جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

آلمان درفکر جاسوسی از شبکه‌‌اجتماعی

سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب: 363316
ارتش آلمان جاسوسی از شبکه‌های اجتماعی را با هدف جمع‌آوری و تکمیل اطلاعات در دستور کار دارد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از «تسایت» نوشت: ارتش آلمان هم جاسوسی از شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار قرار داده است.

بر اساس این گزارش، ارتش آلمان قصد دارد در آینده فعالیت‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود اعم از لایک ‌زدن‌ها و یا نوشتن نظرات را زیرنظر بگیرد و به وسیله زیرنظر گرفتن توییتر، فیس‌بوک و ... به اطلاعاتی دست‌ یابند که بتواند در پیشگیری از تهدیدات از آنها استفاده کنند. همچنین با یافتن ارتباط بین این اطلاعات و دیگر داده های موجود، برنامه‌های تحقیقاتی خود را انجام دهند.

در این زمینه وزارت دفاع آلمان به همراه یک پژوهشکده و نیز شرکت آمریکایی (IBM) تحقیقی را در ماه می ۲۰۱۴ آغاز کرده است.

بنابر پیش‌بینی وزارت دفاع این پروژه ۲ سال زمان می‌برد و حدود ۱ و ۳۵ میلیون یورو هزینه در بر دارد و قرار است در پی موفقیت این پروژه، از نتایج آن برای سیتستم اطلاعات راهبردی در ارتش استفاده شود.

پیش از این اعلام شده بود که آژانس اطلاعات امنیت آلمان(BND) خواستار دسترسی به سایت‌های پایگاه‌های اجتماعی شده است. این سازمان می‌خواهد تا جاسوسی‌های دیجیتال خود را با هدف عقب نماندن از دیگر کشورها توسعه دهد.

دسترسی به شبکه های اجتماعی از جمله توییتر و فیس‌بوک در برنامه کاری این سازمان قرار دارد.

آلمان در این پروژه چیزی بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو نیز سرمایه گذاری کرده است. آژانس امینت ملی آلمان از اظهارنظر بیشتر در این زمینه خودداری کرده است.

بر اساس افشاگری‌های ادوارد اسنودن، مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا،‌ دولت آمریکا نیز به طور غیر قابل تصوری از شبکه‌های اجتماعی جاسوسی می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *