سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۲۴

شجریان از فرانسه تشکر کرد!

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 394385
در حالی که همه مردم به خاطر پس دادن نشان شوالیه از سوی استاد علیزاده تشکر می کنند، شجریان که پیش از این نیز خود این نشان را از دولت فرانسه دریافت کرده بود، از فرانسه به خاطر توجهش به هنرمندان ایرانی تشکر کرد.
به گزارش جهان به نقل از راه دانا، چند روز پیش آهنگساز و نوازنده سرشناس موسیقی سنتی ایران، روز جمعه، هفتم آذر، در نامه‌ای، از دریافت «نشان شوالیه هنر و ادب فرانسه» اعلام انصراف کرد و نوشت که «خود را بی‌نیاز از دریافت هر نشانی» می‌داند.

وی در نامه خود خطاب به فرانسه نوشت: به احترام مردم هنر پرور و هنر دوست ایران، به نام حسین علیزاده قناعت کرده و تا آخر عمر به آن پیشوند و یا پسوندی نخواهم افزود.

مردم در کامنت‌های زیادی که برای این خبر گذاشتند از اقدام وی تشکر کرده و ارزش واقعی او را در قلب هوادارانش دانستند که از هر پیشوند و پسوندی با ارزش تر است.

پس دادن نشان شوالیه از سوی حسین علیزاده واکنش های زیادی را در پی داشت که در این میان علیرضا افتخاری، استاد موسیقی ایران در این خصوص گفت که پیرامون قبول نکردن نشان شوالیه سفارت فرانسه توسط حسین علیزاده باید این نکته را عرض کنم که او هنرمند بزرگی است و برای خود فکر مستقلی دارد و اندیشمندی بزرگوار محسوب می‌شود.

وی همچنین افزود: بالطبع وی فکر و جمع‌بندی خاصی داشته تا این نشان را قبول نکند زیرا وی به لحاظ فکر و اندیشه برتر از امثال خودم می‌دانم و مطمئناً وی علاقمند به کسب احترام مردم کشورش است تا دریافت لوح تقدیر.

اما در این میان محمدرضا شجریان که پیش از این نشان شوالیه را از فرانسه دریافت کرده بود و سابقه ای طولانی در فتنه سال ۸۸ داشت واکنشی عجیب نسبت به این اقدام استاد علیزاده نشان داده است.

شجریان در صفحه فیس بوک خود نوشته است که این اقدام علیزاده در واقع اعتراض به فرانسه نبوده است و اعتراض اصلی استاد علیزاده به افراد داخل کشور است.

به نظر می رسد شجریان در واقع به دنبال توجیهی برای اقدام خود در خصوص قبول کردن این جایزه می گشته و هنگامی که دید مردم به خوبی از این اقدام استاد علیزاده یاد می‌کنند بهترین توجیهی که می توانست برای عمل خود داشته باشد این بود.

شجریان در ادامه مطلب خود از دولت فرانسه به خاطر توجه به هنرمندان ایران بسیار تشکر کرده است و نوشته است: با سپاس از دولتمردان فرانسه که به نویسندگان، دانشمندان، هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی ادبی و هنری ایران توجه خاص دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
آقای شجریان
کدام پدری فرزند دیگری را بیش از فرزند خود دوست دارد..............؟
درود خدا بر حسین علیزاده
که به حق هم نام نیک حسین بر اوست و هم زاده علی است
ایرانی، ایرانی بمان
اشتباهی منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
شجریان ازوقتی که علیه مرحوم پاشایی اون حرف وتوهین را کرد که وی برای بازار گرمی خودش را به مریضی زده از چشم ما افتاده .ادم چقدر میتونه بی انصاف ومغرور باشه اخه.
استاد شجریان شما فقط صدای اوازتون قشنگه... لطفا فقط در همون حیطه تخصصی اظهار نظر کنید. هرکس آوازخوان متبحری باشه و بتونه خوب داد بزنه لزوما نباید در هر مبحثی اظهارنظر کنه...
کاملا درسته... همین طور ادامه بده چند وقت دیگه در مورد ریاضی و شیمی و نجوم هم اظهار نظر می‌کنه... استاد هر کس یه پست تخصصی داره... شما رو سال 88 گذاشتن پست دفاع چندتا گل به خودی زدی!!!
حسین
چه خوب میشد دولتمردان و مدیران رده اول کشور به منظور قدردانی از این هنرمند بزرگ ( استاد علیزاده ) جایزه ای را به نام یکی از ارزشمندترین کارهای ایشان ( نی نوا ) تهیه و در مسابقات شعر و موسیقی این جایزه را به عنوان سنبل کار بزرگ این استاد بزرگ به سایرین هدیه دهند ( جایزه ای شایسته و در خور نام و شخصیت این مرد بزرگ )
Iran, Islamic Republic of
سفارت فرانسه: ممدرضا جون ما باید از تو تشکر گنیم که حاضر شدی تو این شرایط شوالیه ی ما بشی. تو چه را تشکر میکنی؟ شرمنده مون نکن
حسین
اما اقای شجریان مطمئن باش که آنهایی که به تو جایزه شوالیه دادند به این ساده لوحی که شما دارید حتما" می خندند و دنبال یکی دیگر برای کامل کردن گروه شوالیه ای شون در ایران حتما " خواهند گشت
پاسخ فرانسه: ممد جون لطف داری حالا که اینطور شد بیا مدال علیزاده را هم بدیم به تو. تا چشم اونایی که میگن فرانسه در جنگ 8 ساله با شوالیه ها و سلاح های شیماییشون به سربازان با غیرت ایرانی و ملت ایران حمله کردن در بیاد.
بالاخره زندگی خرج داره. بخصوص که شما همسر جوان و فرزند کوچک هم داری!
سفارت فرانسه: شجرجون! به سفارت مراجعه کنی یک فقره بیرق فرانسه را تقدیم می کنیم تا برسردر خانه ات نصب کنی!
حامد
اشتباه ما این بوده که یک خواننده یا نوازنده رو در حد یک دانشمند یا فیلسوف و عامل بالا بردیم.
در حالی که خوانندگی و نوازندگی و صدای خودش ارتباطی به مسائل سیاسی و فلسفی نداره.
انسانیت مهمه. هنر به انسانیته نه صدای خوش چره زیبا .
احتمالا شجریان زورش اومده خواسته با این حرفا خودش را تبرئه کنه وگرنه پاسخ علیزاده کامل و مشخص بود و نیازی به توضیحات مافیای موسیقی ایران نداشت.
راستی جناب شجریان نظرت در مورد بایکوت ایرج بسطامی و در مقابل رانت به آقازاده ات چیه؟
شجریان در صفحه فیس بوک خود نوشته است که این اقدام علیزاده در واقع اعتراض به فرانسه نبوده است و اعتراض اصلی استاد علیزاده به افراد داخل کشور است.

جناب شجریان اعتراض به چی! شما که این روزها خیلی حالت خوبه و خودت از مسئولینی.
پس از کی گله داری جناب مسئول؟
پس نتیجه میگیریم شما که نشان شوالیه قبول کردی هیچگونه !!! اعتراضی به داخل نداشتی وهمه چیز از نظر شما گلو بلبله ؟؟!!!!
از کسی که با فتنه گران و فراریان و ضد انقلابیون دست دوستی و هم کاسه شده است هرگز نباید یاد کرد باید او را به فراموشی سپرد او کشور و ملتش را در فتنه 88 به پول فروخت هرگز نباید از او یاد شود. به یک ضد انقلاب که به کشور و ملتش خیانت کرد را باید به مردگان سپرد.
Iran, Islamic Republic of
درود به اساتيد موسيقي ايران محمدرضا شجريان و حسين عليزاده
اینها رو کنار هم نذار که نشه مثبت یا منفی داد.
جنس اینها فرق داره
سعید
منفی در مثبت = منفی
پس بده منفی رو
محسن
Iran, Islamic Republic of
عجب شوالیه خوبی خوب از فرانسه دفاع می کنه ها به این می گن شوالیه وفادار
سعید
از این به بعد ماه رمضون موقع افطار دعای ربنا آپدیت شده پخش میشه:
ربنا هب لنا من الفرانسه شوالیه!!!!
Iran, Islamic Republic of
استاد شجریان محبوبترین و بزرگترین موسیقیدان ایران است . شوالیه نگرفتن استاد علیزاده به خاطراعتراض به مسئولان داخلی بود که بدانند که آنهاباید ازهنرمندان قدردانی بکنند نه خارجی ها .
Iran, Islamic Republic of
استاد شجریان ، بی نظیراست و مردمی و لیاقتش خیلی بیشترازاین نشانهای مادی است . اگرکمی درک و منطق داشته باشید، متوجه می شوید که استاد علیزاده به خاطراعتراض به مسئولان هنرنشناس و قدرنشناس ، این نشان بزرگ رادریافت نکردند نه چیزدیگری .
United States
خائن ... میهن فروش تو دوست داری همه مثل خودت وطن فروش باشند
وطندوست
United States
لیاقت انسانها در عرق ملی ووطن پرستی آنها مشخص میشود. کسی که آب در چراغ دشمن ریخت هرکس باشد ودر هرلباسی خائن است.