جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۴

نیجریه مدعی تبانی ایران و بوسنی شد!

چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 367157
فدراسیون فوتبال نیجریه مدعی شد که از نقشه بوسنی برای شکست در دیدار مقابل ایران و جلوگیری از صعود نیجریه به مرحله حذفی جام جهانی پرده برداشته است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، تارنمای نیجریه گاردین نیوز نوشت؛ ایران برای صعود باید بوسنی را شکست دهد.

بوسنی بعد از باخت روز شنبه این تیم مقابل عقاب ها مدعی شد داور وسط به نفع نیجریه قضاوت کرده است.

برد برای بوسنی در آخرین دیدار خود در جام جهانی بعد از شکست دو بر یک مقابل آرژانتین و نتیجه نومیدکننده یک بر صفر مقابل نیجریه تسلی بخش خواهد بود.

بوسنی در دیدارهای رسمی تاکنون ایران را شکست نداده است. در آخرین دیدار دوستانه دو تیم در سارایویو بوسنی با نتیجه ۲ بر ۳ مقابل ایران شکست خورد.

اولین دیدار تیم ملی بوسنی از زمان استقلال این کشور در سال ۱۹۹۳ مقابل ایران انجام شد. این دیدار غیررسمی با نتیجه سه بر یک به سود بوسنی پایان یافت. ۲۰ سال بعد دو تیم در جام جهانی مقابل هم به میدان می روند.

امکا انیاما رییس کمیته رسانه های فدراسیون فوتبال نیجریه روز دوشنبه گفت که این فدراسیون می داند که بوسنی با ایران به توافق رسیده است.

وی از فیفا خواست برای اجتناب از تبانی آخرین دیدار دو تیم را تحت نظر بگیرد.

انیاما گفت بوسنی مدعی است که داور علیه آنها قضاوت کرده است. اما آنها باید مسابقه را دوباره ببینند تا مشخص شود آیا داور به نفع ما بوده است.

وی گفت آنها مدعی شدند که داور بعد از بازی همراه با دروازه بان نیجریه ابراز خوشحالی کرده است. اما نمی دانند این دروازه بان هنگام جشن پیروزی معمولا هر کاری می کند. در پایان جام ملتهای آفریقا در سال ۲۰۱۳ انیما از خوشحالی ناشی از پیروزی نیجریه ، داور را بلند کرد.

وی گفت باید یاد بگیریم که شکست را بپذیریم. این اولین حضور بوسنی در جام جهانی است و عملکرد خوبی در اولین حضور خود داشته اند.

وی اظهار داشت: آنها باید باید با شکست ایران این رقابت به خوبی به پایان برسانند. بوسنی شایسته این است که در قعر جدول بماند.

اردوی بوسنی از زمان شکست مقابل نیجریه محزون است. این تیم حتی جلسه تمرین روز بعد از دیدار با نیجریه را برگزار نکرد.

ادین ژکو بازیکن منچستر سیتی که در ۶۴ بازی ملی ۳۵ گل به ثمر رسانده است بزرگترین خطر بوسنی است. او به دنبال زدن اولین گل خود در جام جهانی مقابل ایران است.

تیم ملی ایران نیز برای چهارمین بار در جام جهانی حضور می یابد. اما آنها تاکنون از مرحله گروهی بالا نرفته اند. ایران در رقابتهای مقدماتی جام جهانی در منطقه آ سیا در گروه خود متشکل از کره جنوبی، ازبکستان، قطر و لبنان صدرنشین شد.

تیم ایران به جواد نکونام هافبک با تجربه و ۳۳ ساله خود که ۱۴۲ بازی ملی و ۳۷ گل برای این تیم به ثمر رسانده است متکی است.

نکونام در کنار تیموریان هافبک دفاعی تیم انتظار می رود نقش رهبری را برای تیم ملی ایفا کنند.

تیموریان که مقابل آرژانتین دفاع عالی انجام داد ۸۱ بازی ملی دارد. اشکان دژاگه که در وولفسبورگ هم تیمی ادین ژکو بوده است تهدید هجومی بزرگی است.

او در جریان دیدار مقابل آرژانتین بهترین بازیکن این تیم بود. سایر بازیکنان مطرح عبارتند از حسینی مدافع وسط و پولادی مدافع چپ که مهاجمان آرژانتین را مهار کردند و مقابل نیجریه نیز عالی بازی کردند.

دفاع بوسنی در مقابل خطر رضا قوچان نژاد مهاجم وسط هشیار بود. او در ۱۶ بازی ملی خود ۱۰ گل به ثمر رسانده است.

ایران در هر دو دیدار قبلی خود با آرایش ۴-۲-۳-۱ به میدان رفته است و انتظار می رود مقابل بوسنی هم با همین آرایش بازی کند.

ایران با انگیزه برد در این دیدار حضور می یابد. این امر نحوه بازی آنها را در مقایسه با دو دیدار قبلی که عمدتا دفاعی بود تغییر خواهد داد.

آنها بدنبال حمله و ایجاد فرصت های بیشتری هستند. این امر می تواند فضاهایی را ایجاد کند که ژکو، و سایر بازیکنان بوسنی می توانند از آن بهره ببرند.

ایران در صورت پیروزی و نیز شکست نیجریه مقابل آرژانتین و نیز تفاضل گل بهتر در مقایسه با نیجریه به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید110
ما حقمان بود قبل از بازی با آرژانتین علیه داور مواضعی بگیریم که داور بی پروا علیه ما سوت نزند و فیفا هم بدلیل بالا بودن هزینه از او دفاع نکند.
ولی مشاهده می کنید که نیجریه علیه ما چه هیاهویی راه انداخته است و از هر ظرفیتی، درست یا غلط استفاده می کند.
United States
هدف ما وسیله مان را توجیه نمیکند برادر
Iran, Islamic Republic of
یه منبع موثق گفته چون در دولت تدبیر وامید هستیم داریم رایزنی میکنیم که مثه مذاکرات هسته ای برای مردم از هر طریق!! شده امید بیاوریم
رضا
مثل اینکه نیجریه خودش رو کاملا برای باخت در مقابل آرژانتین آماده کرده!