سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

گفت‌وگوی تلفنی جان کری و نتانیاهو

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 388392
وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره شهرک‌سازی‌های اسرائیل گفت‌وگو کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، جان کری، وزیر خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره شهرک‌سازی‌های این رژیم گفت‌وگو کردند. طبق گزارش هاآرتص، آمریکا تصمیمات اسرائیل برای اقدام در این راستا را مغایر با اهداف «صلح» ارزیابی کرد.

جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه ضمن اعلام این خبر افزود نتانیاهو در این گفت‌وگوی تلفنی از سیاست شهرک‌سازی‌ها دفاع کرده و گفته این رژیم به شهرک‌سازی در تمام نقاط کرانه باختری ادامه خواهد داد.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از ۱۲۰ شهرکی که اسرائیل بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه‌ی باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌‌های اسرائیلی را غیرقانونی می‌دانند چرا که این رژیم سرزمین‌های فلسطینی را در جنگ ۱۹۶۷ غصب کرده و بر مبنای مفاد کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت و ساز از سوی اشغالگران در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *