دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱

دورجدید مذاکره برای تثبیت آتش‌بس غزه

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 384172
یکی از رهبران جنبش حماس یکشنبه شب اعلام کرد: دورجدید گفتگوهای غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی درباره تثبیت آتش بس در نوار غزه پس از پایان تعطیلات عیدقربان در قاهره برگزارخواهد شد وقرار است در مورد راه اندازی بندر وآزادی اسیران فلسطینی بحث و گفتگو شود.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، صلاح البردویل گفت: در دور بعدی گفتگوهای غیرمستقیم بین نمایندگان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی موضوعاتی مانند راه اندازی بندر و فرودگاه غزه و آزادی اسیران فلسطینی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مسئول حماس اظهار داشت: در آخرین دور از گفتگوها در قاهره بر تداوم آتش بس در غزه تاکید شد و طرفین درباره جدول برنامه های دور بعدی گفتگوها شامل بررسی موضوعاتی مانند راه اندازی بندر و فرودگاه غزه ، آزادی زندانیان فلسطینی به ویژه نمایندگان مجلس قانون گذاری فلسطین که در جریان جنگ ۵۰ روزه دستگیر و زندانی شدند ، به توافق رسیدند .

صلاح البردویل گفت: در دور قبلی گفتگوهای غیرمستقیم ، هیئت رژیم صهیونیستی اصرار داشت بند جدید مربوط به مبادله اسرای جنگ اخیر در جدول برنامه های گفتگوهای آینده قرار گیرد اما حماس با آن موافقت نکرد .

صلاح البردویل تصریح کرد: توافقنامه آشتی ملی بین حماس و فتح براساس توافقات دوجانبه اجرا می شود و قرار است نشست ویژه دولت وحدت ملی فلسطین در پایان تعطیلات عید سعید قربان در نوار غزه برگزار شود .

البردویل گفت: ما در انتظار ورود اعضای هیئت دولت به غزه پس از عید قربان هستیم و بر این اساس جنبش حماس به تعهداتش در مفاد توافقنامه آشتی ملی پایبندی کامل دارد و از هیچ تلاشی برای اجرایی شدن توافقات قبلی و پایان اختلاف های داخلی دریغ نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *