جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۳
۳

فیلمی تامل‌برانگیز از نحوه به قدرت رسیدن السیسی

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 364217
به تازگی فایلی ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی مصری منتشر شده و گوشه‌هایی از اقدامات دولت موقت و وزیر دفاع پیشین مصر بعد از برکناری مرسی در ۳۰ ژوئن سال گذشته را به تصویر می‌کشد.
فیلمی تامل‌برانگیز از نحوه به قدرت رسیدن السیسی
به گزارش جهان به نقل از فارس، همزمان با برگزاری مراسم تحلیف عبدالفتاح السیسی به عنوان رئیس جمهور مصر فایلی ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی مصر منتشر شده که نشان می‌دهد چگونه وزیر دفاع پیشین مصر بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد.

عبدالفتاح السیسی بعد از مشارکت در برکناری «محمد مرسی» از ریاست جمهوری مصر، اعلام کرده بود که ارتش وارد عرصه سیاست در کشور نخواهد شد.

اما بر خلاف این ادعا فروردین امسال با کناره گیری از وزارت کشور برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرد.

السیسی در انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام مصر با به دست آوردن ۹۶.۹ درصد آرا تنها رقیب خود «حمدین صباحی» موسس جریان مردمی را شکست داد.

بخش عظیمی از گروه‌های انقلابی که نقش عمده‌ای در سقوط «حسنی مبارک»‌ از قدرت در انقلاب ۲۵ ژانویه بازی کرده بودند از جمله جنبش جوانان ۶ آوریل انتخابات ریاست جمهوری مصر را تحریم کرده بودند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مرسی خاک بر سر اگه به جای اینکه به طرف آمریکا و عربستان بره به توصیه های رهبر ایران توجه کرده بود حالا در آستانه اعدام نبود. خاک بر سرش.
تنها انقلابیون واقعی مصر جوانان فوریه بودند که متاسفانه نابود شدند.
M T
حق سلفی های اخوانی همین بود
روزی که شیخ حسن شحاطه و دیگر شیعیان رو میکشتند باید نگران تسلط این ستمگران و کودتا بودند
روزی که آقای مرسی در تهران زبون درازی کرد رو خوب یادمه و روزی که دستگیر شد لبخند زدم به حماقتش
محمد مهدی
این فیلم بخش کوچکی از جنایات این دیکتاتور امریکایی اسرائیلی است.تصاویر کشتار میدان رابعه او میلیونها برابر دلخرش تر از این صحنه هاست.کشتن 3000نفر و مجروح کردن 10000نفر ظرف 3 ساعت در محاصره و قتل عام میدان رابعه در روز روشن و در مقابل دوربینها و چشم جهانیان از سوابق درخشان این جرثومه فساد است.