شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

اتهام به هزاران جوان نخبه در دوران فرجی‌دانا

دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 376874
مسئول بسیج اساتید دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه پیشرفت در کشور نیازمند تعامل مجلس و دولت است، گفت: در دوران فرجی‌دانا بدون بررسی دقیق، اسامی هزاران نفر از فرزندان این مرز و بوم را منتشر کرده و به آنها اتهام زدند.
به گزارش جهان؛ اقبال شاکری مسئول بسیج اساتید دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با فارس، ضمن تاکید بر بررسی دقیق بورسیه‌های غیرقانونی در تمام دولت‌ها، گفت: مطمئنا در هر جا و هر دولتی باید با رانت و فعالیت‌های خلاف قانون برخورد شود، ولی برخورد با اعمال خلاف قانون راهکارهای مخصوص به خودش را دارد.

وی ادامه داد: در دوران وزارت فرجی‌دانا در رابطه با بورسیه‌های غیرقانونی هم باید قبل از اینکه نامی از کسی برده می‌شد یا به کسی اتهام می‌زدند، موضوع کاملا بررسی می‌شد. این شیوه برخورد و مطرح کردن موضوع بورسیه‌های غیرقانونی کاملا اشتباه و سیاسی است.

استاد دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه اگر تخلفی در رابطه با بورسیه‌ها رخ داده بسیار محدود و اندک بوده است، افزود: اشتباه بزرگ فرجی‌دانا و اطرافیانش این بود که بدون بررسی دقیق اسامی بسیاری از فرزندان این مرز و بوم را منتشر کردند و به آنها اتهام زدند و با آبروی این افراد بازی کردند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر فرجی‌دانا با مجلس تعامل بیشتری داشت و به تذکرات و نصیحت‌های نمایندگان مردم عمل می‌کرد، به بیراهه نمی‌رفت و کار به جایی نمی‌رسید که به هزارن نفر از جوانان و نخبگان کشور اتهام زده شود، زیرا قبل از آن بررسی دقیقی صورت می‌گرفت.

شاکری تاکید کرد: کسانی که نامی از آنها برده شده و به آنها اتهام زده شده این حق را دارند که شکایت کنند و حق خود را پیگیری کنند.

وی در خاتمه با بیان اینکه پیشرفت در کشور نیازمند تعامل مجلس و دولت است، افزود: امیدواریم با حضور وزیر علوم جدید دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و تعامل خوبی بین مجلس و وزارت علوم ایجاد شود و هر روز شاهد پیشرفت‌های نظام در همه عرصه‌ها باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وزیر قبلی جوابگو باین کار غیر قانونی باید باشد
داود
Iran, Islamic Republic of
اتهام زدن بد است و باید برای احقاق حق انها اقدام شود اما مهمتر از ان اینکه در حق افرادی که با داشتن تمام جوایز و مدالهای ملی و حتی اثرات فرا ملی مظلومانه بواسطه ارره کل بورس بدون حتی مصاحبه رد شدند باید به کی شکایت کنیم به جز خدا اگر خواستید برای در اختیار گذاشتن مدرک ظلم بیین اماده ایم