يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

پیشنهاد افزایش قیمت آب با شیب ملایم

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 390951
معاون‌ برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با بیان اینکه از شیب تند افزایش قیمت آب و برق خشنود نیستیم و پیشنهاد ما برای سال آینده قطعاً شیب ملایم است، گفت: سهم هر ایرانی برای پرداخت پول آب کمتر از یک درصد در سبد هزینه خانوار است.
به گزارش جهان؛ علیرضا دائمی معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که پیشنهاد شما برای افزایش قیمت آب و برق در سال آینده چیست، گفت: معمولاً ما از شیب تند قیمت‌ها خشنود نیستیم و قطعاً این افزایش قیمت آب و برق برای سال آینده ملایم است.

وی افزود: براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها تأکید شده است که قیمت آب و برق باید به صورت پلکانی و تدریجی و با رعایت مباحث مربوط به اقتصاد کلان کشور باشد، بنابراین امیدواریم که بتوانیم در مراحل مختلف و فازهای مختلف هدفمندی این اقدام صورت گیرد.

وی ادامه داد: ما در چارچوب قوانین و مصوبات نمایندگان مجلس اقدام می‌کنیم، بنابراین پیشنهاد ما این است که قیمت آب و برق تعدیل شود، تا بتوانیم خدمات مناسبی به مردم ارائه کنیم و مدیریت درستی در ارائه این خدمات انجام دهیم.

دائمی تصریح کرد: در افزایش قیمت آب و برق نرخ تورم را باید لحاظ کنیم، چرا که همه ساله براساس نرخ تورم تمام کالاها و خدمات افزایش پیدا می‌کند، پس باید برای ارائه خدمات مناسب به مردم، قیمت آب و برق تعدیل شود.

معاون‌ برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: در کنار این موارد باید در یک بازه بلند مدت تعدیل نرخ آب و برق را داشته باشیم، اما باید بدانیم که این تعدیل قیمت برای سال آینده بیش از تورم نخواهد بود، تا این افزایش قیمت‌ها منجر به شوک قیمتی در کشور نشود.

وی تصریح کرد: سهم پرداخت پول آب در سبد هزینه خانوار در کشور کمتر از یک درصد است، در حالی که در سایر کشورهای دنیا و حتی اروپایی این سهم حدود ۸ تا ۱۰ درصد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *