کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شجریان از فرانسه تشکر کرد!

11 آذر 1393 ساعت 14:35

در حالی که همه مردم به خاطر پس دادن نشان شوالیه از سوی استاد علیزاده تشکر می کنند، شجریان که پیش از این نیز خود این نشان را از دولت فرانسه دریافت کرده بود، از فرانسه به خاطر توجهش به هنرمندان ایرانی تشکر کرد.


به گزارش جهان به نقل از راه دانا، چند روز پیش آهنگساز و نوازنده سرشناس موسیقی سنتی ایران، روز جمعه، هفتم آذر، در نامه‌ای، از دریافت «نشان شوالیه هنر و ادب فرانسه» اعلام انصراف کرد و نوشت که «خود را بی‌نیاز از دریافت هر نشانی» می‌داند.

وی در نامه خود خطاب به فرانسه نوشت: به احترام مردم هنر پرور و هنر دوست ایران، به نام حسین علیزاده قناعت کرده و تا آخر عمر به آن پیشوند و یا پسوندی نخواهم افزود.

مردم در کامنت‌های زیادی که برای این خبر گذاشتند از اقدام وی تشکر کرده و ارزش واقعی او را در قلب هوادارانش دانستند که از هر پیشوند و پسوندی با ارزش تر است.

پس دادن نشان شوالیه از سوی حسین علیزاده واکنش های زیادی را در پی داشت که در این میان علیرضا افتخاری، استاد موسیقی ایران در این خصوص گفت که پیرامون قبول نکردن نشان شوالیه سفارت فرانسه توسط حسین علیزاده باید این نکته را عرض کنم که او هنرمند بزرگی است و برای خود فکر مستقلی دارد و اندیشمندی بزرگوار محسوب می‌شود.

وی همچنین افزود: بالطبع وی فکر و جمع‌بندی خاصی داشته تا این نشان را قبول نکند زیرا وی به لحاظ فکر و اندیشه برتر از امثال خودم می‌دانم و مطمئناً وی علاقمند به کسب احترام مردم کشورش است تا دریافت لوح تقدیر.

اما در این میان محمدرضا شجریان که پیش از این نشان شوالیه را از فرانسه دریافت کرده بود و سابقه ای طولانی در فتنه سال ۸۸ داشت واکنشی عجیب نسبت به این اقدام استاد علیزاده نشان داده است.

شجریان در صفحه فیس بوک خود نوشته است که این اقدام علیزاده در واقع اعتراض به فرانسه نبوده است و اعتراض اصلی استاد علیزاده به افراد داخل کشور است.

به نظر می رسد شجریان در واقع به دنبال توجیهی برای اقدام خود در خصوص قبول کردن این جایزه می گشته و هنگامی که دید مردم به خوبی از این اقدام استاد علیزاده یاد می‌کنند بهترین توجیهی که می توانست برای عمل خود داشته باشد این بود.

شجریان در ادامه مطلب خود از دولت فرانسه به خاطر توجه به هنرمندان ایران بسیار تشکر کرده است و نوشته است: با سپاس از دولتمردان فرانسه که به نویسندگان، دانشمندان، هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی ادبی و هنری ایران توجه خاص دارند.


کد مطلب: 394385

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/394385/شجریان-فرانسه-تشکر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com