يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۷
۳۱
جام جهانی 2014 برزیل؛

جام بیستم برای ایران تمام شد/ ضعیف‌ترین خط حمله و بهترین خط دفاع در میان آسیایی‌ها

چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 367161
تیم ملی فوتبال کشورمان با هزاران امید و آرزو میلیون‌ها ایرانی، ساعت 20:30 امروز به مصاف بوسنی و هرزه‌گویین رفت.
جام بیستم برای ایران تمام شد/ ضعیف‌ترین خط حمله و بهترین خط دفاع در میان آسیایی‌ها
سرویس ورزشی جهان‌نیوز: دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بوسنی و هرزه‌گویین از چارچوب سومین دور رقابت‌های گروه F در ورزشگاه "فونته نوا" شهر سالوادور برگزار شد.

این دیدار از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امروز آغاز شد که در پایان تیم کشورمان با نتیجه ۳ بر یک مغلوب بوسنی شد.

تک گل کشورمان در این بازی را رضا قوچان نژاد به ثمر رساند. ادین ژکو، پیانیچ و ورساجوييچ گلهای بوسنی را وارد دروازه ایران کردند تا امیدهای تیم ملی فوتبال کشومان برای صعود به مرحله بعد بر باد برود.

البته در این بازی نیز بخت با تیم کشورمان یاری نکرد. چرا که نه تنها ضربه خوب مسعود شجاعی به دیرک دروازه بوسنی برخورد کرد، بلکه اشتباه تاثیرگذار داور نیز منجر شد تا گل دوم بوسنی که در شرایط آفساید به ثمر رسیده بود، قبول اعلام شود.

قضاوت این دیدار برعهده "کارلوس ولاسکو کاربالو" داور ۴۳ ساله اسپانيايی بود. او در سال ۲۰۱۴ در ليگ قهرمانان اروپا مسابقه منچستریونایتد و بايرن مونیخ را هم قضاوت کرده است.

ورزشگاهی که قرار است بازی ایران و بوسنی برگزار شود

نکته جالبی که درباره ورزشگاه محل بازی میتوان گفت، این است که در ۳ دیدار گذشته‌ای که در این ورزشگاه فونته نوا برگزار شد، ۱۷ گل از خط دروازه‌ها عبور کرده است. دیدار اسپانیا و هلند از گروه B که با برد ۵ بر ۱ نارنجی پوشان همراه شد؛ پیروزی ۴ بر ۰ آلمان برابر پرتغال و برد شگفت‌انگیز ۵ بر ۲ فرانسه برابر سوئیس، سه دیدار قبلی برگزار شده این ورزشگاه است.

در دیگر دیدار این گروه نیز به طور همزمان، آرژانتین و نیجریه به دیدار هم رفتند که این دیدار نیز با برتری ۳ بر ۲ آرژانتين پایان یافت.

گزارش لحظه به لحظه بازی


به گزارش جهان، بازی با فشار تیم بوسنی بر روی دروازه ایران آغاز شد. بوسنیایی ها نبض بازی را در دست گرفتند و تیم ایران مثل دو بازی گذشته در لاک دفاعی منظمی فرو رفت.
 
ضربه ایستگاهی به نفع ایران و غافلگیری بوسنیایی ها بر روی پاس کوتاه اشکان دژاگه اولین خطر جدی ایران روی دورازه بوسنی بود.
 
در دقیقه 24 بازی بوسنی بر روی شوت ادین ژکو به گل رسید تا خیلی زود، معلوم شود که اگر ایران می خواهد به دور بعد برود باید از لاکی دفاعی خارج شود و به حمله بپردازد.
 
حرکت هجومی ایران در دقیقه 26 بازی خطرساز شد و ضربه مسعود شجاعی به دیرک دروازه برخورد کرد تا آه از نهاد تماشاگران بلند شود.
 
نیمه اول با حساب یک بر صفر به سود بوسنی به پایان رسید.
 
نیمه دوم بازی آغاز شد با یک تغییر برای ایران مسعود شجاعی جای خودش رو با خسرو حیدزی عوض کرد.
 
پيانيچ با اشتباه سيد جلال حسيني توانست گل دوم بوسني را به ثمر رساند. اين گل دقيقه ۶۰ به ثمر رسيد. البته تصاویر تلویزیونی نشان داد که برای دومین بار متوالی تیم کشورمان قربانی داوری شود. پیانیچ در این صحنه در آفساید قرار داشت.
 
در دقيقه ۶۳ جهانبخش که به جاي حاج صفي وارد زمين شده بود، در اولين توپي که صاحب شد ضربه نه چندان خوبي را به سمت دروازه بوسني زد.
 
دقیقه ۶۸ کريم انصاري فرد به جاي اشکان دژاگه وارد زمين شد. تا تنها بازیکن ایران که در حد و اندازه خود ظاهر شده بود از بازی بیرون برود.
 
دقيقه ۸۰ سوسيچ از زمين خارج شد و به جاي او صالحوويچ وارد زمين شد.
 
دقيقه ۸۱ ضربه قوچان نژاد از کنار دروازه به بيرون رفت. در همین دقیقه ايران دو بار پشت سر هم صاحب کرنر شد اما حاصلي نداشت. سرانجام ايران روی پاس جواد نکونام و صربه بغل پای رضا قوچان نژاد در دقيقه ۸۲ توانست به گل برسد.
 
در حالیکه این گل روحیه تیمی ما را بالا برده بود و امیدها برای برد تیم ملی بالا رفته بود با اشتباه واضح مدافعان تیم ملی و در دقيقه ۸۳  گل بوسنی به ثمر رسيد. علیرضا حقیقی که در دو بازی گذشته نقش مثبتی در روند تیم ملی داشت بر روی این گل اشتباه اصلی را مرتکب شد.

تیم ملی فوتبال ایران در آستانه تاریخ سازی قرار داشت


شاید هیچ روزی در تاریخ ورزش ایران و صد البته در تاریخچه حدود ۱۰۰ ساله فوتبال در ایران، به اندازه چهارمین روز از چهارمین ماه سال ۱۳۹۳ اهمیت و البته حساسیت نداشت.

اگرچه کشتی ورزش اول ماست و ورزش‌هایی همچون تکواند و وزنه‌برداری مدال‌آورترین رشته‌های ورزشی کشور در مسابقات بین‌المللی و المپیک‌های مختلف بوده و در میان ورزش‌های گروهی هم افتخارآفرینی والیبالیست‌ها در جهان مثال‌زدنی شده؛ اما فوتبال -نه تنها برای مردم ما که برای کل جهانیان- چیز دیگری است... اعضای تیم ملی فوتبال ایران در آستانه تاریخ‌سازی بزرگی در ورزش ایران قرار داشتند.

عکس یادگاری تیم‌های ملی ایران و آمریکا
 
نه در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین که برای اولین بار به بزرگترین رویداد ورزش هان رفته بودیم؛ و سه بازی خود را به ترتیب با نتایج ۳-۰ و ۱-۱ و ۴-۱ برابر هلند، اسکاتلند و پرو به پایان رساندیم تا این اندازه از موفقیت گفتیم؛ و نه در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه که ایالات متحده در برابر ما به زانو درآمد و دو باخت ماحصل کارمان شد. حتی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم که با یک امتیاز برابر آنگولا تمام شد آنقدرها برایمان غرور آفرین نشد.

صحنه‌ای از دیدار ایران و آنگولا؛ دیداری که 1-1 مساوی شد

داستان جام جهانی 2014 برزیل اما چیز دیگری است... اگرچه ما تا روز سوم مسابقات، نتوانسته بودیم هیچ گلی را وارد دروازه حرفانمان بکنیم اما همین که توانستیم در 180 دقیقه تنها یک گل آن هم از آرژانتین بزرگ و لیونل مسی بزرگ بخوریم، خود غرورآفرین است. تساوی بدون گل برابر تیم ملی فوتبال نیجریه که به عنوان قهرمان قاره آفریقا قدم به جام جهانی گذاشته و پس از آن 90 دقیقه عذاب دادن آرژانتینی که قهرمان 2 دوره جام جهانی است و باخت خفیفی که در سایه ناداوری شکل گرفت، همه را متوقع کرده که ایران بتواند برای اولین بار از گروه خود به دور بعد صعود کند.

ایران در چه صورتی صعود می کرد؟

در دیدارهای گذشته، ابتدا ایران و نیجریه به تساوی ۰ - ۰ رسیدند و سپس ارژانتین با نتیجه ۲ بر یک بوسنی و هرزه‌گویین را مغلوب کرد. در روز دوم مسابقات نیز، نیجریه موفق شد با ۱ گل بوسنی را شکست دهد تا این تیم اروپایی شانسی برای حضور در مرحله بعد نداشته باشد و ایران نیز با گل دقیقه ۱+۹۰ مغلوب هنرنمایی مسی شد تا آرژانتین ۶ امتیازی شود و به مرحله بعد صعود کند.

صحنه خطای واضح زابالتا بر روی اشکان دژاگه

تا پیش از بازی‌های امروز گروه F جام جهانی، آرژانتین تنها تیم صعود کرده گروه است و بوسنی تنها حذف شده قطعی. همچنین از بین ایران و نیجریه نیز دیگر تیم صعود کره مشخص می شد.

ایران در صورت برد در برابر بوسنی و شکست احتمالی نیجریه می توانست امیدوار به صعود به مرحله بعد باشد که البته این مهم رخ نداد.

جدول گروه F قبل از بازی‌های امروز

کیروش: بازی با بوسنی فینال ماست


کارلوس کي‌روش، سرمربی تيم ملی ايران در کنفرانس خبری پيش از ديدار تيم‌هاي ايران و بوسنی گفت:‌اين بازي خيلي مهمي است براي ما و توقعاتي از آن داريم، همان‌طور که مي‌دانيد هنوز کمي شانس داريم که به مرحله بعدي برويم، ولي من اينطور فکر نمي‌کنم. ما فقط داريم يک بازي ديگر انجام مي‌دهيم و بهترين سعي‌مان را مقابل يک تيم خوب خواهيم کرد، البته متاسفم براي تيم بوسني که از گردونه رقابت‌ها خارج شدند.


وي در مورد اينکه با توجه به نياز تيم ملي به پييروزي آيا روش بازي ايران مقابل بوسني نسبت به دو ديدار قبلي تغيير مي‌کند يا خير گفت:‌ فکر نمي‌کنم که ما بايد سبک بازي‌مان را عوض کنيم. نکته مهم اين است که ما نبازيم، ولي واقع‌بين هم باشيم، ما بايد بفهيم که کجا هستيم و چه کسي هستيم و برابر چه کساني بازي مي‌کنيم؟ ما برابر تيمي بازي مي‌کنيم که پر از تجارب بين‌المللي است.

کي‌روش افزود: در چند بازي اخير واقع‌بينانه بازي کرديم و و در هر دو بازي فرصت‌هايي براي برد داشتيم، به خصوص مقابل آرژانتين. مقابل اين تيم بازي کردن سخت بود اما وقتي شما مقابل بهترين بازيکن جهان بازي مي‌کنيد و داور هم وظيفه‌اش را خوب انجام نمي‌دهد، شرايط سخت‌تر مي‌شود. فردا بايد مقابل يک تيم خوب که در اروپا عملکرد خوبي داشته و ما مي‌دانيم که چقدر مهاجمان خوبي دارند، به ميدان برويم، پس ما بايد سعي خودمان را بکنيم. ما سعي کرديم نه تنها يک مهاجم بلکه سه مهاجم بگذاريم اما اگر لازم باشد به موقع دفاع هم خواهيم کرد. مهم‌ترين چيز اين است که ما متواضع باشيم. در حال حاضر روحيه تيم ملي ايران براي ديدار با بوسني بهترين است.

شانس ۶۸.۱ درصدی برتری تیم ملی ایران

عملکرد فوق‌العاده ایران مقابل آرژانتین در دیدار قبل موجب شده تا مقابل بوسنی کفه ترازو به سود ایران سنگین شود و بسیاری از هواداران و کارشناسان پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان را در این دیدار محتمل بدانند.


یک سایت انگلیسی با بررسی نظر خوانندگان خود پیش‌بینی پیروزی ایران را در جدولی منتشر کرده است. این سایت همچنین احتمال پیروزی ۲ بر صفر ایران مقابل بوسنی را بیش از ۲۳ درصد اعلام کرده است. این در حالی است که ۶۸.۱ درصد نیز رای به پیروزی ایران داده‌اند.

بارندگی و آبگرفتگی در شهر سالوادور

در فاصله یک ساعت مانده به آغاز بازی ایران و بوسنی بارندگی شدیدی در شهر میزبان این بازی شروع شد.

ترکیب تیم ملی ایران برابر بوسنی

 تیم ملی کشورمان در این دیدار با ترکیبی که در دو بازی گذشته نیز به میدان فرستاد بود ظاهر شد. علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، احسان حاج صفی، مهرداد پولادی، مسعود شجاعی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه یازده مرد کیروش در این بازی بودند که در نیمه دوم خسرو حیدری، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری فرد نیز برای کمک به خط حمله وارد میدان شدند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به امید پیروزی قاطع ایران

یوزپلنگ ها به پیش
Netherlands
انشاءالله در این بازی آخر دست کم بازیکن خالکوبی شده را به زمین نفرستند و بازیکنان ب سربند یا زهرا و شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر ضد ولایت فقیه به زمین بروند تا دنیا جز فوتبال ما با ارزشهای اعتقادی والای ما هم روشن شود
قسم میخورم که تو نگران
سربند یا زهرا
شعار مرگ بر اسرائیل،
مرگ بر آمریکا و مرگ بر ضد ولایت فقیه
نیستی و
فقط قصد داری که صرفا این نام ها و شعارها را از دید مردم بیندازی
Netherlands
شاید اتهام شما درست باشد اما شعار تاریخ سازی برای این عده خالی کردن مختوای این مفهوم نیست؟
ورزشکاران کشتی و وزنه و والیبال و تکواندو ووو شیر و پلنگ اند یا گروه خال کوب و ژل زن؟؟؟
بیدار شو دوست عزیز که وقت تنگ است
یا علی
amir.12
انقدر راحت همه را متهم می کنیم،تو مطمینی کسی که ژل می زند از من وتو بهتر نیست حداقلش این است که به دیگران اتهام نمی زند پس از من وتو در انسانیت جلوتر است...
اوهو! از کی تا حالا فتنه گرای پیاده نظام اسراییل وهابی صفت ، نگران شده اند که این شعارها از چشم مردم بیفتد؟! بعد هم عزیزم ، اینها شعائر الله هستند و هیچگاه زمین نخواهند خورد.....
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد من شعار مرگ بر فتنه گر است
علی
بنام خدا
باسلام و ارادت خدمت مردم عزیز و شما عزیزان برنامه 2014
یادمان هست که با التماس دعای مربیان ، بازیکنان و گزارشگران سیما چگونه به جامهای جهانی راه پیدا کردیم و حتی آمریکا را شکست دادیم....
چرا در این جام که همه در همه کشورهای حاضر در جام کلیساها و مساجد دعاگوی تیمهای ملیشان هستند کسی تاکید میکنم کسی حتی گزارشگران ما از خدا پیروزی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران را نمیخواهد و از مردم درخواست دعا نمیکند؟؟!
اگر در این لحظات توبه کردیم و مانند سایر فوتبال دوستان دنیا به سوی او برگشتیم و از او خواستیم بدانید بوسنی را برده و آن طرف هم نیجریه میبازد و به مرحله بعد میرویم!
و الا مثل بازی با آرژانتین به نتیجه نمیرسیم چون آنجا هم از او نخواستیم و به خود اتکا کردیم!
شک نکنید!
پس عادل جان! خجالت نکش و به مردم روراست بگو کار گره خورده و دعا کنند!
متشکرم
یک پزشک هموطن
یا علی مدد
علی
این مطلب رو اول بازی برای برنامه 2014 و سایت جهان فرستادم ولی باز هم کسی مردم را به دعاکردن ( که بعنوان عامل مثبت ، تحول زا در همه ادیان و علوم نوین پذیرفته است) دعوت نکرد!؟
و 3 -1 باختیم!
علی
Iran, Islamic Republic of
که چی ؟؟ حیف به پولهای که در این راه خرج می کنند ؟؟؟؟ ما بخاطر این در چنین مسابقاتی پیروز نمی شویم چون ظرفیت پیروزی را نداریم و عده ای افراد از این موقعیت نهایت سوء استفاده را می کنند و هزاران عمل گناه و منکر به بهانه شادی صورت می گیرد من خودم دیدم چقدر افراد بی مسئولیت از این فرصت ها چقدر خراب کاری کردند و خدا دوست نداره تو مملکت اسلامی چنین منکراتی انجام بگیره !!
به نظر من ایران بهترین تیم اما بدشانس ترین تیم در جام جهانی بود.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هم یکی از ضعیفترین تیم ها ولی در عین حال ازخودراضیترین تیم(مثل کودکی که از نقاشی خود به وجد آمده)
آدمیزاد
Colombia
درست گفتید برای نمونه اسپانیا و انگلیس هم تیمهای خوب درجه یکی اند اما در این جام جهانی بدشانسی آوردند.
حسین
روحانی مچکر که نیستیم هیچ
بازخواستت هم می کنیم
محمد
به نظر من فوتبال ایران اصلا ارزش سرمایه گذاری نداره چون از پایه و مبنا روی اصول رشد نکرده و همون اندک اخلاقی که تو نسل فوتبالیست هایی مثله کریم باقری و استیلی وجود داشت الان از بین رفته و بنا براین اصلا بازی های ایران دیدنی هست.متاسفم برای پولهایی که صرف فوتبال این مملکت میشه
علی
قبول کنیم حضور در این جام جهانی ارثیه دولت قبل بود!
ولی این دولت فعلی چه حمایت و یا بازی تدارکاتی خوبی برای تیم ملی اجام داد؟
روحانی مچکریم!؟
United States
بچه ها خوب بودند مشکل اصلی خط میانی پیر وکم تحرک ایرانه که فقط تو دفاع شرکت می کردند شما اگه مسی رو هم بیارید قطعا گل نخواهد زد چون که کسی نیست که بهش پاس بده بنابراین ضعف اصلی تیم عدم وجود بازیکن بازی سازه
آقا به نظر من نه باید اینقدر در یک بازی تیممون رو بالا میبردیم نه تو این بازی اینقدر خارش میکردیم.باید منطقی برخورد کرد و حقیقت این بود که ایران کاریزمای صعود به مرحله بعد رو نداشت.ما اینقدر بوسنی رو دست و پا بسته جلوه دادیم که حالا که بهش باختیم این عکس العملها رو بروز میدیم.ولی در کل این تیم نسبت به تمامی ادوار گذشته شایسته تر ظاهر شد.
این دولت همه چیز را دارد خراب می کند.
مهران
مشکلی این پول های میلیاردی و هنگفتی است که مفت مفت میدن به این فوتبالیست ها!!!
وقتی بیت المال رو حیف و میل می کنند همینه دیگه...ما که راضی نیستیم پول ما رو بدین به اینا...
روز قیامت جلوی مدیران عامل باشگاه استقلال و پرسپولیس رو میگیرم!
باخت خیلی تلخی بود... دو بازی قبلی انرژی زیادی از بچه ها گرفته بود. اما قبول کنید نسبت به جام های قبلی خیلی بهتر بازی کردند و از حیثیت فوتبال ایران دفاع کردند. متاسفانه ما هنوز با فوتبال سطح اول دنیا خیلی فاصله داریم و بچه های ما از لحاظ امکانات، تجربه، اعتماد به نفس و... هنوز خیلی کم دارن، توقعات ما هم باید منطقی باشه!
اگه تیم ایران به مرحله بعد صعود می کرد فلسفه فوتبال زیر سوال میرفت، این تیم بیشتر شبیه بچه گربه بود تا یوزپلنگ ! تیمی که فقط دفاع کنه لیاقت صعود نداره
آدمیزاد
Colombia
دوستان ، هر ملتی در ورزش بخصوصی قوی یا ضعیف است و این عیب نیست، ،بیخودی تقصیر را بگردن این و اون نیاندازید اگر همه ثروت ایران را هم خرج فوتبال بکنید هیچوقت به پای برزیلی و آرژانتینی و کلمبیایی نخواهیم رسید ، در ضمن فوتبال ورزشی تجاری است درحالیکه ما در بسیاری از رشته ها ی ورزشی دیگر غیر تجاری شانس پیروزی داریم .
Germany
مضحک است که باخت یک هیچ مقابل آرژانتین برایمان بهترین عملکرد شده است پ تیمی که عز سوی تمام دنیا به عنوان ضدفوتبال ترین تیم شناخته شده را خوب نمایش می دهیم آمار خطاهای بیشمار این تیم را ببینید بعد افرادی مثل فردوسی پور هزینه سنگینی که برای این تیم شده است را بع دستاوردی نازل را بهترین عملکرد نشان می دهند بدترین عملکرد سه باخت می بود الان دو باخت داشته ایم و یک تساوییا آماری وحشتناک از ضدفوتبال این دیگر افتخار دارد؟ باور کنید اگر یک غیرغربی مربی تیم بود و این نتیجه را می گرفت الان کلی محاکمه میشد مگر تجربه حضور بوسنی‌وهرزگوین در جام جهانی چقدر بود آنها اولین حضورشان بود ولی ما چهارمین حضورمان و با تاکتیکهای یک نواخت سه بازی را انجام داریم مربی گران قیمتی داشتیم و بازیکن و لیگ خودمان را قبول نداشتیم مربی هر گاری دلش خواست کرد و با چاشنی شانس یک تساوی گرفتیم حالا دایم تقدیر می کنیم واقعا غرب دوستی در ما نهادینه شده است
Iran, Islamic Republic of
بازی ایران و بوسنی واقعیت فوتبال ما بود.
Iran, Islamic Republic of
واقعیت فوتبال ما مدتها قبل در بازی آخر ایران و کره جنوبی نشان داده شد که علیرغم تسلط کامل کره ایها به بازی،بااستفاده از تنها موقعیتمان که آنهم حاصل خلاقیت و سماجت قوچان نژاد بود به گل رسیدیم و به جام جهانی صعود کردیم.
بلکه اشتباه تاثیرگذار داور نیز منجر شد تا گل دوم بوسنی که در شرایط آفساید به ثمر رسیده بود، قبول اعلام شود.
ما در كل عادت داريم تقصيرها را گردن ديگران بيندازيم . ما فوتبال نداريم
United Kingdom
قبل از شروع بازی ها همه آقای مایلی کهن را مسخره کردند که چرا می گوید اگر بازیکنان ما اهل نماز شب بودند قهرمان می شدند اما حالا دیدیم که توانایی دارند اما به دلیل ایمان بسیار ضعیف حتی دعای ورزش دوستان درباره آنها مستجاب نشد چون نفرین محرومین و مستمندان آنها را بدرقه کرده بود به دلیل این همه بریز و بپاش بیهوده آن هم از بیت المال من خودم شاهد نفرین مردم بودم که می گفتند خدا کند به جایی نرسند تا باز از حق مردم بدبخت به اینها پول هنگفت بدهند
Iran, Islamic Republic of
آدمی که داریوش گوش می کنه بدرد نمی خوره
سعیده
اشکالمون اینه ک از واقعیت فرار می کنیم
طرفدارای خارجی فقط و فقط از تیمشون برد می خوان و در صورت باخت تیمشون رو شماتت می کنن،ب خاطر همینه ک پیشرفت دارن و سعی در بهتر شدنه روز ب روز!
اما ما با اینکه مقابل آرژانتین باختیم،بازم میریزیم بیرون و باخت مقتدارنمون!!!! رو جشن میگیریم؟
خوب بازی کردیم درست،ولی باختیم! باید قبولش کنیم و ب خودمون بگیم این باخت از ارزش هامون کم کرد چون خودمونو دست کم گرفتیم و تمام تلاشمون رو نکردیم ...
تا وقتی مدام از واقعیت فرار کنیم و ب دنبال دلجویی های کودکانه باشیم،نتیجه همین می مونه ...
م.ح.ز ارسنجانی
سلام فوتبال برای عده معدودی (مثل فردوسی پور ) دکان پر درامدی است اینهمه خرج وهیاهو برای یک تساوی با تیم درجه ۳ افریقایی والله خجالت داره نه شادی!۱مگر حدود ۱۶۰ کشور دیگر که اصلا جام جهانی نرفتند ازصفحه روزگار محو شدند کشور انقلابی ما اینقدر مشکلات داره همه چسبیدند به فوتبال !۱وخرج های میلیاردی میکنند مادر ورزشهای دیگر مثل کشتی، والیبال ،تکواندو و... استعداد داریم ولی درفوتبال !۱۱۱۱؟ هرکه فوتبال دوست داره دست بکند درجیب مبارک خرج کند همه باشگاه ها را خصوصی کنید وخلاص درود بر مسئولینی که به فکر همه مردم هستند نه قشر خاص!