يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

جاسوسی‌های گسترده آمریکا در وین

جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 361655
یک روزنامه اتریشی به نقل از یک کارشناس مسائل آژانس امنیت ملی آمریکا و با استناد به اسناد ارائه شده از طرف اسنودن، وین و همچنین سازمان امنیت و همکاری اروپا را از اهداف مهم جاسوس های آمریکا دانست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "هولگراشتارک" از کارشناسان آلمانی مسائل آژانس امنیت ملی آمریکا به دی پرسه گفت که شهر وین اتریش از اهداف مهم جاسوسی های آمریکا بوده و سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز در معرض جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است.

وی این خبر را با استناد به سندی که اهداف اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا را اولویت بندی می کند موسوم به (NIPF) داده است که بر اساس آن ظاهرا سازمان امنیت و همکاری اروپا هم از اهداف جاسوسی آمریکا بوده است.

به این ترتیب باید اهداف سیاست خارجی سازمان امنیت و همکاری اروپا (در اولویت چهار) جاسوسی های آمریکا باشد و اطلاعات درباره کنترل تسلیحات و تجارت سلاح نیز در اولویت سوم لیست جاسوسی های آمریکا قرار داشته است که یافته ها در این باره به وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا ارائه شده است.

سند NIPF مربوط به تاریخ ۹ آوریل ۲۰۱۳ است. احتمالا در این فاصله زمانی علاقه اوباما به کسب اطلاعات از سازمان امنیت و همکاری اروپا افزایش پیدا کرده است. بحران اوکراین بعد از سال ها بار دیگر نقش سازمان امنیت وهمکاری اروپا را به عنوان یک مجموعه میانجی بین غرب و شرق پررنگ کرد.

به گفته "اشتارک" شهر وین اتریش به دلیل سازمان های بین المللی مستقر در آن از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از اهمیت بالایی برای آژانس امنیت ملی آمریکا برخوردار است. حدود ۱۷ هزار دیپلمات به این شهرمهم اتریش که به عنوان مرکز ارتباط دهنده بین شرق و غرب مطرح است تردد دارند.

وی افزود: دلایل زیادی وجود دارد که در کنار سازمان های بین المللی که در این شهر وجود دارد همچنین سفارت های کره شمالی، ایران و روسیه در اتریش هم از اهداف اصلی جاسوسی های آمریکا باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *