جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۳
۱

انتقاد دانشجویان از لغو سخنرانی انقلابیون

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 395147
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: مسئولان همیشه از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی دم می‌زنند ولی دیدیم که اجازه سخنرانی به افرادی مانند رسایی، شریعتمداری و برخی از چهره‌های انقلابی ندادند.
انتقاد دانشجویان از لغو سخنرانی انقلابیون
به گزارش جهان؛ علی پهلوان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با فارس، گفت؛ رئیس جمهور همواره بر این موضوع که نمی‌خواهیم فضای دانشگاه‌ها امنیتی باشد تاکید داشته است و با توجه به این مسئله ما انتظار داشتیم با توجه به اینکه سال گذشته هم تشکل‌های دانشجویی نتوانستند در مقابل رئیس جمهور نظرات خود را بگویند، امسال فضا بازتر شود و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی بتوانند در مقابل آقای روحانی حرف بزنند.

وی افزود: متاسفانه برخلاف انتظارات ما در آستانه روز ۱۶ آذر رویکردی نامناسبی را مشاهده کردیم و دیدیم برخی دانشگاه‌ها برنامه‌های روز دانشجو را از تشکل‌های دانشجویی گرفته‌اند، برخی تشکل‌ها را مجبور کردند که به صورت مشترک برنامه برگزار کنند، و در همین راستا به خیلی از دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان در استان‌ها اجازه برگزاری برنامه‌ برای ۱۶ اذر را نداده‌اند و در کل یک فضای امنیتی و خفقان ایجاد شده‌است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: اینکه اجازه ندهند تشکل‌های دانشجویی در روزی که متعلق به خودشان است، برنامه داشته باشند، اینکه اجازه سخنرانی به اندیشمندان و چهره‌های انقلابی در دانشگاه‌ها در روز ۱۶ آذر داده نمی‌شود و اینکه به نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اجازه سخنرانی در روز دانشجو در مقابل رئیس جمهور داده نمی‌شود، چه معنایی‌ دارد.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تاکید کرد: اینکه تشکل‌های دانشجویی را حذف کنند و گوش شنوایی نباشد، پسندیده نیست. روز دانشجو زمانی است برای حرف زدن دانشجویان و گفتن دغدغه‌هایشان. دانشجویان در این روز باید از چهره‌های انقلابی دعوت کنند و نظرات آنها را بشنوند. ما نسبت به این رفتار که اجازه چنین مواردی داده نمی‌شود به شدت اعتراض داریم.

وی گفت: این رفتار به مشی اعتدالی دولت نمی‌خورد، این افراطی‌گری‌ها و ایجاد فضای خفقان در دانشگاه‌ها آن هم در روز دانشجو چه معنایی دارد. دولت همیشه نسبت به ایجاد فضای امنیتی هشدار داده‌است ولی در این برنامه‌ها ما شاهد یک فضای امنیتی شدید در دانشگاه‌ها بودیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: مسئولان همیشه از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی دم می‌زنند ولی دیدیم که اجازه سخنرانی به افرادی مانند رسایی، شریعتمداری و برخی از چهره‌های انقلابی داده نمی‌شود آیا این مسئله برخورد شعاری با مسائل نیست؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
معنی اعتدال همینه داداش برو به جهنم!