پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

هشدار به سرمایه گذاران خرد بازار بورس

این روزها تمرکز بر سبد سهام بهتر از خرید تک سهم است
چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 367123
گزارش ها از تالار شیشه ای نشان می دهد که روند کاهش شاخص کل معاملات بورس همچنان ادامه دارد .
به گزارش جهان به نقل از اقتصادپرس، اگر اخبار بورس را پیگیری می کنید حتما از روند کاهشی شاخص کل معاملات با خبر هستید . این شاخص امروز هم ۲۰۰ واحد کاهش یافت و به ۷۲۳۴۰ واحد رسید و ارزش کل معاملات نیز همچنان زیر ۱۰۰ میلیارد تومان قرار داد .

تغییرات منفی و بعضا ناامید کننده بازار بورس برخی از سرمایه گذاران را به این فکر انداخته تا در زمانی مناسب ، نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند . بعضی از کارشناسان می گویند گویی دیگر خبری از رونق بورس به مانند گذشته نیست اما برخی دیگر بر این عقیده اند که افت بازار بورس مقطعی است و احتمالا در یک بازه ۳ ماهه تا ۶ ماهه به حالت عادی و قابل قبول بازخواهد گشت . البته اخبار دیگری نیز مخابره شده است که نشان میدهد اوضاع در فرابورس نیز خوب نیست . چراکه این بازار نیز با افت ۶ واحدی به ۷۳۱ واحد رسید .

در این رابطه محسن یاقوتی کارشناس بورس به خبرنگار اقتصادپرس می گوید : سرمایه گذاری در بورس همواره با سود و زیان همراه بوده و صرفا نباید با مشاهده روند کاهشی این روزهای شاخص کل ، نسبت به خروج سرمایه از این بازار عجله کرد .

وی می گوید با توجه به تغییرات اقتصادی در کشور و سیاست های پی گرفته شده توسط دولت ، این امید وجود دارد که شاخص کل در ماه های آینده وضع با ثبات تری به خود گیرد . وی به سرمایه گذاران خرد این بازار توصیه می کند که این روزها با توجه به تغییرات منفی بورس ، به جای خرید تک سهم ، تمرکز خود را بر خرید سبد سهام قرار دهند چراکه اگر سودی حاصل شود ، فزونی خواهد یافت و اگر ضرری هم بوجود بیاید ، در یک سهم و یا حداقل بخشی از سبد کل سهام اتفاق می افتد .

گفتنی است حسین عبده تبریزی عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه دولت و مقام ناظر هیچ نقشی در قبال شاخص های بورس ندارند، خاطرنشان کرد: شاخص کل بورس نیز تنها معیار بازار نیست و افزایش و یا کاهش آن به معنای خوب یا بد بودن وضعیت و شرایط بورس نیست . وی همچنین تصریح کرده که سرمایه گذاران، تعیین کننده قیمت ها در بازار سرمایه هستند و می توانند سهمی را گران و یا ارزان معامله کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *