سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

سقوط قیمت نفت با تصمیم اوپک+اینفوگرافی

يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 393962
پنجشنبه گذشته جلسه یکصد و شصت و ششم اوپک در وین برگزار شد و در نهایت اعضای این سازمان تصمیم گرفتند سقف تولید نفت برای سال ۲۰۱۵ به میزان ۳۰ میلیون بشکه در روز ثابت باقی بماند.
به گزارش جهان به نقل از فارس پنجشنبه هفته گذشته جلسه یکصدو شصت و ششم اوپک در وین برگزار و در نهایت اعضای این سازمان تصمیم گرفتند تا سقف تولید نفت برای سال ۲۰۱۵ به میزان ۳۰ میلیون بشکه در روز ثابت باقی بماند.

قبل از برگزاری این نشست قیمت نفت در سراشیبی قرار داشت و نسبت به دو ماه قبل ۳۰ درصد کاهش داشت؛ کارشناسان خارجی پیش بینی کرده بوندن در صورت تثبیت سقف تولید اوپک قیمت روند نزولی خود را حفظ کرده و حتی به ۶۰ دلار در هر بشکه نیز برسد.

کارشناسان وتحلیلگران انرژی بین المللی معتقد هستند آمریکا به دنبال تثبیت قیمت نفت در اوپک بود تا بتواند از این طریق به اقتصاد کشورهای ایران و روسیه که هر دوکشور به نوعی وابسته به نفت و قیمت آن هستند ضربه بزند و درنهایت این نقشه و طرح آمریکا در جلسه اوپک توسط عربستان سعودی و چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس عملی شد.

تصویر اینفوگرافی را از اینجا ملاحظه کنید
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *