سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تلاش برای جلوگیری از فروش دارو به ایران!

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 391120
یک پایگاه خبری، جزئیاتی افشا کرده که نشان می دهد گروه اتحاد علیه ایران هسته ای تلاش کرده است مانع از انجام مبادلات انسانی قانونی با ایران شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پایگاه خبری «نیشن» با انجام تحقیقاتی افشا کرد لابی ضد ایرانی «اتحاد علیه ایران هسته ای» تلاش کرده است از مبادلات تجاری در زمینه کالاهای انسانی جلوگیری کند.

گروه اتحاد علیه ایران هسته ای که بیشتر اعضای آن را یهودی های حامی صهیونیسم تشکیل می دهند در شرح اهداف خود ضمن خاطر نشان کردن اینکه قصد دارد با فشار بر شرکت های در حال تجارت بر ایران از رشد برنامه هسته ای این کشور جلوگیری کند، تأکید کرده است هیچ قصدی برای «مجازت مردم ایران» ندارد.

تحقیقی که پایگاه خبری نیشن انجام داده نشان می دهد که در بخش «بایگانی تجارت اتحاد علیه ایران هسته ای از تجارت های ایران» نام بیش از ۱۱۰۰ شرکت ثبت شده که در حال انجام مبادلات تجاری قانونی یا غیرقانونی با ایران هستند.

لابی حامی تحریم های ایران بسیاری از شرکت ها را به نقض قوانین تحریم های بین المللی متهم کرده است و تحقیق نیشن نشان می دهد این گروه خواستار افزایش فشار بر شرکت هایی است که در حال انجام مبادلات تجاری کاملا قانونی و در زمینه کالاها و خدمات انسانی هستند.

بنا به این گزارش، برخی از این شرکت ها حتی در زمینه فروش دارو و کالاهای پزشکی به ایران فعال هستند، یعنی یک فعالیت اقتصادی که کاملاً از تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا معاف شده است.

به نوشته نیشن، به نظر می رسد که این گروه به طور غیررسمی از وضع تحریم های کلی و بدون استثن علیه ایران حمایت می کند که نشان داده شده لطمات جبران ناپذیری به مردم کشورهای مورد هدف وارد می کنند.

به عنوان مثال، اعمال تحریم های کلی علیه عراق به افزایش سوء تغذیه و بالا نرخ مرگ و میر نوزادن منجر شد. یکی از قانونگذاران افراطی آمریکا به نام سناتور مارک کرک که گروه اتحاد علیه ایرانی اغلب مواضع وی را ستوده است گفته است: «اشکالی ندارد که ما برای تنبیه دولت ایران غذا را از دهن مردم این کشور بیرون بکشیم.»

تحقیق نیشن نشام می دهد گروه اتحاد علیه ایران هسته ای دست کم ۵ شرکت دارویی که وزارت خزانه داری آمریکا آنها را از تحریم ها معاف کرده است را در بایگانی خود قرار داده است.

شرکت های دارویی «بوستون ساینتیفیک»، «آبوت لابراتورار»، «سانوفی»، «آسترا زنیکا» و «گالکسو اسمیت کلاین» شرکت هایی هستند که علی رغم معافیت از تحریمها در فهرست این گروه ثرار گرفته اند.

یک سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا در گفت و گو با نیشن تأیید کرده که هیچ کدام از این شرکت ها هرگز قوانین تحریم ها را نقض نکرده اند.

مرکز پیام رسانی اتوماتیک گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به کاربران اجازه برقراری تماس با شرکت هایی که به تازگی با ایران مبادلات تجاری داشته اند را می دهد. این کاربران می توانند پیام از پیش تنظیم شده ای را به شرکت مورد نظر بفرستند و از آن خواهش کنند تا به تجارت با ایران پایان دهد.

نام ۵ شرکت دارویی یاد شده در حال حاضر در فهرست گروه اتحاد علیه ایران هسته ای قرار دارد. مسئولان این لابی حامی تحریم های ایران از اظهارنظر درباره این گزارش اجتناب کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *