جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱۱
۴۷
گفت‌وگوی با دانشجوی مضروب سخنرانی هادی غفاری؛

به جرم انتقاد تا می‌توانستند من را زدند!

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 395633
وقتی من اعتراض کردم که دوربینم را بدهید، جلوی چشم همه دانشجویان ۷ یا ۸ نفر بر سرم ریختند و با مشت و لگد من را به اتاقی که نزدیک سالن بود بردند؛ من هرچه تقلا کردم نتوانستم خود را نجات دهم؛ نمی دانستم به جرم انتقاد باید کتک بخورم و فحش های رکیک بشنوم؛ من فقط می توانستم داد و فریاد کنم.
به جرم انتقاد تا می‌توانستند من را زدند!
به گزارش جهان به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، ۱۶ آذر ۹۳ با طعم متفاوتی در دانشگاه ها برگزار شد که شرح آن در گزارش های متعدد منتشر شده است. بایکوت تشکل های دانشجویی، عدم صدور مجوز برای چهره های منتقد و برگزاری مراسم های یک سویه به میزبانی مسئولان دانشگاه ها همه و همه تا حدی شاید قابل هضم بود اما هیچ کس فکر نمی کرد در روز دانشجو، دانشجویی مورد ضرب و شتم(!) قرار گیرد.

این مسئله آنجایی تاسف بار شد که در چند دانشگاه، دانشجویان مورد ضرب و شتم واقع شدند.

اما در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اوضاع وخیم تر بوده است؛ دانشگاهی که با حضور هادی غفاری متشنج شد.

شاهین شرح حضور خود در مراسم روز دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را اینگونه به خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» توضیح می دهد:

با اعلام خبر حضور غفاری علاقه مند به حضور در این برنامه شدیم؛ حضور وی از چند جهت حائز اهمیت بود؛ اول اینکه سوابق غفاری برایم جالب توجه بود که با این سوابق چطور اجازه حضور در دانشگاه یافته بنابراین از این حیث می خواستم بدانم که چه حرفهایی خواهد زد و نکته دوم که مرا تشویق به حضور می کرد، سوال های خودم بود؛ من جوانی هستم که دهه ۶۰ و انقلاب را درک نکردم بنابراین سوال های بسیاری داشتم که شاید غفاری می توانست پاسخگوی آن باشد؛ البته من علاقه زیادی هم به خبرنگاری دارم.

شاهین ادامه می دهد:

وقتی وارد سالن شدیم جو سالن متفاوت بود چراکه تقریبا سالن با افرادی پر شده بود که چهره های دانشجویی نداشتند و از همان ابتدا نیز برایم معلوم شد که جلسه طور دیگری پیش خواهد رفت.

حضور چهره های غیر دانشجویی باعث شد تا انگیزه های خبرنگاری ام برای خبری کردن این برنامه جلب شود و تصاویری از حضور این افراد که به نوعی پادگانی شدن دانشگاه را به تصویر می کشید تهیه کنم. این افراد با دوربین های هندی کم در حال فیلمبرداری از دانشجویانی بودند که به سخنان غفاری انتقاد داشتند.

خب آقای غفاری حرف های خود را زد و دانشجویان هم در قالب پلاکاردهایی به سخنان وی اعتراض کردند.

هنگامی که برنامه به اتمام رسید قصد خروج از برنامه را داشتم که متوجه شدم می خواهند دوربینم را ضبط کنند؛ فورا مموری و دوربین را به دوستانم دادم اما دوربین را به آنها ندادم و کارت دانشجویی ام را گرفتند من در حال پرس و جو بودم که علت اخذ کارتم چیست و در همین حال چند نفر سراغ دوستم رفتند تا دوربین را از او بگیرند و در نهایت با تهدید و ارعاب دوربین را از دوستم گرفتند. وقتی من اعتراض کردم که دوربینم را بدهید، جلوی چشم همه دانشجویان ۷ یا ۸ نفر بر سرم ریختند و با مشت و لگد من را به اتاقی که نزدیک سالن بود بردند؛ من هرچه تقلا کردم نتوانستم خود را نجات دهم؛ نمی دانستم به جرم انتقاد باید کتک بخورم و فحش های رکیک بشنوم؛ من فقط می توانستم داد و فریاد کنم.

داخل اتاق تعداد بیشتری بودند برخی شان به نظرم از حراست دانشگاه بودند و برخی هم معلوم نبود که کیستند.

من فریاد می زدم به چه حقی با من این رفتار را می کنید؟ آنها فقط فحش می دادند که ... بتمرگ سر جات(!)

اصلا چنین برخوردی در طول این سالها که دانشجو هستم برایم قابل تصور نبود.

از طرفی ترسیده بودم و از طرفی این رفتارها برایم قابل هضم نبود؛ وقتی خواستم با تلفن همراهم به دوستانم از وضعیتم اطلاع بدهم؛ آنها متوجه شدند و شروع به زدن من کردند تا حدی که میز و صندلی و بخاری که در اتاق بود کامل بهم ریخت. بچه هایی که بیرون بودند بعدا به من گفتند ما فقط صدای فریاد و ضرب و شتم را می شنیدیم.

خلاصه با داد و فریاد و درخواست شکایت به مراجع قضایی اوضاع آرام تر شد و یکی از مسئولین هم آمد؛ وقتی من اعتراض کردم آن مسئول، هرگونه دخالت حراست را تکذیب کرد و گفت که نمی داند چه کسانی این بلا را سر من آورده اند. در حالی که تصور شخصی من چیز دیگری است.

خلاصه ۱۶ آذر ۹۳ تلخ ترین خاطره دوران دانشجویی من رقم خورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
اصلاح طلب ها همینند؛ در 88 بر علیه همه ی اصول شعار مرگ دادند و وقتی به 13 آبان 92 رسیدند گفت شعار مرگ بر امریکا زشت و تندروی است!
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر معنای اعتدال رو هم فهمیدیم!...
خب برو شكايت كن
اين سايتم ازت حمايت ميكنه
یه دانشجوی جهنمی!
Iran, Islamic Republic of
حقته بی سواد ، مزدور، تازه به دوران رسیده، بی شناسنامه. برو جهنم دانشجو!
Iran, Islamic Republic of
واقعا دیگه باید گفت : روحانی بای بای
Iran, Islamic Republic of
زنده باد مخالف من يعني همين ؟!!!

هههههههههههههههههه
پویا
بزنید ما را این نهضت زنده تر میشود
ساتوربه دست
میزنیم میزنیم آنکه برادرم زد میکشیم میکشیم آنکه برادرم کشت
مرگ بر فتنه گر
بی وجودهای فتنه گر ...لعنت بر کسانی که زمینه نفوذ فتنه گران را در دانشگاه ایجاد کردند ..
عسل
دو سه هفته پیش همایشی در دانشگاه اصفهان برگزار کردند تحت عنوان بررسی نظام سلامت در ان همایش نامه خاتمی فتنه گر را برای بازگشایی تشکل دانشجویی قرائت کردند یکی از معترضین را انقدر کتک زدند که راهی بیمارستان شد
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر دولت روحانی از خفقان خوشش می آد؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی جون، بهت امید داشتم
ما از اولش امید نداشتیم
Iran, Islamic Republic of
تدبیر با چماق... اعتدال با فحش!
سهراب
دقیق همن طور است که گفتی فحش گویان چماقدار
سوفیا لوره
هروز ضایع تر از دیروز
اون چیزی که مادیدیم تحقیر بود نه تدبیر
Iran, Islamic Republic of
واقعا این دولت روحانی معتدله؟
Iran, Islamic Republic of
اصلا کی تو رو تو دانشگاه راه داده؟! سواد داری؟! نکنه تو هم بورسیه غیرقانونی شدی؟!!
Iran, Islamic Republic of
من که مطمئنم این دانشجو هم مث همه اون سه هزار نفر، بورس غیرقانونی است! تابلوئه اصلا سواد نداره. باید بره جهنم این دانشجوی بی سواد و مزدوری که تازه به دوران رسیده!
Iran, Islamic Republic of
اگه روحانی به منتقدین بدوبیراه نمی گفت، بعضی طرفداراش اینجوری منتقد رو نمی زدن
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
تمام منطق اصلاح طلبی!!!
به نظر میرسه اینها همانهایی هستند که به قول جناب رییس جمهور تفنگ و اطلاعات و ثروت در اختیارشونه !
دقیقا اینا همون ها هستند تازه خودشون زود دست خودشون رو ، رو میکنند !خوشم میاد که به قول معروف چوب رو بر میداری.......حساب کارشو میکنه!
علی...
Iran, Islamic Republic of
حقته . بی سواد بی شناسنامه تازه به دوران رسیده عقب مانده بزدل عصر حجری ...
بازم بگم ؟
اره . . . بگو چون هنوز مونده !
همه آنان از فتنه گران 88 بودند. شکی نیست. فتنه گران ترسو و بذل هستند.
محمد
هشدار !!!!!!!!!!!! دانشگاه ( مملکت) افتاده به دست نا اهلان و نامحرمان.
Iran, Islamic Republic of
اگر منظور هادی غفاری است ایشان از انقلابیون کهنه‌کار هستند اگر مواضعشان کمی متفاوت است دلیلی نمی‌شود که به او حق سخنرانی ندهیم
Iran, Islamic Republic of
امام فرمودند میزان حال افراد است .
ببین الان چیکارست نه قدیم
شمر هم که سر امام حسین(ع) رو برید در جنگ صفین و در رکاب امیرالمومنین (ع) جانباز شده بود
Iran, Islamic Republic of
مسئول حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز فرد متدین و انقلابی است و هرگز چنین عملی انجام نمی دهد مطمئن باشید ایشان پیرو ولایت اند
و کسانی که همچین کاری انجام داده اند فتنه ای بوده اند نه انقلابی
عماد
کتک نوش جونت! حقته!
Iran, Islamic Republic of
درسته. در دولت اعتدال، کتک خوردن، حق منتقدانه!!... دولت اعتدال= دولت آزادی بیان به سبک کتک!
شما هم خوشحال نشو شب درازه
ما مشهدیا انتقام این دانشجو را از فائزه هاشمی(فتنه گر) گرفتیم . اقا زاده از دانشگاه فرار کرد
بابایی
مگه حراست ها زیر نظر وزارت اطلاعات نیستند ؟ به نظر میرسد وزارت اطلاعات بجای اینکه از آرمانها و ارزشهای انقلابی حراست کند ابزار دست دولتها و حافظ منافع سیاسی و حربی اونا شده !!! این تذهبون ؟
مرمر
وزارت اطلاعات زیر نظر وزیر اطلاعاته و وزیر اطلاعات هم توسط جناب تدبیر و امید انتخاب شده .پس نباید ازش انتظار انقلابی بودن داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
فرق داعش با اصلاح طلبان چیه؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه حراست دانشگاهها بدست اصلاح طلبان افتاده و بنده شهادت ميدهم كه حراست دانشگاه مطرح كشور، عرصه را براي نيروهاي انقلابي و بسيجي تنگ كرده و براي آنان پرونده سازي مي كند.
Iran, Islamic Republic of
حتما یه کاری کردی که باهات برخورد کردن
Moldova, Republic of
عزیزان حرف حساب جواب نداره گهی پشت به زین گهی زین به پشت
پرتاپ دانسجویان از خوابگاه به بیرون کی ها انجام دادند
شما ا منتقدین با چی نوازش می کردین
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم !!!!!!!!
سلام.من استاد یکی از دانشگاههای دولتی ایران هستم.یکبار خیلی محترمانه نسبت به اختلاسها و حساب سازیها که میشد تذکر دادم و بعد از اون روزگارم رو سیاه کردن با اینکه جانباز هستم و جزو خانواده شهدا چنان بلایی سر من آوردن که یهودیها سر فلسطینی ها نیاوردن و حرفم هم به جایی نرسید و نمیرسه.وقتی که کسانی که اصلا اسلام رو قبول ندارن همه کاره هستن ما زیادی هستیم.
سعید
هنوز یادمان نرفته که هادی غفاری درفتنه 88 چه توهینهای صریح و رکیکی به مقام معظم رهبری کرد. من یک استاد دانشگاهم و از اینکه فضای دانشگاه با حضور چنین افرادی( با آن سابقه فساد مالی و محکومیت قضایی) آلوده می شود از خون شهدا شرم دارم.
این 7-8 نفرها یه سری اراذل هستن که امثالشون همیشه در همه محیط ها آماده خدمت به ارباباشون هستند و اصلا طاقت انتقاد رو ندارن چون منطقی غیر از کتک و تندروی و لات بازی نمیشناسنداینها هم نوعی از فتنه گران!
خب همه دیگر میدانند این مثلا برادران فشار از حراست ها نیستند و یه عده شعبان بی مخن که فقط بلدن مثل یه رباط پول بهشون بدن و هرچی بگن اجرا کنند سالهاست این ها دیگه نخ نماشدند. :
و یکی از مسئولین هم آمد؛ وقتی من اعتراض کردم آن مسئول، هرگونه دخالت حراست را تکذیب کرد و گفت که نمی داند چه کسانی این بلا را سر من آورده اند. در حالی که تصور شخصی من چیز دیگری است.
ناشناس
لطفا دیگر تنها به مراسم این افراد نروید به نظر خیلی خطرناک می ایند. کل دولت عوض شده همه از خودشونن بعیده حرف و شکایتت به جایی برسه