دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱

وضعیت ذخیره آب در سدها

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 364920
با وجود اینکه حجم آب موجود در سدهای کشور نزدیک به ۲۸ میلیارد مترمکعب است، اما ۴۰ درصد توان ذخیره آب سدهای کشور، خالی از آب مانده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته حجم آب ورودی به مخزن سدهاي كشور ۵ درصد کاهش يافت. بر این اساس، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم‌ اکنون ۲۷ ميليارد و ۹۶۰ ميليون مترمکعب به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، به ۲۷ ميليارد و ۸۴۰ ميليون مترمکعب رسیده است. این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته، ۲۹ ميليارد و ۱۹۰ ميليون مترمکعب گزارش شده بود.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، ۱۸ ميليارد و ۹۴۰ ميليون مترمکعب گزارش شده در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبي گذشته به ميزان ۲۰ ميليارد و ۶۰ ميليون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجي از سدهاي كشور در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، ۶ درصد كاهش نشان مي‌دهد. حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود ۲۷ ميليارد و ۳۰۰ ميليون مترمكعب گزارش شده بود.

مجموع ظرفيت مخازن سدهاي كشور در حال حاضر ۴۷.۴ ميليارد مترمكعب گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *