام جمعه نهبندان دوبانده شدن محورهای مواصلاتی شهرستان، فعال‌تر شدن بازارچه مرزی دوکوهانه، توجه مسئولان به اختصاص اعتبار با توجه به خشکسالی‌های چند ساله به شهرستان و ایجاد کارخانه را از جمله دیگر درخواست‌های مردم شهرستان عنوان کرد و گفت: اگر این درخواست‌ها رسیدگی نشود، مشکلات بیشتر خواهد شد.

امام جمعه شوسف: مردم شویف خواستار استقرار نمایندگی ادارات در این شهر هستند

امام جمعه شوسف با بیان اینکه شهر شوسف اگرچه یک شهر است، ولی از امکانات یک شهر برخوردار نیست، خواهان استقرار نمایندگی ادارات در این شهر شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود نوری با اشاره به مشکلاتی در این منطقه گفت: ایجاد اشتغال از ضروریات این منطقه است.

وی افزود: معادن خوبی در این منطقه وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن و همچنین بهره‌برداری از چاه‌های عمیق به ایجاد اشتغال کمک کرد.

امام جمعه شوسف بهره‌برداری از آب سد شهر شوسف را اقدامی عنوان کرد که به تأمین آب شرب مردم شوسف کمک می‌کند.

نوری دوبانده‌ شدن جاده‌ها، شبانه‌روزی شدن مرکز بهداشت و استقرار پزشک، راه‌اندازی تلویزیون دیجیتال را از جمله درخواست‌های مردم شوسف از رئیس‌جمهور برشمرد و تصریح‌کرد: استقرار نمایندگی ادارات در شهر شوسف مهم‌ترین خواسته و اولویت مردم است.

وی کمبود فضا و رشته‌های آموزشی درشوسف، اختصاص تسهیلات برای مسکن مهر، اختصاص تسهیلات به شهرداری شوسف، تخصیص اعتبار به مساجد و حسینیه‌ها جهت ساخت‌وساز و تجهیز و بخشودگی سود تسهیلات به مردم را از دیگر مطالبات عنوان و اظهارکرد: مردم منطقه طی ۱۷ سال با خشکسالی پی‌درپی روبه‌رو بوده‌اند که نیاز است سود تسهیلاتی که به آن‌ها واگذار شده است، بخشیده شود.

امام جمعه شوسف تأکید کرد: مردم از مسئولان می‌خواهند تا خواسته‌های آنان را به مسئولان استانی و کشوری ابلاغ کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *