سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

اولین پرواز هواپیمای خورشیدی+عکس

پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۵۹
کد مطلب: 363488
هواپیمای خورشیدی Solar Impulse ۲ اولین پرواز زیست‌سازگار خود را از پایگاه هوایی پایرن در سوئیس انجام داد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، این پرواز موفق که بیش از یک ساعت طول کشید، اولین گام برای برنامه سفر دور دنیای این هواپیمای خورشیدی در سال آینده است.

هواپیمای Solar Impulse ۲ HB-SIB پس از برخاست از پایگاه هوایی پایرن سوئیس و پرواز موفق یک ساعته بر روی ابرها با موفقیت فرود آمد.


طول بال این هواپیمای خورشیدی که هیچ سوخت آنبردی با خود ندارد، ۷۲ متر است که آن را از یک هواپیمای جت بوئینگ ۷۴۷-۸I بزرگتر می‌کند. وزن این هواپیما نیز به اندازه یک خودرو و ۲۳۰۰ کیلوگرم است.

سولار ایمپالس ۲ قرار است اولین هواپیمای خورشیدی باشد که با استفاده از بال‌های گسترده حاوی ۱۷ هزار سلول خورشیدی که چهار موتور الکتریکی آن را تامین می‌کنند، دور دنیا پرواز کند.

مارکوس شردل، خلبان آزمایشی آلمانی پرواز این هواپیمای پیشرفته را بر عهده داشت که دومین هواپیمای خورشیدی پروژه سولار ایمپالس محسوب می‌شود. شردل همچنین در سال ۲۰۰۹ اولین هواپیمای پیش‌ساخت این پروژه را نیز به پرواز در آورده بود.

هواپیمای خورشیدی برتراند پیکارد و آندره بورشبرگ یک خودروی تک سرنشین است که در آزمایش اخیر برای بیش از یک ساعت مطابق با محاسبات و شبیه‌سازیها پرواز کرد.

دو پایه‌گذار این پروژه، خلبانی هواپیما را برای یک تلاش رکوردشکن در سال ۲۰۱۵ به عهده خواهند داشت. پیش از آن، چندین پرواز دیگر در ماههای جاری انجام خواهد شد تا هواپیما بتواند گواهینامه خود را اخذ کند.

بورشبرگ، از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت سولار ایمپالس گفت: این پرواز افتتاحیه یک مرحله مهم است و گامی رو به جلو برای پرواز دور دنیا محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *