شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۵
۱۰

ناخرسندی حامیان فتنه از وزارت فرهادی

يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 393848
رسانه‌های ضد انقلاب و حامی فتنه نسبت به رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم ابراز ناخرسندی کردند.
ناخرسندی حامیان فتنه از وزارت فرهادی
به گزارش جهان، وبسایت روز‌آنلاین در نوشته‌ای به قلم یکی از اعضای متواری گروهک‌ ملی- مذهبی نوشت: محمد فرهادی در حالی با رای موافق و قابل توجه ۱۹۷ نماینده مجلس وزیر علوم شد که همچون برخی از همکاران جدید خود در دولت بنفش، کوشید با «جنبش سبز» مرزبندی نماید، و از «فتنه» تبری جوید. گزینه پیشنهادی وزارت علوم در مجلس اصولگرایان تصریح کرد:‌ «بنده معتقدم فصل‌الخطاب رهبری هستند و فتنه خط قرمز ماست.»

روزنت اضافه کرد: این سخن او که با «چفیه»ای بر دوش ابراز شد، در ادامه اظهارنظری بود که روز قبل از رای‌گیری، پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی مجلس، به نقل از وی و در مصاحبه با او منتشر کرد. فرهادی در این مصاحبه با «تبری جستن» از اعتراض سبز می‌گوید: «رویکرد وزارت علوم در خصوص فتنه ۸۸ فصل‌الخطاب قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری است. در خصوص برخورد با فتنه، خط قرمز ما، خط قرمز ولایت است.»

معنادار و تلخ آن که فرهادی در دهه ۶۰ در طیف موسوم به «چپ» می‌ایستاد و همسو با موسوی و کروبی محسوب می‌شد.

از سوی دیگر سایت جرس که از لندن به روز می‌شود با اشاره به سوابق وزارت فرهادی نوشت: در آبان ۶۴ در جلسه کسب رای اعتماد وزرای کابینه، محمدرضا راه‌چمنی، نماینده مجلس که در دفاع از فرهادی، سخن گفت به نقش وی در تشکیل انجمن اسلامی دانشگاه مشهد اشاره کرد. او حضور فرهادی را در حادثه ۲۳ آذر ۱۳۵۷، از جمله عملکردهای مثبت وی دانست. در آن تاریخ عده‌ای با شعار «جاوید شاه» مقابل بیمارستان «امام رضا» تجمع کرده بودند که به گفته را‌ه‌چمنی «فرهادی در آن واقعه خونبار به اتفاق پزشکان به چماق به دستان با سنگ حمله کرد».

همچنین به نوشته جرس راه‌چمنی در جلسه رای اعتماد به فرهادی در کابینه اول اصلاحات که با مجلس پنجم مصادف بود، فرهادی را «شاگرد» آقای خامنه‌ای معرفی کرد که «ارادت خاصی» به رهبری دارد. نایب رئیس مجلس پنجم، حسن روحانی بود.

نورالدین پیرموذن، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم و هفتم نیز در گفت‌وگو با جرس، فرهادی را «شاگرد جلسات قرآنی» رهبری معرفی کرد. «در زمان کابینه دولت آقای موسوی، فرهادی را منصوب به آقای خامنه‌ای می‌دانستند، چرا که سابقه آنها به قبل از انقلاب برمی‌گشت. زمانی که آقای فرهادی در دانشگاه مشهد دانشجو بود، به‌عنوان شاگرد در جلسات تفسیر قرآن آقای خامنه‌ای شرکت می‌کرد.»

جرس از قول رجب مزروعی نماینده فراری مجلس ششم نیز نوشته که فرهادی خارج از حلقه معین محسوب می‌شود.
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حامیان فتنه دارن کاسبی می کنن از همون هشت ماه اغتشاش
پابوس اوبامای مودب وباهوش
Iran, Islamic Republic of
این ها همه جنگ زرگری است ملت بارصد لحظه به لحظه و آن به آن این وزارتخانه اجازه زاویه گرفتن وزیرعلوم را ازارزشهای انقلاب نخواهد داد
شیعه انگلیسی
Iran, Islamic Republic of
گذشت زمان پرده ازروی خیلی ازواقعیتهابرخواهدداشت هنوزقضاوت کردن زوداست
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا آقای فرهادی مثل اینکه از این آزمون موفق در حال بیرون آمدن هستید برایتان همیشه آرزوی سلامتی و صبر می کنیم.
نوبخت
منهم موافقم! ازناراحتی خوابشان نمیبره!
Iran, Islamic Republic of
:D
آره نيست كه اونا كم آوردن و مجلس اصلا كم نياورده ها!
مجلس اصلا به اصلاح طلب كه نامه رو امضا كرده بوده راي نداده كه!
واسه همين هر روز اصلاح طلب ها تيتر ميزنن كه خوابمون نميبره!
علي مطهري هم كه سخنراني كرده منظورش اين بوده كه چرا كم نمياريد؟
اگه مجلس از مواضعش کوتاه اومده و به یکی که تو فتنه بوده و حالا از اون تبری میکنه رای داده، خدا پدر مجلس رو بیامرزه که به این لجبازی پایان داده. اگر هم فرهادی واقعا تو فتنه نبوده خدا پدر روحانی رو بیامرزه که دست از لجبازی برداشته. حالا این وسط چرا یه سری ناراحت هستن رو خدا عالمه!
سرور
خواب دائمی هستند.هستید!
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
پس بارک الله به مجلس که هوشمندانه به بقیه رای نداد و به فرهادی رای داد. مهم نیست کسی قبلا چپ بود یا راست. مهم این است که به ارکان نظام جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشد
یک اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
معتدل ابدی - محمد فرهادی