شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۵
۱۵۴
نگاهی به اساسی‌ترین استدلال مطهری درباره سران فتنه؛

مبنای حصر دائمی برای کسانی که خود دست به سلاح نبرده‌اند، چیست؟/ بازخوانی مشی امام علی(ع)

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 384717
آقای مطهری که پیش تر دیدگاه های سیاسی و جناحی خود را شفاف کرده، همه واقعیت را درباره شیوه و مشی امیرالمومنان(ع) در برخورد با فتنه گران و دشمنانش بیان نکرده است. زیرا به نظر می رسد بیان همه واقعیات مبنای سخنان و نامه او را کاملا سست می کند.
مبنای حصر دائمی برای کسانی که خود دست به سلاح نبرده‌اند، چیست؟/ بازخوانی مشی امام علی(ع)
گروه سیاسی جهان نيوز: علی مطهری، نماینده مجلس و از فعالان سیاسی حامی رفع حصر سران فتنه ۸۸ در نامه ای به رئیس جمهور نوشته است: حصر خانگی آقایان حجت الاسلام کروبی و مهندس میرحسین موسوی سه سال و هشت ماه است که برخلاف اصول متعدد قانون اساسی بدون حکم قضایی و این که آنها اجازه دفاع از خود داشته باشند ادامه دارد. ممکن است حکم اولیه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر حصر خانگی این دو که در شرایط اضطراری صادر شده، برای مدت موقت – مثلا یک ماه – و تا زمان بازگشت شرایط عادی به جامعه، قابل پذیرش باشد اما ادامه آن بدون حکم قضایی قطعا وجاهت قانونی، شرعی و اخلاقی ندارد و خلاف فصل سوم قانون اساسی است. مثل آن است که کسی را بدون محاکمه به حبس ابد محکوم کنیم.

وی در بخش دیگری از این نامه به مبنای استدلال خود برای رفع حصر سران فتنه پرداخته و آن را تبعیت از سیره امام علی(ع) دانسته است: اصولا این یک سنت غلط در جمهوری اسلامی بوده است که منتقدان خوش سابقه در انقلاب را که احیاناً اتهامی متوجه آنها بوده است، به جای رسیدگی به اتهامشان در حصر قرار داده‌ایم بدون آنکه ضرورتی داشته باشد. گویی انتقاد و اعتراض را به معنی خروج از نظام تلقی کرده‌ایم، حال آنکه کسی می‌تواند انتقادهای اساسی به نظام داشته باشد و زندگی عادی‌اش را بکند، آنچنان که سیره امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بود. آن پیشوای بزرگ مادام که خوارج دست به سلاح نبردند آنها را از حقوق اجتماعی‌شان محروم نکرد و خود می‌فرمود از من در خفا و آشکار انتقاد کنید.

البته آقای مطهری که پیش تر دیدگاه های سیاسی و جناحی خود را شفاف کرده، همه واقعیت را درباره شیوه و مشی امیرالمومنان(ع) در برخورد با فتنه گران و دشمنانش بیان نکرده است. زیرا به نظر می رسد بیان همه واقعیات مبنای سخنان و نامه او را کاملا سست می کند.

اما برای اطلاع افکار عمومی و روشن شدن دلایل ضعیف و متزلزل مطهری مروری کوتاه بر منش و روش امام علی(ع) در برخورد با مخالفانش ضروری است. البته این بازخوانی اگر از زبان یک استاد مطرح و تاریخ شناس همانند محمدحسین رجبی‌دوانی، کارشناس ارشد مسائل تاریخ صدر اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بیان شود، جایی هیچ شک و شبهه ای باقی نمی ماند.

رجبی دوانی در این باره در گفتگو با تسنیم گفته است: "در ارتباط با فتنه زمان امیرالمومنین (ع)، پیامبر اکرم(ص) پیشاپیش این موارد را برای حضرت پیش‌بینی کرده بود و تکلیف آن بزرگوار را هم روشن کرده بود. فرموده بود: یاعلی (ع) تو بعد از من با سه گروه ناکثین، قاسطین و مارقین مواجه می‌شوی و چاره‌ای جز جنگ و سرکوبی آنها را نداری.

یعنی کسی که بیعت خود را می‌شکند یا در روی نظام حق می‌ایستد یا نظام حق را متهم به خروج از مسیر اسلام می‌کند و براندازی پیشه می‌کند، این‌ها مستحق مقابله و سرکوبی و نابودی هستند. این را پیغمبر (ص) می‌فرماید و این نام‌ها را هم وجود مقدس حضرتش بر مخالفان و دشمنان امیرالمومنین (ع) نهاد. بنابراین کسی که فتنه‌انگیزی می‌کند و این فتنه را تا مرحله براندازی می‌کشاند حکم او سرکوبی و قتل است، مگر رهبر جامعه اسلامی مصلحتی ببیند و به خاطر آن مصلحت حکم الهی را بر او جاری نکند.

فتنه گران سال ۸۸ دقیقا مثل فتنه‌گران جمل، حکم آنها سرکوبی بود و قتل سران فتنه و هر کسی که در آن عرصه آمده و ایستاد تا وقتی که ایستادگی می‌کند باید سرکوب شود و از میان برود. کسی که امنیت جامعه را به هم زده، خرابی به بار می آورد، متعرض جان و مال و ناموس مردم و اموال عمومی می‌شود، این محارب است و در آن شکی نیست. براندازی نظام را پیشه کرده، حتی اگر سلاح هم در دست نگرفته باشد ولی وقتی تخریب می‌کند و شهر را ناامن می‌کند این محارب است و حکم محارب هم در قرآن مشخص است و سرانی که آنها را به عرصه آوردند و این جسارت و گستاخی را به آنها دادند که این اعمال را انجام دهند، به طریق اولی، به عنوان سران مفسد فی الارض تلقی می‌شوند."

وی عنوان می کند: اما همان طور که عرض کردم حضرت آقا با تأسی به سیره پاک امیرالمومنین (ع)، خویشتن‌داری کرد، زیرا این‌ها فضایی را ایجاد کرده بودند، همانطور که آن فتنه‌گران و پیمان‌شکنان عمل کرده بودند و امیرالمومنین (ع) را مقصر در قتل خلیفه سوم تلقی کرده بودند و به جامعه القا کردند و خلیفه سوم به خاطر عملکرد غلطش که چه جنگ روانی درست کردند، چنان مورد نفرت قرار گرفت که انقلاب به پا شد و مردم آن را از بین بردند.

به گفته این کارشناس ارشد مسائل تاریخ صدر اسلام "ولی فتنه‌گران با عملیات روانی شدید چگونه عمل کردند که از خلیفه منفور یک خلیفه مظلوم ساختند و امیرالمومنین (ع) را که به یاری این خلیفه آمده بود تا او را از این سختی‌ها و شقاوتی که خود برای خود ایجاد کرده بود بیرون بیاورد ولی امیرالمومنین (ع) را مؤثر و مقصر در قتل او جلوه دادند، حال آنکه به استناد منابع مهم اهل تسنن که امروزه در اختیار ما هست، همین سران فتنه جمل، خود عاملان مهم براندازی قتل عثمان بودند. عایشه، طلحه، زبیر و عمرعاص، این‌ها کسانی هستند که در قتل عثمان مؤثر بودند و حالا به خون خواهان عثمان تبدیل می‌شوند و امیرالمومنین (ع) باید تاوان پس بدهد و مردم را هم با سوء‌استفاده از جایگاه همسری پیغمبر، صحابی‌های بزرگ پیغمبر فریب دادند و عده‌ای احساس کردند که وظیفه دارند بیایند و با این‌ها بر ضد امیرالمومنین (ع) که نعوذ بالله مقصر است، همراه شوند و براندازی شود."

رجبی دوانی افزود: "در این فتنه هم ما می‌بینیم که این‌ها به این شیوه عمل کردند. فضایی را ایجاد کردند و گروهی را فریب دادند. بنابراین کار این‌ها مقابله بود و درآن شکی نیست ولی امیرالمومنین (ع) که می‌دانست خیلی از مردم هنوز توجیه نشدند. اگر چه حق سران آن فتنه و بازمانده فتنه‌گران، مرگ بود و امیرالمومنین (ع) بعد از جنگ جمل دستور داد، فراری‌ها را تعقیب نکنید، زخمی‌ها را نکشید و کاری به آنها نداشته باشید، خود عایشه که از رئوس این جریان بود را با احترام، در حصر قرار داد که عایشه دیگر حق نداشته باشد به فتنه انگیزی‌های خود ادامه دهد.

حضرت ۴۰ خانم اهل بصره را دستور داد که لباس مردانه بپوشند و صورت‌های خود را بپوشانند و او را از بصره به مدینه ببرند و حق ندارند از آن شهر بیرون بیاید و همانجا باید بمانند و الحق تا آخر خلافت امیرالمومنین (ع) ما دیگر تحرکی از عایشه برضد امیرالمومنین (ع) نمی‌بینیم.

در حقیقت امیرالمومنین (ع) او را در یک حصری قرار داد و از مجازات خود صرف‌نظر کرد. نه اینکه حق او مجازات نیست. داریم که وقتی امیرالمومنین (ع) او را سرزنش کرد که این چه فتنه‌ای بود؟ خلاف دستور پیغمبر بیرون آمدی و این وضع را پیش آوردی، تقاضای عفو کرد و امیرالمومنین (ع) هم به حرمت جایگاه همسری پیغمبر (ص) و هم اینکه مصالح حکومت اینگونه ایجاب می‌کرد، او را مجازات نکرد و با احترام به مدینه برگرداند."

نتیجه گیری

با توجه به این واقعیات روشنگر و درس آموز، اولا به نظر می رسد علی مطهری به عمد داستان جمل را نادیده گرفته تا محوری ترین استدالال خود را بی اساس نسازد.

ثانیا آقای مطهری در نامه خود گفته است که دست به سلاح بردن ملاک است درحالیکه بر پایه منش و روش امیرالمومنان(ع) بیعت شکنی و تلاش برای براندازی نظام اسلامی ملاک است و عایشه خودش دست به سلاح نبرده بود.

سومین نکته این است که مطهری مدعی شده است حتی در صورت لزوم حصر، باید زمان آن کوتاه باشد اما دیدم که عایشه تا آخر عمر امیرالمومنین در حصر بود.

بر اساس این وقایع روشن و هدایتگر، امید و انتظار افکار عمومی اصلاح رویکرد جناحی و سیاسی علی مطهری و بازگشت وی به مسیر منافع ملی است؛ هرچند انتظار نمی رود افراطیون زخم خورده و فعالان فتنه با واسطه و بی واسطه دست از تحریک مطهری بردارند و وی را همانند گذشته به میانه میدان فتنه گری نکشانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
بالاخره قرار است این موارد اتهامی در دادگاهی مورد بحث و بررسی و اثبات قرار گیرد و آن ها هم از خودشان دفاع کنند یا این که در روزنامه ها و منابر و مواعظ و رسانه های جمعی هر چه که می خواهند در مورد آن ها بگویند و آن ها هم حق تکلم نداشته باشند؟
عجله نکن موقع رسیدگی به اتهامات اینها هم میرسه. فعلا همین که این آقایان در حصر هستند مملکت روی آرامش به خود دیده است. هر حرفی و دروغ و کذبی هم که داشته اند تا الان گفته اند. چیزی در چنته ندارند. الان اولویت حفظ آرامش کشور است که این افراد جرایم بین و آشکارشان مخل آن بوده و هستند تا وقتی که ابارز ندامت نکنند.
می دانید خون چند انسان بی گناه که توسط منافقین در کف خیابان ها به زمین ریخته شد به گردن آنهاست؟
چقدر ديگه عجله نكنيم الآن 4ساله خودت ميتوني 4سال تو حصر باشي
شما می تونی جای اونی که به دست افراد نامعلوم و به تحریک این آقایان توی خیابان کشته شد و تا ابد زیره خاکه باشی؟

اینها محاربه کردن. زدن زیر میز انتخابات. خاتمی تون هم اعتراف کرد تقلب نشده. به واسطه فرمان اینها عده ای به خیابان ریختند منافقین سو استفاده کردند و برخی را کشتند.

امنیت ملی این مملکت فراتر از صبر و عجله من و شماست.
اصغری
محاربه کردن زدن زیر میز و هزاران اتهام دیگه که میزنین اگه تو یه دادگاه صالح تایید نشه دو ریال ارزش نداره اگه میتونین یه محاکمه عادلانه و آزاد انجام بدین وگرنه خاموش بشین به نفعتونه
مرگ بر فتنه گر
لابد قاضی دادگاه صالحه هم باید خاتمی فتنه گر باشه تا مورد قبول شما واقع بشه نه ؟
سوفیا لوره
خود این فتنه گر ها خیلی راضی هستندکه تو حصر باشند ولی توی قبر نباشند بعضی ها شدند کاسه از آش داغ تر و وکیل مدافع مجانی خائنین و وطن و دین فروشان مطهری هم به خیال خودش خیلی زرنگه مثل زیبا کلام با اظهارات اجق وجق قصد مطرح کردنه خودشو داره
به به.....اصغری جان عزیز دل اصلاح طلبان!!!!!!!!
یعنی تو ورفقات جنبه اش رو دارین که ما یه دادگاه صالحه را ه بندازیم واربابانتون رو به سزای عملشون برسونیم؛ البته بدون اشوب ودرگیری واختلال در نظم وامنیت کشور؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!فکر نکنم.
Iran, Islamic Republic of
اصغري جان،
نوچه هاي اينا توي دادگاه صالحه مثل بلبل اعتراف كردند. نديدي؟
تو هم مثل اينكه ميخواي بچه گول بزني !! مثلا يه دادگاه تشكيل بشه كه دوباره يك مشت اوباش مثل تو به بهانه ي محاكمه بريزن توي خيابون و بلوا كنند؟ كور خوندي اصغري.
اگه دادگاه صالح تشکیل بشود حکم قصاص صادر می شود که واقعا در حق این ها کم است . پس بزارین در حبس بمانند و با دیدن استقلال ایران اسلامی عزیز رنج بکشند اگر قسی القلب نشده باشند.
ناصری
اون جونی که کشته شد چه کسی گفته به تحریک موسوی و کروبی کشته شده؟ اینا حرفای بی پایه و اساسی است که شما میزنید تا یک محاکمه علنی صورت نگیرد این حرفا کاملا بی ارزش است
آره احتمالا با تحریک ننه قمر بوده ؟
برای این فتنه گران حبس ابد درسلول انفرادی هم کمه ؛تازه مگه داره بهشون بدمیگذره ؟والاهروز هرروز که دارن تصمیم میگیرن برای مجلس یه لیست واحد بدت یا ندن .جدیدا هم که دارن کار فرهنگی انجام میدن.شما نگران خودت باش نه این فتنه گران.
کریم شیره ای
ناشناش حون اگه توی حبش نعشه جات برشه بد نیشت ولی اگه نرشه این حیوونی های ژبان بشه شی کار کنند ؟
ایرانی همچو ارش
United States
یه جوری میگه حصر،هر کی ندونه فکر میکنه هر روز از صبح تا شب دارن اون تو داغشون میکنن!!! دیگه فکر کنم همه میدونن اون تو هتله. اقای مطهری به مشکلاته مردم برس که تو حصر واقعی گیر کردنو شرمنده زنو بچه شون میشن،میتونی تصورشم بکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United Kingdom
انشاءالله شما هم روزی در همین هتل ها خوش گذرانی کنی تا مزه هتل را بفهمی!!!
ما غلطی نمیکنیم که تهش به هتل ختم بشه!
مقام معظم رهبری : فتنه همچنان خط قرمز است ...

ما هم منتظر محاکمه این جنایتکاران فتنه هستیم ..فقط امیدورایم اگر حکم اعدام این اراذل صادر شد دوباره رو به زباله آتیش زدن نیاورید.
اون موقعی که این مزدوران برای اسرائیل خوش رقصی می کردند و شما هم وسط خیابان عزادارن حسینی را برهنه می کردید باید به فکر این روزها می بودید.
رچب
پدر جان این فتنه گران باید چهارسال قبل تو قبر باشند حالا بده که تو حصرهستند؟
کریم شیره ای
احشنت ! خیلی شخته والله من 48 شاعت تو حبش بودم اژ خماری شد بار مردم و ژنده شدم
تو رو خدا به کیفیت استدلال مطهری نگاه کنید !
آیا خودش هم نسبت به توجیهی که برای جرم مشهود اورد قانع شد ؟
جزایی خائنین به کشور و براندازان اعدام است و بس
از اول هم گفتیم این خائنین که با دشمنان ما هم دست شدند و قصد براندازی داشتند و باعث ریخته شدن خون جوانان ما شدند را محاکمه کنید چرا اینقدر دست دست میکنید اگر این خائنین در هر کشوری دیگر بودند همان روز اول محاکمه و به سزای عملشان می رساندند .
علی
همچین میگی حصر آدم فکر می کنه تو یه اتاق ۲×۲ اند، تو خونه نشستن استخر و تفریح که براهه اخیرا هم یکی از این آقایون شمال بود .
آقا یکی بیاد منو حصر کنه...
کیوان
Iran, Islamic Republic of
شما آیا در خصوص 4 دیپلماتی که حدود 30 ساله در زندانهای رژیم صهیونیستی هستند حساس هستید؟
اسرای 8 سال دفاع مقدس چی؟
نه آخه اینا خونشون از اون خادمین مخلص گمنام رنگین تره و ضمنا باید بابت خیانت جایزه بگیرن!
سبزه
خواستن ادم باشن
United Kingdom
ادب مرد به ز دولت اوست!!!
نگران نباشید خونه های دو هزار متری این آقاین و اون اکاناتی که در اختیار دارند خیلی هم بهشان خوش میگذرد.
همچین حصر حصر می کنند که انگار تو خونه ی 200 متری حصر شدند!!!!!!

خونه ی موشوی رو من دیدم ! باغیه برا خودش!
United Kingdom
انشاءالله شما هم تو یه خونه 10 هزار متری با « اکانات !!! » خوب حصر شوید و خوش گذرانی کنید!!!
Iran, Islamic Republic of
به نظزت چهار سال تو حصر با بهترین امکانات بهداشتی و غذایی بهتر است یا اعدام فوری؟
اینها فقط از ارتباط با مردم منع شده اند
عجله نمیکنیم ولی باید تعیین تکلیف بشن تا ابد که نمیشه این قانون من در آوردی حصر را ادامه داد یک بار برای همیشه یک محاکمه آزاد و علنی برگزار کنید و قضاوت را به مردم بسپارید که خود بهترین قاضی هستند
قانون من در آوردی ؟
یادتون رفته که خود خاتمی هم منتظری رو حصر کرد ؟
چراغعلی
توهم بلاخره نفهمیدی لیلی مرد بود یا دوشیزه
Australia
مگه مردم قاضی هستند یا قانون و فقه میدونند
همین حرف ها است که ظاهرش قشنگه و درباطن ان بلوا و آشوب خوابیده
مملکت قانون داره و نظام چهار چوب داره
اگر هم میبینی تا حالا محاکمه نشدند به خاطر همین ضعف افکار عمومی هست دوست من
همون افکار عمومی که وقتی امام علی را در محراب شهید نمودند گفتند مگر علی نماز خوان بود
Australia
شهر تهران اگر امروز به این صورت افتاده به خاطر عملکرد غلط کرباسچی بود که اجازه داد تو کوچه شش متری تو فرمانیه برج چهل طبقه بسازند و ان همه فساد های مالی که در زمان ایشان انجام شد و همه همین افکار عمومی نشست پای محاکمه و آنطور قضاوت کرد که داریم اثراتش رو میبینیم
نه دوست عزیز مردم و افکار عمومی زمانی میتونن درست قضاوت کنند که مورد تهاجم همه جانبه از شرق و غرب نباشند و با هزاران کانال ماهواره ایی و رسانه های معاند محاصره نشده باشند
اذری
اگر گفته های شما درست باشد بیش از 80درصد این گناهها به گردن احمدی نژاد می باشد
Iran, Islamic Republic of
به امید محاکمه موسوی و کروبی و البته منشا فتنه دکتر محمود احمدی نژاد.
حامد
منشأ فتنه احمدی نژاد! شما مثل این که حالت خوب نیست.
ایرانی همچو ارش
United States
اره دیگه!! نباید 24میلیون رای میاورد که اینا ناراحت بشنو مملکتو به اتیش بکشونن!!!!!!!!!!!!!!!!!!
احتمالا همان 24 میلیونی که مدعی هستید یک دفعه خواب نما شدند و کمتر 4 میلیون شان به جلیلی رای دادند و روحانی با شعار رفع حصر پیروز شد!
از تعداد فراوان این پیامها می توان فهمید که رفع حصر همچنان یک مطالبه فراگیر است
رفع حصر نه محاکمه این جنیایتکراها
آره حصر دیگه بسه
حالا نوبت قصاصه
اشتباه منفی دادم
اذری
درست شنیدید
عصمت بابلی
فکر کنم نوشابه خانواده را با یک دوغ خوانواده قاطی کرده به قول اون بابا لا جرعه سرکشیده وگر نه مادر بزرگ عمه من هم اینطوری نظر نمیداد
اولی ودومی رو خوب اومدی ولی سومی رو زدی جاده خاکی!!!!!!!
منشا فتنه مال حرامی بود که حضرات را کاخ نشین کرد
Iran, Islamic Republic of
منشا فتنه قدرت طلبی حضرات کاندید بود که مناظره ها رو به مناقشه تبدیل کردند و همه گذشتگان رو زیر سوال بردند.
ننگ با نیرنگ پاک نمی شود ...تلاش مذبوحانه شما باعث نخواهد شد که این جنایتکاران تبرئه شوند
کریم شیره ای
ای بیشواد کجا مناژره بود میژ کرد بود خیلی هم خنک بود یک مشت شوال رو حوژی که اژ توش گاژ انبر و شرهنگ و غیره پرید بیرون
عصمت بابلی
قصد خنداندن کاربران راداری شیطون
اینا یا بی خبرن یا خودشون میزنن به اون راه که انگار مناظره باعث فتنه بود!!! در حالی که از سال 87 یکسال قبل از انتخابات از گوشه و کنار زمزمه اسم رمز "تقلب" به گوش می رسید و دلسوزان هشدار می دادند. مناظره گرچه پته یه عده رو روی آب ریخت اما سران فتنه اجرای نقشه قبلیشونو به عنوان جواب افشاگری مناظره جا زدن!
حواسشون نبود که مردم آلزایمر ندارن.
حامد
در مسئله امنیت ملی شورای عالی امنیت ملی تصمیم می گیره. مثلا وقتی صدام به ایران حمله می کنه لازم نیست دادگاه حکم بده علیه صدا و سربازان صدام! موسوی کروبی هم با فراخوان براندازی و اردوکشی خیابانی و رهبری اغتشاشات گسترده با سلاح سرد و گرم و قتل تعداد زیادی سرباز و بسیجی و مردم عادی مثل همون صدام هستند و باید در فتنه 88 این افراد اعدام می شدند. این که در حصر خانگی هستن یک امتیاز براشون هست.
حق تکلم نداشتند؟؟؟؟؟موسوی و کروبی چند بیانیه برای اعتشاش دادند؟ چند شبکه ماهواره ای و چند وب سایت در اختیار پشتیبانان آنهاست؟
این حرف شماست همینکه سالهاست تو حصرن یعنی حق تکلم ازشون گرفته شده
اینا 8 ماه مملکت را به گند کشیدند خوب تو این ماه چرا دلیلی خنده دار تر از داماد لرستان ارائه نکردند ؟
ارسلان
جامد جان این افراد از آش داغ تر , شورای امنیت ملی و مصلحت و تصمیم های راهبردی چی سرشون میشه اینها فقط بلدند درود یا زنده باد یا قربونش بشم از این حرف ها دربکنند
تکلمشون رو هم دیدیم!
چرا به دروغشون اعتراف نمیکنن؟!
خدا لعنتشون کنه من که از هر کی بگذرم حتی اگه از صدام بگذرم از سران فتنه نمیگذرم که خون شدا رو پایمال کردن و خانواده های شهدا رو دشمن شاد
جهان نیوز عزیز حتی جرات نکردین صحبتهای مطهری رو کامل بیارین اینکه اطلاع رسنی یه طرف است
داماد لرستان !!!
این تندروها 8 ماه ممکلت را به لجن کشیدند ، اگر دلیل داشتند در آن 8 ماه چرا ارائه ندادند؟
چراغعلی
معلوم میشه مطلب را نخواندی و یا خواندی و تازه میگی لیلی مرد بود یا زن حضرت علی (ع) چه معامله ای با عایشه کرد ؟ با این فتنه کران وطن ودین فروش فعلآ داره همان معامله میشه
Iran, Islamic Republic of
عزيز جان؛
آنها حق تلكم زياد داشتند . از اول انقلاب تا سال 89.
وبيشترين حق تكلم را در سال 88 و 89 داشتند و هرچه توانستند برعليه نظام و انقلاب تكلم كردند ديگر از اين به بعد بايد خفه شوند
من که کاری ازم ساخته نیست فقط می گم الهی به حق علی (ع) آب خوش از گلوشون پایین نره و خیر از عمرشون نبینن!
صدرا
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم درست متن رو نخوندی!!
یه بار دیگه بخون متوجه میشی که نیازی به دادگاه نیست حکم اینها واضحه فقط حاکم جامعه بهشون تخفیف داده!
مگه حضرت علی(ع) برای عایشه دادگاه تشکیل داد که بیاد از خودش دفاع کنه؟!!!
کسی جرمش محرض و علنی باشه نیاز به دادگاه برای صدور حکم نداره.تکلفیش دست حاکمه جامعه ست.
آیا تا امروز از زبان آقای مطهری چیزی در مورد شهدای فتنه شنیدید
ای آقا شهدای فتنه مثل سیاه پوستان برای این آقا. باید سفید پوستها رو دریابند. سفید پوستهایی که نونش رو توی بیت المال زدند و علیه نظام و مردم اقدام کرده اند
مسعود
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری مستند و با استفاده از مفاد قانونی صحبت کرده اند شما جواب ایشان را پیرامون همین موضوع بدهید خواهشا .متهم باید محاکمه شود یا خیر قوانین جمهوری اسلامی ایران چه می گویند در این خصوص نظر بدهید
شما نگران محاکمه اینها نباش. محاکمه می شوند. فقط مطمئنی ظرفیت شنیدن خبر حکم صادره برای این افراد رو داری؟
نظام نگرانه همینه که چهار تا آدم بی ظرفیتی مثل شما دوباره بریزند توی خیابانها به خاطر دو تا مفسد فی الارض سطل آشغال آتیش بزنند و آرامش مردم رو سلب بکنند و هزینه درست بکنند بعد دوباره با سرافکندگی برن رد کارشون.
برید آقا. برید وقت مردم رو نگیرید. 8 ماه فتنه کردید 9 دی جواب گرفتید از مردم هنوز براتون درس عبرت نشده. البته من هم 24 ساعت bbc و Voa ببینم یادم میره عبرت رو چه جوری مینویسند.
كي محاكمه ميشن 10 سال ديگه
یعنی شما تندروها حکم دادگاه رو می پذیرید ؟
ان شاء الله محاکمه شون با حضرت عزرائیل
سوفیا لوره
الحمدالله شهرداری سطل های زباله را فلزی کرده تا فتنه گر ها این سطل های بی زبون را جزعاله نکنند
برادر من اینا هم همینو می خوان دیگه! اما کور خوندن
فراتر از اینکه متهم باید محاکمه بشود یا نه چیزی هست که قانون آن را تعیین کرده آن هم شورای عالی امنیت ملی است.
نقش تاریخی این شورا را بروید در طول تاریخ انقلاب بخوانید.
حکم حصر حکم قانونی شورای عالی امنیت ملی است. شما که دم از قانون میزنید تن به قانون بدهید.
Canada
هیچ قانونی فراتر از قانون اساسی نیست. قانون اساسی هم همانطور که در نامه آقای مطهری آمده تکلیف را مشخص کرده: اصل ۳۲: در صورت بازداشت، موضوع اتهام باید با ذکر دلایل بلافاصله کتباً به متهم ابلاغ و تفهیم شود و حداکثر ظرف مدت بیست و چهار ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالحه قضایی ارسال و مقدمات محاکمه، در اسرع وقت فراهم گردد. مختلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود.
بر طبق قوانین جمهوری اسلامی در حصر هستند
کدام قوانین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قانون آتش زدن سطل زباله !
شما که انقدر قانون قانون میکنید طبق کدوم قانون نظر شورای نگهبان رو نپذیرفتید و بجای اعتراض تعریف شده در قانون، 8 ماه با پول سعودی و غرب، مملکت رو به آتیش کشیدید؟!
لا اقل از یه چیزی دم بزنید که بهتون بیاد!
خیر قربان آقای مطهری فقط به قانون استناد نکرده اند به سیره معصومین هم استناد کرده اند که البتنه این استناد برداشت شخصی ایشان است و محل اشکال
کریم شیره ای
ای شاده لوح ! بیرون هم که بودند تکلم نمیکردند با دشت مبارکشون اعلامیه مینوشتند میدادند بیرو ن خب حالا هم بنویشند و بدن بیرون یا بدن بی بی شی بخونه اگه بی بی شی نخوند بدن به شدای آمریکا بخونه اگه اونم نخوند بدن یه شدای اشرائیل بخونه اگه اونم نخوند بدن به شوروش بخوونه اگه اونم نخوند بدن به گلشیفته بخونه شک ندارم گلشیفته میخونه به شرطی که بهش بکن نامه اژ طرف خاتمی اشت
قمرتاج خانوم
مسعود جان ننه زشته مطلب را نخوندی نظر میدی اگه بگی خوندم و این نطر را دادم ننه بدتر میشه جون بهت شک میکنند کم داری
Australia
آقای مطهری و بزرگترشون ضمانت کنند که که هر حکمی که قاضی برای آنها صادر کرد باید اجرا بشه نظام اینها رو فردا محاکمه میکنه
ساده نباش عزیزم انقدر دروغ شان بزرگ بود که خودشون هم باورشون شد
نفرین بارشان باد که حیثیت نظام رو به مسلخ بردند
هادی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام ، آقای مطهری موارد قانونی را مطرح کرده اند ایشان قصد تطهیر کسی را ندارند.راستی اگر نگران نیستید آقایان کروبی و موسوی را در دادگاهی علنی محاکمه و در نهایت اعدام کنید .آیا فتنه گر نباید محاکمه شود ؟آیا در صورت محرز شدن جرم نباید با او برخورد قانونی شود ؟اینگونه عمل کردن بطور حتم این ذهنیت را ایجاد خواهد کرد که بخشی از حق هم در اختیار آن ها بوده و هست و در این مسیر نادیده گرفته شده .بطور حتم در صورت محاکمه علنی ضمن مشخص شدن خیلی از مسائل جلوی کاسبی بسیاری نیز گرفته خواهد شد چه چپ چه راست.بقول شما کانون فتنه مشخص شده حال باید چه کرد وظیفه قوه قضائیه با ین کانون چیست ؟ آقا فتنه گر باید محاکمه و مجازات شود فرق هم نمی کند چه آن کسی که هیزم آتش فتنه را آورد چه آن کسی که آن را روشن نمود وچه کسانی که بجای خاموش کردن آتش فتنه روی آن بنزین ریختند .حالا درج نکن دو دوتا چهار تا
حامد
کدوم قانون؟ شما مغلطه رو قانون می دونی؟
شما که دم از قانون میزنی یک طرف قانون رو هم داری ندیده میگری. شدی مصداق نومن ببعض و نکفر ببعض.
قانون اختیار موضوعات امنیتی را به شورای عالی امنیت ملی سپرده و این شورا تشخیص داده این افراد در حصر باشند. یکی از اعضای شورا هم رئیس قوه قضائیه هست. موضوع این افراد فعلا فراتر از محاکمه است و به امنیت ملی کشور باز می گردد.
تشخیص زمان محاکمه هم با نظر شوراست. حالا ببینم باز هم قانون رو میتونید بهانه کنید یا نه.
Canada
اصل ۳۲
هیچ‌کس را نمی‌توان دستگیر کرد مگر به حکم و ترتیبی که قانون معین می‌کند. در صورت بازداشت، موضوع اتهام باید با ذکر دلایل بلافاصله کتباً به متهم ابلاغ و تفهیم شود و حداکثر ظرف مدت بیست و چهار ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالحه قضایی ارسال و مقدمات محاکمه، در اسرع وقت فراهم گردد. مختلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود.
نخیر دو تا دو تای شما می شود 10 تا...از بیست و دوم خرداد 88 که رسما اغتشاش را کلید زدند تا 25 بهمن 1389 آزاد بودند؛ راحت می گشتند؛ دعوت به اغتشاش و براندازی می کردند؛ الحمدلله که صدها شبکه ماهواره ای و سایت هم پشت شان را داشته و دارد؛ حالا می شود بگویید دردتان چیست که نظام را متهم به ترسیدن از آزادی این فتنه گران می کنید؟
اگر فکر می کنید با این اراجیف جرم بزرگ فتنه فراموش می شود کور خوانده اید ...موارد قانونی ؟
جرم این افراد مشهود بوده ، مطهری بازهم از این اصل مسلم طفره رفتند.
نه حکم اعدام برای اینها واقعا کم است کسی که باعث شهیدشدن عده ای شده و منابع مالی را هدر داده تهمت تغلب زده نظام را زیر سوال برده آب تو آسیاب دشمن ریخته با ولی فقیه در افتاده و.....
حمید
آقای مطهری! به جای این درخواستهای سیاسی از رئیس جمهور به فکر درد مردم باش. شده یک بار نامه به رئیس جمهور بزنه که:
1. چرا تکلیف میلیونها نفر رو با مسکن مهر مشخص نمی کنه؟
2. چرا توی طرح نظام سلامت حق پزشکها رو تمام و کمال میده ولی حق پرستارها و بهیارها و زحمت کشهایی که در مناطق دور افتاده کار درمان رو پیش میبرند نمیده؟
3. چرا روز به روز اجناس و کالاها داره گرون میشه؟
4. چرا هنوز سازمان برنامه و بودجه قدیم رو که وعده اش رو داد راه ننداخته؟
5. چرا سبد کالای جدیدی که وعده داده بودند رو نمیده؟
6. چرا 10 میلیون نفر پولدار رو از لیست یارانه بگیرهای هر ماهه حذف نمی کنه؟
و...
حسین -ک
حمید اقا جواب سوالات شما هم در این موضوعات نهفته شده است .وهمین سوال اقای مطهری باعث شد شما هم نظرات خودتان را از این تریبون مطرح نمایید.ودر نهایت حق با یکایک مردم است حتی منو تو
حرفا میزنی حمید آقا!!
آخه حرف این مردم ...رو زدن که کلاس نداره!!
جوادیان
آقای مطهری مراقب باش به سرنوشت کسی که یازده روز خانه نشینی کرد دچار نشی. مردم چنین سرنوشتی را برای کسی که مقابل نائب امام زمان بایستد رقم خواهند زد.
الان باید درسهایی که درباره ولایت فقیه خوندی رو امتحانش رو پس بدی.
مراقب باش بد عاقبت نشی.
هادی
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره !!!منطقی تجزیه تحلیل کن برادر من .شما قائل به این هستید که ولایت هیچ حقی را برای متهم قائل نیست!!! ؟یادتان رفت مقام معظم رهبری دستور پیگیری تخلفات کهریزک را دادند .آین چه دفاع کردنی است؟
جوادیان
چرا مغلطه می کنی شما؟
شما یا خوابی یا خودت به خواب زدی. برو خبرهای مربوط به همین اظهارات آقای مطهری در دیدار با رهبری رو بخون ببین چی گفته شده.
این دو نفر عامل فتنه و عامل غیر مستقیم آمریکا و انگلیس حق 75 میلیون ایرانی رو خوردن، منجر به تشدید تحریم ها شدن. منافقین و اسرائیل و آمریکا براشون سوت و هورا کشیدند آرامش مملکت رو گرفتند اون وقت نظام حق این رو نداره برای حفظ حقوق 75 میلیون مردم این مملکت جلوی دروغ پردازی های و تشویش اذهان عمومی و همراهی شون با دشمن رو که ضرر مستقیم به نظام میزنه و بلوا توی مملکت به پا می کنه رو موقتا بگیره تا زمان مناسب برای دادگاهی شدنشون برسه؟ نظام مصلحتی رو می دونه که شما ها نمی دونید. خیلی ها باید سر فتنه 88 محاکمه بشوند. از جمله خاتمی از جمله الف ه
ایرانی
تمنا می کنم هیچ کس از مقام رهبری و فرمایشات ایشان برای نفی و اثبات نظر دیگران خرج نکنند .فقط نظر و برداشت خودتان را در هر موضوعی مطرح نمایید.سعی کنیم خودمان باشیم با یکرو
Iran, Islamic Republic of
مطهری چه سواری خوبی می ده به بعضیا . بادش می کنن اونم خوشش میاد
ایرانی
این حرفها از شهامت وشجاهت مطهری نمی کاهد.لیاقت فرستنده این کامنت در حد این حرفاست
ازنظر شما قانون یعنی آنچه که شما تغیین می کنید وگرنه قانون به شما چنین اجازه ای را نمی دهید که 4 سال سه نفر را بدون هیچگونه محاکمه ای از هستی ساقط کنید . اسم این کار سو استفاده از ابزار قدرت و ظلم هست. حال خواستی چاپ کن یا نکن ولی بدان این کار با اسلام و قانون سازگار نیست
1. قانون این اجازه را به شورای عالی امنیت ملی داده است.
2. اون زمان که این آقایان غیر قانونی هوادارن را به خیابان ها می کشاندند کجا بودید که برای آنان دم از قانون بزنید؟
ایرانی
احمدی نژاد هوادارانشو قانونی به خیابان هاکشاند؟ودر ان متینگ مخالفانشو خسو خاشاک خطاب کرد.
نه قانون یعنی آنچه شما در عرصه خیابان و آتش زدن زباله نشان دادید .../.
اما قانون به شما اجازه زیر سوال بردن سیستم قانونی انتخابات کشور و اغتشاش و قتل مردم عادی و بسیجی را می دهد! آره؟!
نويد
براي حل مشكل رجوع كنيد به اصل36 قانون اساسي :حكم به مجازات و اجرا آن بايد تنها از طريق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد.
جواب رو گرفتيد
تصمیم به حصر توسط شورای عالی امنیت ملی گرفته شده و قانونی است.
یک بند از قانون رو سفت می چسبید بقیه اش رو ول می کنید.
تو كه خيلي ادعات ميشه برو تعريف قانون رو بخون.قانون يعني مصوباتيكه بارعايت تشريفات به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسه پس مصوبه شورا امنيت قانون نيست
اگر مصوبات شواری عالی امنیت ملی قانون نیست لابد بیانیه های اون مهندس فتنه گرتون قانونه !!!!!!!!
بد عادتی کردن این سبزی ها. هر جا کم میارن میزنند زیر قانون. وقتی محبوب قلبشون اون بابا باشه ازش این درسها رو هم باید یاد بگیرند.
شما تا از نظر تخصصي وحقوقي كم ميارين بگين وااساماااا وشلوغش كنيد
نه ما مثل شما زباله آتیش نمی زنیم !!!
جناب پرمدعا برو اصل مربوط به شورای امنیت ملی را در قانون اساسی بخون
ببخشید که خود قانون این اجازه رو به شورای امنیت داده !
قانون از دید شما یعنی آتش زدن زباله و اردوکشی خیابانی ؟
مآ
عزیزم شما بین اقدام کیفری واقدام تامینی خلط مبحث کرده اید!
مورد استناد شما اقدام کیفریست!
یک هموطن
Iran, Islamic Republic of
به آقای مطهری میگویم آیا شما ضمانت میکنید که این افراد آزاد شوند و ااز جانب گروهی فرصت طلب برای مقاصد سیاسی مورد ضرب و شتم یا ختی ترور قرار نگیرند؟ اگر خون از بینی این افراد بیاید چه میکنید بازهم نامه مینویسید؟ یاد آوری میکنم حصر خانگی این افراد شامل پیاده روی در کوه استخر سه روز در هفته, سفر شمال, و دیگر وسایل رفاهی است که اگر بیرون بیاند اینقدر راحت نخواهند بود.
آیا مطهری به جای این همه مسائل حاشیه ای به دنبال رفع گرانی و مفاسد اقتصادی باش که خون مردم رو تو شیشه کرده. تو رای از مردم جمع نکردی که بروی از فرد دفاع کنی باید از حقوق ملت دفاع کنی و....
در خانه کس است یک حرف بس است.
بهلول !!؟؟
بابا ! مردم!؟ اين بنده خدا !؟ اگه ،هر چندوقت، يه چیزی نگه كه نميتونه ، مطرح بشه ! مثل ، پدر خونده خاطره ! اونم اگه خودشو ، مطرح نكنه ، ميتركه !!!؟؟؟
هر عقل سلیمی می داند که حصر بدون محاکمه ظلم است.
اگر از چیزی نمی ترسید محاکمه کنید آن هم علنی
اون عقل سلیم به شما نمی گه 8 ماه مملکت رو به آتش بکشی ظلم به 75 میلیون نفر نیست؟ اون وقت نظام میاد اول نصیحت میکنه بعد صبر میکنه بعد مردم میریزن توی خیابون 9 دی علیه اینها و علیه توهینشون به عاشورا و امام حسین ع بعد برای اینکه جلوی فتنه گرفته بشه و از طرفی دادگاه شون دوباره بلوا درست نکنه اینها را محدود می کنند ظلم است؟ به خدا بهشان رحم کرده اند.
حکم اینها بلاشک اعدام است.
تارینه
ما از این میترسیم که دوباره یه عده ادم از خود بی خود و خود فروخته بریزن وسط خیابون ومثل انسانهای اولیه سطل اشغال و بانک و خانه های مردم رو به اتیش بکشندو مخل نظم وامنیت مردم و کشور بشوند.
این عقل سلیم شما نمی گه حکم 8 ماه جنایت و فتنه چیه ؟
ما اگه می ترسیدیم که اینها رو 4 سال تو حلفدونی نگه نمی داشتیم...
واقعا هم یه جور ظلمه
به قول شاعر
ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسپندان

رحم به این مفسدین فی الارض از حد گذشته که حالا طلبکار هم شدن!
ایرانی
موسوی .کروبی .احمدی نژاد. سه تایی باید محاکمه شوند .در دادگاه بی طرف ودر حضور هیئت منصفه .در ضمن اقای مدیر مسئول جهان نیوز .اقای مطهری استناد به قانون کرده .مبنا قانون هست نه تفسیر جنابعالی در مورد مسایل علی(ع) وعایشه و پیامبر(ص).چون فردا ممکن است یک فرد دیگر تفسیر دیگری نسبت به ان موضوعات داشته باشد
در قانونی که دم می زنید شورای امنیت ملی وجود دارد که حصر این منافقین دستور همان شورای قانونی است
اذری
در مکتب اسلام توهین و اتهام برای هیچکس حتی کافر هم باشد جایز نیست.ومحصورین مسلمان هم هستند .مادام اینکه حکم ارتداد انها صادر شده باشد
ننگ با نیرنگ پاک نمی شود ،
خیلی خنده دار است که قثد دارید فتنه این مزدوران را به دیگران ربط بدهید...
Iran, Islamic Republic of
دوستان مغلطه نكنيد اين مملكت اگه قانون درست حسابي داشت دو نفر از به قول شما سران فتنه راست راست نميگشتن. تازه يكيشونم رييس يكي از حساس ترين نهادهاي نظام باشه!
مطهري عزيز كاملا حرف حساب زده
ایرانی
این رجبی دوانی در مورد اتش بیار فتنه(احمدینژاد)ودر مورد تخلفات ان چه نظری دارند؟ایا کلمکات وتفاسیر ایشان وحی منزل می باشد .؟پس باید نظرات ایشان را فوق قانون بدانید.
چرا در مورد خود آتش فتنه و مزدوران فتنه نظر داده !
United States
دوستان توجه شما رو به مر قانون دعوت میکنم
از طرف یکی از کسانی که زباله آتیش می زد !
United States
بهتر بود نامه ی اقای مطهری رو کامل میاوردین، بخش بزرگ اون نامه بندهای قانون اساسیمون بود، یه قسمتی هم اشاره به بحث مذهبی کردن
مصطفي
بالاخره صدام كه صدام بود محاكمه شد،آن هم به فاصله كمي از دستگيري.چرا اين آقايان نبايد محاكمه شوند %8
نان حلال و آزادگی؛ دلایل بی پروایی فرزند شهید است
نه عزیز !
با بدان بنشست و خاندان نبوتش گم شد !
واقعا هم بی پرواست!!
علی
سلام اینان که دیدند ایران عزیز به آشوب کشیده شده و دشمن دارد استفاده میکند و چیزی نگفتند حالا هم در خانه بنشینند و ساکت باشند چه اشکالی دارد
محمد
قابل توجه آقای مطهری لطفاً چشمان و گوشهای خود را با کنید و مقداری بیشتر مطالعه داشته باشید
کیوان
Iran, Islamic Republic of
آقا اصلاً بیایید حرف آقای مطهری را گوش کنیم و و در خصوص این آقایون دادگاه تصمیم گیری کنه این واللا پیشنهاد خوبیه چونکه در دادگاه به نا چار نام سایر فتنه گران مطرح میشه و دو نفر دیگه از این سران فتنه که الان راست راست می گردند و افاضات دارند و خاطره میگن هم در دادگاه محاکمه می شن و به اعدام محکوم می شن و شر کلاً کم میشه.
مطهری دوست داریم
یکی ازمردم
علی مطهری بیاید لطفی درحق مردم وپدربزرگوارش بکند درکارهایی که نیاز به بصیرت دارد اصلا دخالتی نکند
با سلام واحترام
لطفا" مغلطه نكنيد.
اولا" نوع بيان شمابدين گونه است كه سخنان آقاي مطهري رايكطرفه رد و آقاي رجبي رايكطرفه تائيد كرده وبه خواننده درستي نظر خود را القاء مي كنيد.
ثانيا"فرمايش حضرت رسول اكرم به اين معني نيست كه اگر آنهامخالفت در كلام كردند،با آنها جنگ كن.اگر دين اسلام دين رحمت است ،كلام را بايد با كلام جواب داد نه با حصر .
ثالثا" عايشه رسما" در سپاه دشمن برعليه حضرت علي جنگ مسلحانه كرداما جريان فقته به گونه اي ديگر بود.
رابعا" سخنان آقاي طلائي در بعد از انتخابات نشان مي دهد كه اگر نماينده هاي كانديداها در صندوقها جابجا نمي شدند،ابهام در تقلب پيش نمي آمد .پس مسبب ايجاد ابهام در ايجاد فتنه مقصر است .آنها كجاهستند؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
حصر خانگی برای این آقایان کم است آقایانی که با حثیت و دین مردم بازی کردند بازی برده نظام اسلامی را به بازی باخته عوض کردند اینها باید به حکم محارب به اسلام اعدام شوند
بااین احکامی که صادر میکنید نسل بشریت رودارید میندازید.
خیلیها دوست دارند کشور بهم بریزد دنبال محاکمه می گردند
روحی
اینم شده کاسه داغتر از آش.واقعا فرزند ناخلف واسه پدرش هست
اگر معتقد هستند ازادي حصر شدگان مطالبه عمومي نيست رفراندوم برگذار کنيد. شعارهاي اقليت پر صدا ملاک نيست. به اميد ديدار فرزندان رشيد اسلام وانقلاب
توجیه نکنید خواهشا
مثل اینکه این بابا ناراحته این مفسدین فی الارض و محاربین، دارن قاچاقی نفس می کشن!
تا دادگاهیشون نکنه و در نتیجه آویزون نشن دست بردار نیست!!
من اگه جای اون دو تا جرثومه بودم یه جوری سر این یارو رو می کردم زیر آب که اینقدر اعدامم جلو نیفته!
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری عزیز:
ببین افراد جاهل حتی نمی توانند به نامه شماجواب منطقی بدهند .
توکل
آقای مطهری گویا فقط قصد مطرح کردن خود دراذعان عمومی را دارندایشان به یکباره پیگیر خانم های ساپورت پوش می شوند که قابل تقدیراست ولی هیچ گونه پیگیری نمی کنندفقط قصدشان مطرح شدن ودردیدبودن وشاید زمینه ای برای رای آوردن بعدی باشد............درخصوص حصر خانگی آقایان نیز خودایشان که ازمسئولین هستندمی دانند که نظام بیش ازحدامکان بجهت سوابق قبلی انها مسامحه نموده وآنها بنوعی خائن به نظام مقدس جمهوری اسلامی وخون شهدا وباعث گستاخی ها واجازه دخالت واظهارنظربیگانگان راهم فراهم نمودند البته مطمئن باشید همانند بقیه کارها اینهم جنبه تبلیغاتی دارد وایشان این مورد راپیگیری قطعی نمی کنند.
اسناد این توضیحات را ضمیمه فرمایند
فرهاد
United States
علی مطهری نان شهرت و احترام پدر شهیدش را می خورد ولی تا کی باید به او اجازه داد تا هر چرندی را به زبا بیاورد. گستاخی تا کی و تا کجا چرا گوش این مردک را نمی کشند گیرم پدرش بود فاضل(که بود) گیرم که پدر شهید و بزرگوارش شخصیتی مدافع انقلاب و سرباز اسلام وشاگرد و سرباز خمینی کبیر اینها چه ربطی به پسر بذله گوی خود فروخته اش دارد؟