کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتهام به هزاران جوان نخبه در دوران فرجی‌دانا

3 شهريور 1393 ساعت 11:22

مسئول بسیج اساتید دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه پیشرفت در کشور نیازمند تعامل مجلس و دولت است، گفت: در دوران فرجی‌دانا بدون بررسی دقیق، اسامی هزاران نفر از فرزندان این مرز و بوم را منتشر کرده و به آنها اتهام زدند.


به گزارش جهان؛ اقبال شاکری مسئول بسیج اساتید دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با فارس، ضمن تاکید بر بررسی دقیق بورسیه‌های غیرقانونی در تمام دولت‌ها، گفت: مطمئنا در هر جا و هر دولتی باید با رانت و فعالیت‌های خلاف قانون برخورد شود، ولی برخورد با اعمال خلاف قانون راهکارهای مخصوص به خودش را دارد.

وی ادامه داد: در دوران وزارت فرجی‌دانا در رابطه با بورسیه‌های غیرقانونی هم باید قبل از اینکه نامی از کسی برده می‌شد یا به کسی اتهام می‌زدند، موضوع کاملا بررسی می‌شد. این شیوه برخورد و مطرح کردن موضوع بورسیه‌های غیرقانونی کاملا اشتباه و سیاسی است.

استاد دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه اگر تخلفی در رابطه با بورسیه‌ها رخ داده بسیار محدود و اندک بوده است، افزود: اشتباه بزرگ فرجی‌دانا و اطرافیانش این بود که بدون بررسی دقیق اسامی بسیاری از فرزندان این مرز و بوم را منتشر کردند و به آنها اتهام زدند و با آبروی این افراد بازی کردند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر فرجی‌دانا با مجلس تعامل بیشتری داشت و به تذکرات و نصیحت‌های نمایندگان مردم عمل می‌کرد، به بیراهه نمی‌رفت و کار به جایی نمی‌رسید که به هزارن نفر از جوانان و نخبگان کشور اتهام زده شود، زیرا قبل از آن بررسی دقیقی صورت می‌گرفت.

شاکری تاکید کرد: کسانی که نامی از آنها برده شده و به آنها اتهام زده شده این حق را دارند که شکایت کنند و حق خود را پیگیری کنند.

وی در خاتمه با بیان اینکه پیشرفت در کشور نیازمند تعامل مجلس و دولت است، افزود: امیدواریم با حضور وزیر علوم جدید دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و تعامل خوبی بین مجلس و وزارت علوم ایجاد شود و هر روز شاهد پیشرفت‌های نظام در همه عرصه‌ها باشیم.


کد مطلب: 376874

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/376874/اتهام-هزاران-جوان-نخبه-دوران-فرجی-دانا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com