پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

سهم یارانه صنعت پرداخت نشد

سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب: 391946
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: با اینکه در بودجه امسال، ارقامی برای تخصیص یارانه و منابع مالی صندوق توسعه ملی به بخش صنعت تعیین شده است ولی با گذشت ۸ ماه از سال، این مبالغ هنوز محقق نشده است.
به گزارش جهان؛ روح‌الله عباسپور در گفت‌ و گو با فارس، اظهار داشت: در بودجه ۹۳ سهم ۱۰ درصدی از منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از صنعت و خدمات و همچنین سهم ۱۰ درصدی برای بخش کشاورزی پیش‌بینی شده بود ولی این ارقام در سال جاری محقق نشده است.

وی ادامه داد: از محل درآمد طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان بابت اختصاص به بخش تولید تعیین شده بود که این رقم هم محقق نشد.

عباسپور با بیان اینکه دولت اقدام جدی در این جهت انجام نداده است، تصریح کرد: بودجه عمرانی دیر ابلاغ شد و بودجه حمایت از تولید نیز که شامل تخصیص ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صنعت بود، پرداخت نشد در حالی که اگر محقق می شد به خروج از رکود کمک می‌کرد.

وی با بیان اینکه باید منتظر باشیم و ببینیم دولت در لایحه بودجه ۹۴ به چه صورت از بخش تولید حمایت خواهد کرد گفت: پیشنهاد ما این است که در این لایحه و همچنین در لایحه خروج از رکود، حمایت از تولید مدنظر باشد و منابع مالی لازم به این مسئله اختصاص یابد.

وی پیش‌بینی کرد: لایحه بودجه تا ۱۵ آذر ماه طبق قانون به مجلس ارائه شود.

وی در مورد لایحه خروج از رکود نیز گفت: این لایحه هنوز برای ارائه در صحن علنی مجلس به هیأت رئیسه ارائه نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *