شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۳

مهر ابطال بر فراکسیون اعتدال/ فراکسیونی با دو عضو!

يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 376740
رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تأکید کرد فراکسیون متبوعش هیچ ریزش نیرویی نداشته است. جلالی با بیان اینکه انتظار نداریم کسی برای عدم تشکیل فراکسیون جدید بر سر ما منت بگذارد، تصریح کرد: ما این منت‌گذاری‌ها و حتی برخی از تهدیدات را قبول نداریم، البته تمامی گفت‌وگوها را پیرامون این موضوع دو تن از همکاران ما انجام می‌دهند و شما نفر سومی را در این دایره نمی‌بینید.
مهر ابطال بر فراکسیون اعتدال/ فراکسیونی با دو عضو!
به گزارش جهان به نقل از فارس، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ظهر امروز یکشنبه پس از پایان جلسه علنی خانه ملت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمی‌توان مجلس را از حق انتخاب خود محروم کرد، گفت: موضوعاتی که امروز رخ داد یک بحث اختلافی بود و در چنین مواردی هتاکی نمی‌کنند، رئیس مجلس را دیکتاتور نمی‌نامند؛ اساسا در مجلس کسی نمی‌تواند دیکتاتوری کند زیرا نمایندگان از حقوق مساوی برخوردارند.

جلالی برخوردهای امروز با لاریجانی را سخیف دانست و افزود: چنین رفتارهایی در شأن همکاران ما نیست که نسبت به رئیس مجلس به عنوان منتخب و عصاره خانه ملت این‌گونه رفتار کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لاریجانی در طول سالیان گذشته از این جنس بی‌حرمت‌ها فراوان دیده‌اند، تصریح کرد: وی دارای مشی اخلاقی و معتدل است و به همین دلیل برای این مشی هزینه پرداخت کرده‌اند؛ اگر حادثه ۲۲ بهمن قم مورد بررسی درست قرار می‌گرفت و با عوامل آن در قم که مهربه رئیس مجلس پرتاب کردند برخورد صورت می‌گرفت طبعا امروز شاهد بی‌حرمتی‌ها نبودیم.

جلالی با بیان اینکه با حادثه قم به صورت ریشه‌ای برخورد صورت نگرفت، اظهار داشت: علی‌رغم تذکرات مقام معظم رهبری برخی رفتارهای همچنان انجام می‌شود و امروز کسانی که مدعی ولایتمداری هستند باید بدانند که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند باید با یکدیگر مؤدب سخن گفت.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد در خانه ملت نباید به سمتی برویم که از اخلاق و دین‌مداری فاصله بگیریم و باید شئون و اخلاق را در تمام برهه‌ها مدنظر قرار دهیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت رأی‌گیری انجام شده امروز پیرامون عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات را شتاب‌زده دانست و تأکید کرد: همین شتاب‌زدگی باعث شد تا نمایندگان ندانند چه موضوعی به رأی گذاشته شده اما این قضاوت که تصور شود که جای اقلیت و اکثریت در حال عوض شدن است، قضاوت‌های زودهنگامی است که برخی انجام می‌دهند.

جلالی درباره جلسه استیضاح وزیر علوم نیز، گفت:درباره این جلسه باید بگویم که فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به اجماعی برای اعلام موضع نرسید، حتی در روز آخر نیز دوستان با اساس اعلام موضع مخالفت کردند.

وی با بیان اینکه برخی از موافقان طرح استیضاح وزیر علوم از اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت بودند، اظهار داشت: ما بایستی بیشتر نظم فراکسیونی را در داخل فراکسیون حاکم کنیم اما در مجموع امیدواریم در این چند هفته تعطیلات بتوان جلساتی را برگزار و اقدامات اصلاحی را دنبال کرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تأکید بر اینکه ما قائل به حمایت از دولت هستیم، خاطرنشان کرد: حمایت ما برای خوشامد یا بدآمد کسی نیست بلکه مشکلات امروز کشور مشکلات بزرگی است و این مشکلات جز با آرامش و همدلی و همیاری قوا حل نمی‌شود.

جلالی افزود: ما امروز به این قائلیم که سرمایه‌هایی که با دولت جدید ایجاد شده عبارت است از یک نوع وفاق و همچنین ثبات و آرامش در کشور، لذا ما باید این سرمایه را قدر دانسته و نباید آن را به ورطه هلاکت و نابودی ببریم.

جلالی با بیان اینکه برخی بدون در نظر گرفتن سرمایه‌‌های ایجاد شده برخی اقدامات را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: باید همگان مباحث مرتبط با فضای کشور را مد نظر قرار داده و آنگاه به فعالیت‌های خود بپردازند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون تشکیل فراکسیون اعتدال نیز، گفت: اگر دوستان به تشکیل فراکسیون جدیدی علاقمندند، می‌توانند این فراکسیون را تشکیل دهند ما نیز هیچ گاه با تشکیل فراکسیون جدید مخالفتی نکردیم اما آیا مشکل تعامل دولت و مجلس با تشکیل یک فراکسیون جدید حل می‌شود؟

جلالی با بیان اینکه انتظار نداریم کسی برای عدم تشکیل فراکسیون جدید بر سر ما منت بگذارد، تصریح کرد: ما این منت‌گذاری‌ها و حتی برخی از تهدیدات را قبول نداریم، البته تمامی گفت‌وگوها را پیرامون این موضوع دو تن از همکاران ما انجام می‌دهند و شما نفر سومی را در این دایره نمی‌بینید.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما با توجه به شرایط داخلی و با تحلیل به دنبال دفاع از دولت هستیم، خاطرنشان کرد: اینکه برخی از دولتی ها یا افراد داخل مجلس به دلیل عدم تشکیل فراکسیون جدید بر سر ما منت بگذارند بی‌انصافی محسوب می‌شود، اگر آنها فکر می‌کنند مشکل تعامل دولت و مجلس با تشکیل یک فراکسیون جدید چند نفره حل می شود ایرادی ندارد می توانند این فراکسیون را تشکیل دهند.

وی با تأکید بر اینکه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت هیچ ریزشی نداشته است، اظهار داشت: در بحث استیضاح نیز همانطور که گفتم اختلاف نظر وجود داشت، عده‌ای قائل به حمایت از استیضاح بودند و عده‌ای دیگر استیضاح را درست نمی‌دانستند.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه اساسا در داخل مجلس کار تشکیلاتی همانند بیرون از خانه ملت نیست، تصریح کرد: انتخابات ما بر اساس یک نظام حزبی انجام نمی‌شود و به همین دلیل کسانی که رأی می‌دهند به شب اول قبر می‌اندیشند و از همین رو بر اساس شب اول قبر خود رأی می‌دهند.

جلالی اضافه کرد: ما در فراکسیون تلاش خود را انجام می‌دهیم و موضوعات را پیگیری می‌کنیم،‌ما در طول هفته گذشته بیشترین رایزنی‌ها را داشتیم اما در نهایت نمایندگان بر اساس قضاوت خود رأی می‌دهند؛ فراکسیون فعالیت خود را انجام داد و وجود اختلاف نظر در داخل فراکسیون پذیرفتنی است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط امروز کشور پیچیده و سخت است، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نهم امروز نمی‌توانند پاسخگوی مطالبات مردم حوزه انتخابیه‌شان باشند؛ از سال ۹۰ به بعد میزان تحقق بودجه کاهش پیدا کرد در نتیجه نمایندگان نمی توانند آنگونه که باید به مردم خود در حوزه‌های انتخابیه پاسخ دهند.در نهایت مطالبات نمایندگان در اموری مانند سوال و تذکر به وزرا محدود می‌شود.

جلالی با بیان اینکه من نمی‌خواهم به این نکته توجه کنم که روند ذکر شده روند درستی است، گفت: نمایندگان به این موضوع ناگزیرند و این ناگزیری باید از سوی دولت و مجلس درک شود.؛ من بارها خطاب به دولتی‌ها و آن هم با دلسوزی گفته‌آم که افرادی که در مجلس به سوال‌ها رأی می‌دهند ممکن است رأی‌شان سیاسی نباشد اما آنها چه کنند که باید پاسخگوی مطالبات مردمی نیز باشند.

وی ادامه داد:‌ متأسفانه دولتی ها غالبا به صدای بلندتر توجه می‌کنند که این موضوع از دوره‌های پیشین نیز وجود داشت و به همین دلیل افراد دیگر نیز تشویق می‌شوند؛ وقتی افرادی می‌بینند که پرسیدن سوال باعث می‌شود مطالبات مردم حوزه انتخابیه‌شان محقق می‌شود آنها نیز به دنبال سوال می‌روند که چنین مسائلی باید در دولت و مجلس لحاظ شده و برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بنام خدا
فتنه آمریکا در خاور میانه :
1- آمریکا به بهانه مبارزه با داعش می خواهد سوریه و غزه را تصرف نماید .
2- همچنین در مورد عراق هم همین طور
از مردم شاهرود میخوام که در مورد جلالی در مورد ری دادن تجدید نظر کنند
آقای جلالی چرا همکار خودتان که به آقای کوچک زاده بی احترامی کرد تذکر ندادی