پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

جزئیات دیداراخیر مالکی و سید حسن‬

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 394082
روزنامه الاخبار لبنان بخشی از جزئیات دیدار معاون رئیس جمهور را با دبیرکل حزب‌الله لبنان را منتشر کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از منابع نزدیک به نوری مالکی معاون رئیس جمهور اعلام کردند که وی در دیدار با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به او اطلاع داد که در ابتدا سوءتفاهم‌هایی نسبت به دولت حیدر العبادی داشته است، اما مناسبات آن‌ها امروز ممتاز است و همه مشکلات حل شده است.

به نوشته این منابع، نصرالله نیز با قدردانی از شجاعت و مواضع نوری مالکی بر ضد آمریکا و عربستان سعودی از تعهد وی به تمامیت و وحدت عراق و ممانعت از فدرالیزه شدن این کشور با وجود تمامی فریبکاریها تأکید کرد که از جمله اقدامات مالکی چشم پوشی در دوره سوم نخست‌وزیری در برابر پرونده نفتی کُردها و پرونده تمامیت منطقه سنی‌نشین بود.

نصرالله در این دیدار تأکید کرده که طرح مذکور توطئه‌ای با هدف جداسازی بخشی از سوریه و بخشی از عراق و انضمام آن به اردن برای تحقق رویاهای اسرائیل در ایجاد وطن جایگزین برای فلسطینی های آواره بوده است.

الاخبار ادامه داد که نصرالله از نوری مالکی خواست که ادامه روند سیاسی در راستای تقویت دولت قانون و تأکید بر رویکردهای وحدت بخش و جلوگیری از طایفه گرایی و تجزیه کشور و باج خواهی در برابر محورهای مختلف را ادامه دهد.

معاون رئیس‌جمهور عراق، یکشنبه به دعوت «حزب‌الله» از موزه گردشگری جهادی «ملیتا» در منطقه اقلیم «التفاح» در جنوب لبنان بازدید کرد.

مالکی در جریان این بازدید در سخنانی گفت: داعش و خلف‌ آن القاعده، حزب بعث و طائفه‌گراها همه دست پرورده کسانی هستند که می‌خواهند حرمت و حاکمیت امت اسلامی و این منطقه و این کشور (لبنان) را نقض کنند همانگونه که در افغانستان و سوریه انجام شد.

وی تأکید کرد: هدف از توطئه و تخریبی که در سوریه رخ می‌دهد، تنها عراق و سوریه نیست بلکه این حوادث مقدمه‌ای برای هدف قرار دادن لبنان و همچنین ایران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *