سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱
دریادار سیاری خبر داد:

تلاش نیروی‌دریایی برای‌فرهنگ‌سازی درمکران

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 384636
این سواحل منافع راهبردی و کلانی در حوزه‌های مختلف اعم از مواد غذایی، تجارت دریایی، انرژی، گردشگری، دفاع، انتقال فرهنگ، مزارع دریایی و در سواحل؛ ایجاد زیرساخت، بنادر، راه، فرودگاه، کارخانه های مختلف و جلوگیری از خام فروشی برای کشور دارد.
تلاش نیروی‌دریایی برای‌فرهنگ‌سازی درمکران
به گزارش جهان، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه دیدار با هنرمندانی که به سواحل مکران اعزام شده اند، با اشاره به اهداف اعزام چهره‌های فرهنگی به این سواحل گفت: اولین مقصود اجابت خواسته های این عزیزان هنرمند است که علاقمند هستند بروند زیباترین و موثرترین ساحل را در جمهوری اسلامی ایران ببینند. سواحلی که می‌تواند در پیشرفت و توسعه کشور اثرگذار باشد و متاسفانه تا‌کنون مورد بی‌مهری قرار گرفته و بنابر تدبیر مقام معظم رهبری حرکات بسیار خوبی در آنجا اغاز شده، تدابیر خوبی ابلاغ شده و همه به دنبال این هستیم که با توسعه مهمترین جای کشورمان سواحل مکران است نقش ارزشمند و تاثیرگذاری در پیشرفت کشور داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: برای فرهنگ سازی و گفتمان سازی لازم است این قشر از جامعه (هنرمندان) که خودشان هم بسیار زحمت کشیده اند و وارد قضیه شده اند، بیایند و این سواحل را ببینند و با هنر خودشان انشالله در بحث فرهنگ سازی و گفتمان سازی اثرگذرا باشند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به سخن برخی که گفته بودند این هنرمندان قرار است رنج سفر را بپذیرند، تاکید کرد: من می گویم رنج نه، این فعالین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قرار است شیرینی این سفر را بچشند. می‌خواهیم ببینیم که کشور ما در کجاست و چگونه در طول سالیان قبل از انقلاب مورد بی احترامی قرار گرفته و ما از استفاده مطلوب کشورمان محروم مانده ایم.

سیاری با اشاره به ظرفیت های پنهان سواحل مکران خاطرنشان کرد: این سواحل منافع راهبردی و کلانی در حوزه‌های مختلف اعم از مواد غذایی، تجارت دریایی، انرژی، گردشگری، دفاع، انتقال فرهنگ، مزارع دریایی و در سواحل؛ ایجاد زیرساخت، بنادر، راه، فرودگاه، کارخانه های مختلف و جلوگیری از خام فروشی برای کشور دارد.

وی با تاکید بر این نکته که ما با امکاناتی که داریم نباید این اجازه را بدهیم که منابع ما بصورت خام فروخته شوند، تصریح کرد: این منابع باید تبدیل بشوند و سپس بفروش برسند که این کار باعث توسعه، ایجاد کار و رونق خواهد شد. اینها تماما بهره هایی است که می شود از سواحل کشور برد و مهمترینِ این سواحل نیز همینجاست (سواحل مکران) چون تا اکنون کمترین توجه به آنجا شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان ابراز امیدواری کرد چهره های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بتوانند با این حرکت خود به پیشرفت کشور سرعت بخشیده و در معرفی سواحل مکران تاثیرگذار باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *