يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۲

تغییر 136 واحد درسی رشته علوم سیاسی

پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب: 365921
نام دروس و تعداد واحدهای رشته درسی تحول‌یافته علوم سیاسی که از مهرماه امسال برای دانشجویان دوره کارشناسی تدریس می‌شود در خبرگزاری تسنیم منتشر شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دروس دوره کارشناسی رشته علوم سیاسی (به‌صورت یک‌پارچه و در یک رشته) در چهار قسمت شامل (دروس پایه و اسلامی، دروس عمومی، دروس اصلی تخصصی و دروس اختیاری) ارائه می‌شود.

مرحله اول: دروس پایه با تأکید بر مباحث اسلامی و نظری در تقویت مبانی و دیدگاه اسلامی دانشجو، به‌همراه مبانی و کلیات ضروری دانش علوم انسانی ارائه می‌شود.

مرحله دوم: دروس عمومی به‌منظور کسب مهارت‌های لازم و نیز آشنایی اولیه با مسائل سیاسی ایران را در برمی‌گیرد.

مرحله سوم: دروس اصلی شامل دروس تخصصی (اجباری و اختیاری) با ارائه مباحث اصلی علوم سیاسی، با نگاهی نقادانه، دانشجو را با حوزه‌های مختلف تخصصی علوم سیاسی آشنا می‌‌کند.

مشخصات و ضوابط کلی دوره

داوطلبانی که در یکی از شاخه‌های نظری (علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی و فیزیک) دیپلم خود را اخذ کرده‌اند، می‌توانند در این رشته ثبت‌نام کنند.

حوزه مطالعات سیاسی در دوره کارشناسی تنها در یک رشته و با عنوان «علوم سیاسی» و بدون گرایش بندی ارائه می‌شود.

طول دوره کارشناسی حداکثر ۴ سال و در قالب ۸ نیم‌سال تحصیلی است و دروس به‌شکل ترمی ــ واحدی ارائه می‌‌شود.

هر دانشجو می‌تواند حداکثر ۲۰ واحد درسی در یک نیم‌سال انتخاب نماید.

هر واحد درس نظری معادل ۱۶ ساعت است.

در صورت اخذ معدل الف (۱۷ به بالا) در هر نیم‌سال تحصیلی، بنابر موافقت گروه آموزشی مربوطه، دانشجو می‌تواند حداکثر تا سقف ۲۴ واحد درسی بگذراند.

این دوره از ۱۳۶ واحد درسی تشکیل شده که دروس عمومی (مجموعاً ۱۴ واحد)، دروس پایه (مجموعاً ۳۲ واحد)، دروس تخصصی اجباری (مجموعاً ۸۰ واحد) و دروس تخصصی اختیاری (مجموعاً ۱۰ واحد) را شامل می‌شود.

در ذیل دروس اختیاری، ۲ واحد دروس آزاد در نظر گرفته شده که بنا بر نظر گروه آموزشی مربوطه می‌تواند در قالب واحدهای نظری یا انجام کارورزی و کارآموزی به دانشجویان ارائه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اسی
یه چیز بگو که بگنجه! 20 واحد که عمومی در مقطع کارشناسی مشترک همه رشته ها و همه گرایش های همه دانشگاهاست؛ لیسانس هم که حدود 140 واحده؛ حالا چطور 136 واحد عوض شده!!!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا بخش عمده واحدهای جدید مسخره و بی محتوا هستند