پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

آمریکا: در عراق عملیات نخواهیم داشت

جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 368559
وزیر دفاع آمریکا با اعلام اینکه واشنگتن هیچگونه عملیات نظامی‌ای در عراق انجام نخواهد داد، نسبت به توانایی نیروهای عراقی در بازپس گیری مناطق تحت کنترل تروریست‌ها ابراز تردید کرد.
به گزارش جهان؛ ایسنا به نقل از اسکای نیوز عربی نوشت» چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی به همراه مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: نزدیک به ۲۰۰ مشاور و کارشناس نظامی آمریکا هم اکنون در مناطق مختلف عراق مستقر هستند و در حال برآورد اوضاع هستند اما آمریکا در هیچ عملیات نظامی در خاک عراق وارد نخواهد شد.

دمپسی نیز با ابراز تردید از توانایی نیروهای عراقی در بازپس گیری مناطقی که تروریست‌های داعش و شبه نظامیان مخالف آنها را به کنترل خود درآورده‌اند، گفت: نیروهای عراقی می‌توانند از بغداد در مقابل مهاجمان دفاع کنند اما برای انجام عملیات در مناطقی که تحت کنترل گروه‌های مسلح است با مشکلات جدی روبرو هستند.

وی گفت: مشکلات لجستیکی و دشواری‌هایی که ارتش عراق برای رویارویی با شبه نظامیان مخالف با آن روبروست به این معنی نیست که دخالت نظامی آمریکا در عراق را واجب می‌کند.

وی ادامه داد: عملیات نظامی نیروهای عراقی برای عقب راندن گروه‌های نظامی مخالف نیازمند وقت و تدارکات است و این امر باید همزمان با عملیات سیاسی در عراق انجام شود و اینکه دولت بغداد نشان دهد که آماده مذاکره و گفت و گو با سنی‌ها و کردهای این کشور نیز هست.

این در حالی است که به رغم اظهارات این دو مقام آمریکایی، یک مقام آمریکایی از نخستین ارزیابی مشاوران نظامی آمریکا و اعضای سازمان اطلاعات آمریکا که در حال حاضر در عراق حضور دارند درباره توانمندنی نظامی نیروهای عراقی پرده برداشت و اعلام کرد که توانمندی نظامی نیروهای عراقی در رویارویی با اعضای داعش مناسب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *