شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱
۲

با شرایط فعلی آب در تهران سهمیه بندی می شود

پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 364671
فرماندار تهران با اشاره به کمبود حداقل ۲۰ درصدی آب در پایتخت گفت: متاسفانه علی رغم تبلیغات صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون نه تنها با کاهش مصرف مواجه نبوده‌ایم، بلکه ۳ درصد نیز میزان مصرف آب در تهران افزایش یافته است.
با شرایط فعلی آب در تهران سهمیه بندی می شود
به گزارش جهان، مهندس فرهادی در حاشیه بازدید از شرکت مگاموتور همزمان با هفته محیط زیست در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه متاسفانه با تغییر شکل بارندگی در کشور به دلیل تغییرات آب و هوایی مواجه شده‌ایم، اظهار کرد: آن میزانی که قبلا برف را در کشور داشتیم همین میزان به باران تبدیل شده و همین امر موجب شده است تا امسال حداقل، کمبود آب داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قطعا نمی‌توانیم از جای دیگری برای پایتخت آب تهیه کنیم، افزود: اگر جلوی مصرف بی‌رویه فعلی گرفته نشود، قطعا سهمیه بندی آب را خواهیم داشت که این سهمیه‌بندی در تابستان و یا اوایل پاییز اعمال خواهد شد.

فرماندار تهران تاکید کرد: علی رغم تمام تبلیغات صورت گرفته درخصوص ضرورت کاهش مصرف آب در تهران نه تنها تهرانی‌ها آب کمتری مصرف نکردند؛ بلکه با افزایش سه درصدی نیز در مصرف آب مواجه بوده‌ایم. وی با اشاره به اینکه در جهان سوم متاسفانه برای توسعه شاهد تخریب محیط زیست هستیم، گفت: در کشور ما حدود ۸۰ درصد قنات‌ها به دلیل لایروبی‌نشدن صحیح خشک شده است. از سوی دیگر در بحث صنعت تهران نیز مشاهده می‌کنیم رعایت مسائل زیست محیطی بعضا صورت نمی‌گیرد که در این خصوص باید کارخانجات ما درصدی را برای حفظ محیط زیست و جبران تخریب‌های خود درنظر بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


abbas
Iran, Islamic Republic of
تمام دغدغه های مسئولین مملکت شده تهران طوفان تهران الودگی هوای تهران معضل اجتماعی تهران بنزین تهران تهران تهران مگه استانها و شهرهای دیگه کشور جزو ایران نیستن مگه اونا مشکل ندارن که همه چیزشون باید فدای این تهران خراب شده بشه انشاءالله خدا حق مظلوم رو از ظالمین بگیره
اهالی حصارک پایین کرج البرز
خدا خیرتان بدهد حصارک پا یین کرج هرروز از ساعت 2 تا 12 شب آب ندارند شما مسئولین خودتان را جای آنها قراردهید اگر هست برای همه اگر نیست برای همه این طوفان وزلزله از بی عدالتی است عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید لطفآ برسی کنید