جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

چرا مرکل سکوت کرده است؟

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 324431
رئیس چپ‌های آلمان با انتقاد شدید به واکنش غلط دولت آلمان به مسئله جاسوسی‌های آمریکا گفت که ظاهرا مرکل علاقه‌ای به شفاف‌سازی درباره این جاسوسی‌ها نداشته و احتمالا نگران فاش شدن همکاری‌های جاسوسی واشنگتن-برلین است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "کاتجا کیپینگ"، رئیس چپ‌های آلمان در گفتگو با روزنامه اتریشی "استاندارد"، اظهار داشت که من درباره اظهارات رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا که جاسوسی از شهروندان دیگر کشورها و جاسوسی از مردم عادی تا صدر اعظم آلمان را حق اجدادی خود می‌داند اظهار حیرت و شگفتی کرده و در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد که این مسئله که پذیرش اسنودن در آلمان با توجه به قرارداد استرداد وی به آمریکا امکان پذیر نیست یک ادعای صرفا محض حزب دموکرات مسیحی آلمان است.

وی افزود: این حزب نگران است که این مسئله مشخص شود که بین آلمان و آمریکا همکاری های جاسوسی وجود داشته است.

"کیپینگ" در ادامه با تاکید بر اینکه امکان پذیرش اسنودن در آلمان از راه های مختلف وجود دارد گفت: اگر مرکل علاقه ای برای روشن شدن مسئله جاسوسی ها داشت این امکان به وجود می آمد. اما این علاقه در مرکل وجود ندارد و مسئله بزرگ این است که چرا؟

وی در ادامه از ترس مرکل درباره افتادن پیامک های جاسوسی شده از وی به دست افراد نادرست و باج گیری آن ها از صدر اعظم خبر داده و این را علتی برای علاقه نداشتن صدر اعظم آلمان برای شفاف سازی در مسئله جاسوسی ها دانست.

رئیس چپ های آلمان در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا قوانینی را که نباید نقض می شد زیر پا گذاشته است، همچنین گفت دولت آلمان در این باره ابراز ناراحتی کرده است اما هیچ واکنشی به این مسئله نشان نداده است و این رفتار غلطی است. باید یک نشست ویژه پارلمانی و یک کمیته تحقیق برای بررسی مسئله جاسوسی ها تشکیل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *