چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

سفارش جالب فرگوسن به فن گال

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 385827
سرآلکس گفت فن‌گال نتايجي را که انتظار مي‌رفت در منچستر کسب نکرده ولي خودش (فرگوسن) نيز شروعي ضعيف در اين تيم داشته است.
به گزارش جهان به نقل از خراسان، لوئيس فن‌گال ملقب به ژنرال هلندي پس از رساندن تيم ملي هلند به مقام سومي جهان در جام‌جهاني ۲۰۱۴ برزيل هدايت منچستريونايتد را برعهده گرفت به اين اميد که بتواند اين تيم را به دوران درخشان سرآلکس فرگوسن برگرداند اما او در منچستريونايتد نتايج خوبي کسب نکرد تا هواداران نسبت به آينده تيم خود کمي احساس خطر کنند.

فرگي که بيش از ۲۶ سال هدايت اين تيم را بر عهده داشت در گفت‌وگو با شبکه منچستريونايتد از اين مربي هلندي حمايت کرد. سرآلکس گفت فن‌گال نتايجي را که انتظار مي‌رفت در منچستر کسب نکرده ولي خودش (فرگوسن) نيز شروعي ضعيف در اين تيم داشته است. ۳ سال و نيم طول کشيد تا فرگوسن به اولين قهرماني خود در منچستريونايتد دست يابد. او با حمايت از فن‌گال گفت: «فن‌گال نتايجي را که در منچستر انتظار مي‌رفت، کسب نکرد اما فراموش نکنيد که من هم در منچستر شروعي ضعيف داشتم و با گذشت زمان توانستم منچستر را به قهرماني برسانم. آن زمان براي من مهم بود که مسئولان باشگاه از من حمايت کنند. حالا نيز بايد از فن‌گال حمايت کنند تا منچستر بتواند به موفقيت برسد. وقتي در منچستر جا افتادم همه چيز برايم خوب شد و ديگر روزهاي تلخ ابتداي فصل برايم تکرار نشد.

لوئيس نيز همين شرايط را تجربه خواهد کرد.» سرمربي سابق يونايتدها در پاسخ به اين سوال که آيا به اين مربي هلندي مشورتي مي‌دهد، گفت: «هيچ مکالمه خاصي بين من و او در طول فصل رد و بدل نشده است. او بعضي از مواقع به دفتر من مي‌آيد و درباره ليگ انگليس صحبت مي‌کند ولي من هيچ مشورتي به او نمي‌دهم. اينطور نيست که او تلفن را بردارد و درباره همه چيز از من مشورت بگيرد. او خودش مربي بزرگ و کاربلدي است. فن‌گال يک رهبر واقعي براي تيم‌هايش بوده است.» فرگوسن ۷۲ ساله که سال‌ها در منچستر به عناوين قهرماني متعددي رسيد،

درباره نتايج ضعيف اين تيم گفت: «من هم مثل هواداران از اين نتايج ناراحت مي‌شوم. سعي مي‌کنم در اکثر بازي‌ها به ورزشگاه بروم و بازي تيم‌ها را از نزديک ببينم. در آينده نيز مي‌خواهم حضورم را در ورزشگاه بيشتر کنم. سعي مي‌کنم احساسم را روي سکو کنترل کنم ولي وقتي تيم به گل مي‌رسد نمي‌توانم شادي‌ام را پنهان کنم. هيچ فرقي ندارد که سرمربي منچستر باشم يا نه، حس من نسبت به منچستر تغيير نمي‌کند. فصل گذشته وقتي به ليورپول باختيم خيلي ناراحت شدم. اصلا دوست ندارم در هيچ شرايطي به ليورپول و منچسترسيتي ببازيم چراکه اين ۲ تيم رقيبان جدي براي ما محسوب مي‌شوند، خصوصا ليورپول.»

فرگي درباره خريد‌هاي منچستر نيز صحبت کرد: «از اين‌که فن‌گال بازيکنان جوان زيادي را به ترکيب منچستر اضافه کرده است، خيلي خوشحالم. حضور اين بازيکنان جوان باعث خواهد شد که تيم در سال‌هاي آينده نيازي به خريد بازيکن نداشته باشد. او در آژاکس نيز همين کار را کرد و بازيکناني مثل فن‌درسار، ادگار داويدز و پاتريک کلايورت را به فوتبال معرفي کرد که بعدها به بازيکنان بزرگي تبديل شدند. طبيعتا کار در انگليس نسبت به هلند سخت‌تر است.

اميدوارم که او در اين کار موفق شود و بتواند بازيکنان زيادي را به فوتبال انگليس معرفي کند. مطمئن باشيد که ساختن تيم زمان مي‌برد؛ آن هم در تيمي مثل منچستريونايتد که نياز دارد که بهترين بازيکنان جهان را داشته باشد.» پيرمرد اسکاتلندي تاييد کرد که شيوه رفتار فن‌گال با رسانه‌ها با آنچه او به مربي هلندي توصيه کرده، متفاوت است و صداقت لويي با خبرنگاران برايش جالب است: «در سال ۱۹۹۸ ما در ليگ قهرمانان همگروه بوديم و او از من سوال‌هايي در مورد نحوه ارتباط با رسانه‌ها کرد. من چيزهايي به او گفتم. لوئيس شيوه متفاوتي براي ارتباط با رسانه‌ها داشت و من به او توصيه کردم که چندان روزنامه‌ها را نخواند و از چيزهايي که در رسانه‌ها مي‌شنود، ناراحت نشود اما او شيوه خودش را داشت. فکر مي‌کنم ديدن کنفرانس‌هاي مطبوعاتي او بسيار جالب است. او در کنفرانس‌هاي مطبوعاتي‌اش بسيار صادقانه صحبت مي‌کند و اين خيلي جالب است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *