پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۴
۱

شمارش معکوس برای فرار داعش+عکس

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۴۹
کد مطلب: 391108
نیروهای ارتش سوریه در هفته‌های گذشته با همکاری واحدهای توپخانه و نیروی هوایی این کشور توانستند بخشی از محله حویجه صکر را از دست داعش آزاد کنند و با ایجاد مواضع دفاعی مانع از پیشروی دوباره داعش در این محله شوند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، استان دیرالزور در شرق سوریه قرار دارد و بسیاری از چاه‌های نفت سوریه در این این استان واقع است. هم مرز بودن استان دیرالزور با کشور عراق سبب شده است که داعش بر مناطق بسیاری از این استان سیطره پیدا کند.

بافت استان دیرالزور،‌ عشایری است و تعداد قابل توجهی از آنان با داعش بیعت کرده‌اند، اما در ماه‌های اخیر به علت بدرفتاری عناصر داعش با مردم،‌ عشایر استان دیرالزور به صفوف ارتش سوریه پیوسته و در کنار سربازان سوریه برای پاکسازی این استان می‌جنگند.

نیروهای ارتش سوریه به فرماندهی ژنرال «عصام زهرالدین» از فرماندهان گارد ریاست جمهوری این کشور، پیشروی داعش را در استان دیرالزور متوقف کرده و اخیراً حمله‌ای را برای پاکسازی مناطق این استان آغاز نمودند.


نقشه استان دیرالزور سوریه

ارتش سوریه با حفظ فرودگاه شهر دیرالزور توانست مانع سقوط کامل شهر به دست داعش شود و هم اکنون تنها برخی از محله‌های شهر دیرالزور در دست داعش است.

محله "حویجه صکر" شهر دیرالزور که مساحتی بالغ بر ۳۰ کیلومتر مربع دارد،‌ در نزدیکی پل استراتژیکی السیاسیه واقع است که این پل شهر دیرالزور را از حومه اش جدا می‌کند.

نیروهای ارتش سوریه در هفته‌های گذشته با همکاری واحدهای توپخانه و نیروی هوایی این کشور توانستند بخشی از محله حویجه صکر را از دست داعش آزاد کنند و با ایجاد مواضع دفاعی مانع از پیشروی دوباره داعش در این محله شوند.

پاکسازی این محله از لوث وجود داعش می‌تواند باعث محاصره عناصر این گروه تروریستی در داخل شهر دیرالزور شود و کلیدی برای آزادسازی محله‌های شمالی شهر دیرالزور و در نهایت کل این شهر از چنگال داعش باشد.

جلسه توجیهی ژنرال عصام زهرالدین در شهر دیرالزور

کارشناسان معتقدند که درگیر شدن داعش در جبهه‌های مختلف جنگ در عراق و سوریه سبب کاهش توانایی مقاومت این گروه تروریستی در مقابل حملات ارتش سوریه شده است و آنان نتوانسته‌اند که نیروهای تازه نفس را جایگزین نیروهای کشته شده خود کنند.

به نظر می‌رسد که تغییر سیاست ارتش سوریه در قبال داعش از موضع دفاع به موضع در آینده سبب آزادسازی برخی از مناطق سوریه از دست داعش شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سگهای هار تربیت شده توسط صهیونیستها هر دم به سمتی هجوم میبرند وعده ای مسلمان بیگناه را میدرند.