سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

جزئیات احیای سازمان مدیریت و برنامه

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 390669
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اعلام جزئیات احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: برای همه شرایط چه ادامه وضع موجود، چه وضع بدبینانه و چه خوشبینانه برنامه ریزی کرده ایم و در شرایط ادامه وضع موجود، نفت ۱۰۰ دلاری را در بودجه در نظر نخواهیم گرفت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت دیشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره جزئیات احیای سازمان مدیریت و برنامه یزی گفت: رئیس جمهور در ۱۷ مهر امسال موافقت کرد تا این سازمان دوباره شکل بگیرد و این کار انجام شد. آقای رئیس جمهور از همان آغاز نسبت به شکل گیری این سازمان که قبلا ۲ معاونت جدا شامل معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه و سرمایه انسانی بود؛ تاکید داشت.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره با اینکه زمانی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی منحل شد، کار مدیریت و برنامه ریزی جدا شد، گفت: رئیس جمهور از ابتدا این ۲ معاونت را به یک فرد سپرد و رویکرد اولیه وی بر این بود که مدیریت یکسانی در برنامه ریزی و مدیریت انسانی برقرار باشد. مجلس شورای اسلامی هم برای احیای این سازمان طرحی را با فوریت به تصویب رساند اما شورای نگهبان به آن ایراد گرفت.

وی با اشاره به اینکه اساسا طبق اصل ۱۲۶ قانون اساسی، امور برنامه ریزی، بودجه، امور اداری و استخدامی از وظایف خاص رئیس جمهور است و مجلس شورای اسلامی نمی تواند به آن ورود کند، افزود:‌ چون احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی از اختیارات رئیس جمهور بود، وی موافقت کرد دیشب شورای عالی اداری در این راستا تشکیل شد و برای ادغام دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه و سرمایه انسانی و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی مصوبه داشت.

نوبخت گفت: حال که دوباره این سازمان تشکیل می‌شود، قرار شد عینا به آن ساختار قبلی این سازمان برنگردیم و سازمان، چابک، روزآمد، فعال و نظارت گری را داشته باشیم. در اینکه در استان ها هم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل شود، مورد موافقت رئیس جمهور بود اما برای اینکه سازمان های استانی مدیریت و برنامه ریزی با استانداران و شورای برنامه ریزی استان رابطه هماهنگ داشته باشند، قرار شد در دو هفته آینده پیشنهاد مشترکی را بنده و وزیر کشور داشته باشیم و به نحو شایسته ای درجهت برنامه ششم توسعه حرکت کنیم. انشاء اله این موضوع در چند هفته آینده به فرجام می رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *