دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

حجم آب سدهای کشور نصف شد

سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 368060
حجم آب ورودی به سدهای کشور در حالی از ابتدای سال آبی جاری یعنی مهرماه 92 شش درصد کاهش یافته است که ظرفیت مخازن سدها 47.3 میلیارد مترمکعب اما موجودی آب آنها 26 میلیارد و 980 میلیون مترمکعب است.
به‌گزارش جهان به نقل از فارس، مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور در زمان کنونی ۴۷.۳ میلیارد مترمکعب است اما حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم‌اکنون ۲۶ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است. این میزان درمقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل ۲.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون با شش درصد کاهش درمقایسه با سال آبی گذشته به ۲۹ میلیارد و ۲۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۳۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲) تاکنون، ۲۰ میلیارد و ۹۷۰ میلیون مترمکعب گزارش شده است،در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، به میزان ۲۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای کشور درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، هشت درصد کاهش نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *