شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۴

"دانشگاه آزاد متعلق به مردم است نه یک خانواده خاص"

چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 379646
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: انتصابات در دانشگاه آزاد باید براساس شایسته‌سالاری باشد نه نزدیکی‌های خانوادگی، چرا که دانشگاه آزاد متعلق به مردم است نه یک خانواده خاص.
به گزارش جهان، فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره انتصابات دانشگاه آزاد و فاصله گرفتن این نهاد علمی از اهداف اصلی خود، گفت: هدف از تأسیس دانشگاه آزاد کمک به رشد علمی کشور و تعالی فرهنگ اسلامی ایرانی بود که امروز نیز باید عملکرد و سیاست‌گذاری دانشگاه آزاد مبتنی بر همان اهداف باشد و در مسیری قدم بردارد که برای آن به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: انتصاب افراد باید متناسب با لیاقت و جایگاشان باشد و اصل شایسته‌سالاری باشد نه نزدیکی‌های خانوادگی، چرا که دانشگاه آزاد متعلق به مردم است نه یک خانواده خاص.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص شاخصه‌های افراد شایسته تأکید کرد: کسانی باید در سیستم دانشگاه آزاد فعال باشند که از نظر اعتقادات و تفکرات همسو با نظام و اهداف تعیین شده برای این نهاد آموزشی و فرهنگی باشد و هر کسی که در چارچوب‌ها نباشد و سلیقه‌اش منطبق با نظام نباشد جایی در سیستم نخواهد داشت.

بشیری افزود: مسئولان دانشگاه آزاد متوجه باشند کسانی را منصوب کنند که شأن علمی و جایگاه آنها مانع رشد و ارتقای دانشگاه نشود. افرادی انتخاب شوند که سبب تحرک و افزایش بار علمی دانشگاه شوند و دغدغه آنها موفقیت دانشگاه در تمامی زمینه‌ها باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که مجلس متوجه شد در وزارت علوم معاونینی منصوب شده‌اند که خط قرمزها را رد کرده‌اند و افرادی مسئله‌دار هستند در این وزارتخانه سمت گرفته‌اند مجلس ایستاد و مانع انحراف آن شد، اما مسئولان دانشگاه آزاد بدانند تا قبل از آن که کار به جایی برسد که مجلس وارد عمل شود خودشان دست به اصلاح سیستم بزنند و افراد ناشایست را از سیستم خارج کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
این چه حرفیه می زنی اگر دانشگاه مال مردم بود چرا فرزندان همین مردم را بی رحمانه این دانشگاه می چاپیده!!! اگر دانشگاه مال مردمه چرا یک مدت کمی که دست خانواده هاشمی از آن کوتاه شده بود این خانواده داشتند دق می کردند!!!
مهدی
فعلا" که خانوادگی است
غفاری
این مجلس پس از 30 سال از تاسیس دانشگاه آزاد هنوز نمی داند که این دانشگاه متعلق به یک خانواده خاص است و جزء ملک خصوصی آنها است!
Iran, Islamic Republic of
مجلس می داند نفاق جدید (اصلاح طلبان) مانع اصلاح دانشگاه آزاد هستند