پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

فرزان عاشورزاده به مدال طلا دست يافت

پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 394696
در روز نخست این مسابقات تیم ملی ایران دو نماینده داشت که فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخش در مجموع با کسب ۵ پیروزی و یک شکست به ترتیب مدالهای طلا و نقره را به خود اختصاص دادند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، این دوره از مسابقات با حضور ۶۴ تکواندوکار برتر دنیا از ۲۷ کشور عصر چهارشنبه به وقت تهران به میزبانی مکزیک در "کوئرتارو" آغاز شد. در روز نخست این مسابقات تیم ملی ایران دو نماینده داشت که فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخش در مجموع با کسب ۵ پیروزی و یک شکست به ترتیب مدالهای طلا و نقره را به خود اختصاص دادند.

فرزان عاشورزاده در وزن ۵۸- کیلوگرم در اولین دیدار خود "روی براگانگا " از پرتغال را در همان ثانیه های ابتدایی راند سوم با نتیجه ۱۴ بر ۲ شکست داد و سپس "تائه هونکیم" از کره جنوبی را طلای قهرمانی جهان و آسیا و نفر اول رنکینگ المپیکی را در یک دیدار یکطرفه با حساب ۱۶ بر ۴ برنده شد و به دیدار پایانی راه یافت.دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی برای کسب مدال طلا به مصاف "تانه هون چا" دیگر نماینده کره جنوبی و قهرمان جهان در سال ۲۰۱۳ رفت و ۱۵ بر ۳ از سد این حریف قدرتمند خود گذشت و با کسب مدال طلا ، ۸۰ امتیاز را نیز به سبد اندوخته های خود در رنکینگ المپیک اضافه کند.

جالب اینکه، تکواندوکار شایسته کشورمان در این دوره از رقابت ها در هر ۳ دیدار توانست حریفان قدرتمند و صاحب نام خود را پیش از پایان وقت قانونی مبارزه و با اختلاف ۱۲ امتیاز شکست دهد.در این وزن، "تاهیون کیم" از کره جنوبی به مدال برنز رسید و "لونت تونکات" از آلمان نیز عنوان چهارم را بدست آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *