جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۳
۷

واکنش کوهکن به اظهارات مجید انصاری

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 375493
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد عدم تغییر مسیر وزارت علوم پسندیده نیست.
به گزارش جهان؛ محسن کوهکن عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: جدای از اینکه هر وزیری چه تفکر و برنامه‌ای دارد، در زمان اخذ رأی اعتماد تعهداتی دارد که اگر به آن تعهدات اعتقاد داشته باشد و به آن عمل نکند، بسیار بد است. ولی اگر به تعهدات خود معتقد نباشد، بدتر است.

وی با تأکید براینکه اصل براین است که مسئولان اجرایی و دستگاه تقنینی نظام جمهوری اسلامی با یکدیگر صداقت داشته باشند و بر مبنا و محور صداقت با یکدیگر صحبت کنند، افزود: گاهی استیضاحی انجام می‌شود و موافقان و مخالفان استیضاح آن را به سمت و سوی سیاسی کردن پیش می‌برند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: به طور مثال فردی که زمانی معاون وزارت ارشاد و از نمایندگان جریان اصلاحات در مجلس ششم بوده، هم‌اکنون به شدت از آقای فرجی دانا حمایت کرده است و گفته " در صورت استیضاح فرجی دانا پرده‌ها می‌افتد و فلان می‌شود" و به نوعی صحبت کرده که انسان احساس می‌کند این آقایان تا زمانی که در مجلس بوده‌اند، استیضاح را حق مسلم خود می‌دانستند و زمانیکه هر نماینده‌ای با هر نیت و به هر دلیلی آن را انجام داد کسی حق حرف زدن ندارد ولی وقتی از مجلس خارج می‌شوند، نگاه دولتی یا سیاسی به استیضاح دارند و آن را بر نمی‌تابند.

کوهکن با بیان اینکه افرادی که درباره استیضاح یک بام و دو هوا نظر می‌دهند، باید برای کارشناسان سیاسی، مردم و افراد متدین کف عقلی قایل باشند، گفت: موضع گیری این افراد زمانیکه خودشان در مجلس هستند، این است که هیچ حرف و بحثی در مورد استیضاح نباید باشد پس برچه اساس است که هم اکنون در مورد استیضاح به نوعی حرف می‌زنند که مجلس چنین حقی ندارد و نباید این کار را انجام دهد؟

وی با اشاره به اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه اگر استیضاح رای بیاورد، گزینه بعدی وزارت علوم فردی همسو با فرجی‌دانا است، تصریح کرد: این اظهارنظر از معاون پارلمانی رئیس جمهور که قرار است محور هماهنگی و همگرایی و طی کننده مسیر اتحاد و اتفاق میان دو قوه باشد و همچنین نمایندگی رئیس جمهور در مجلس را داشته باشد، شیوه پسندیده‌ای نیست.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: من عمده بار استیضاح وزیر علوم را به این سمت و سو می‌دانم که آقای فرجی دانا در زمان رأی اعتماد حرف‌هایی زده ولی پس از آن خلاف آن را انجام داده و این بسیار حائز اهمیت است و قطعاً و یقیناً نمایندگان باید بر آن حساسیت داشته باشند.

کوهکن درباره حضور افرادی که در فتنه ۱۳۸۸ فعال بودند در وزارت علوم و دانشگاه‌ها اظهار داشت: استفاده افرادی که در فتنه ۱۳۸۸ فعال بودند و توبه نکردند و هم‌اکنون طلب کار نظام هستند در پست‌های مدیریتی، فضا را برای جناحی کردن دانشگاه‌ها فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشجو باید سیاسی باشد، منتهی نباید ابزار دست جریان‌های سیاسی شود، گفت: کسانی که معتقدند برخورد با دولت جناحی است، باید به این سؤال پاسخ دهند که چرا نحوه برخورد با ۲ وزیر دولت (بهداشت و علوم) متفاوت است. چه اتفاقی افتاده که وزیر بهداشت در عزل و نصب‌های خود در دانشگاه‌ها از نظرات شورای عالی انقلاب فرهنگی بهره می‌گیرد، ولی آقای فرجی دانا چنین اقدامی نمی‌کند؟

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید براینکه نباید متعصبانه و جناحی از یک وزیر دفاع کرد، گت: رئیس مجلس در جریان استیضاح وزیر علوم فرصتی را در اختیار وی قرار دارد؛ این موضوع برای رئیس مجلس هزینه‌هایی دارد چراکه وقتی رئیس مجلس پادرمیانی می‌کند، گاهی او را متهم به حمایت از دولت می‌کنند ولی آقای لاریجانی از خود هزینه کرد تا به نوعی مسایل و مشکلات برطرف شود. ما انتظار داشتیم که تغییر رویکرد آقای وزیر علوم را ببینیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از این به بعد هر وزیری اگرخواست آب بخورد از جبهه پایداری استعلام بگیرد
خوش عقل؟!!
مشکلات مردم را چه وقت رسیدگی می کنید همه توان شما صرف دعواهای سیاسی می شود
محسن
Iran, Islamic Republic of
صحبتهای مخالفان استیضاح به دور از اعتدال است، وزیری را که روزی بهش رای اعتماد داده اند به مجلس فرا خوانده اند تا به سوالاتشان پاسخ دهد ودر پایان دوباره رای گیری می کنند.چرا دیگه اینهمه جارو جنجال می کنید.مگه قراره اعدامش کنن.مگه قراره هر وزیری اومد تایید بشه و تا 4سال بعد هم بمونه و کسی ازش هیچ ایرادی هم نگیره.بابا دست بردارید تازه اونی که حسابش پاکه از محاسبه چه باکه،از چی میترسید؟
اقای کوهکن یه جوری حرف زده انگار هنوز نماینده مجلسه
البته اقای انصاری هم طوری حرف زده انگار مجلس که درراس امور است کشک است
ایرانی
این وزیر بی لیاقت و طرفدار فتنه88 خیلی وقت پیش باید حذ ف میشد...