پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۱

افشای حضورگروهک‌های مسلح جدیددرلبنان

يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 359714
منابعی در شهر «طرابلس» از حضور گروهک‌های مسلح جدید در شمال لبنان خبر دادند، این منابع فاش کردند گروهک های مسلح جدید تمرکز خود را بر تغییر ترکیب جمعیتی مردم از همه طایفه‌ها و مذاهب در این منطقه استراتژیک قرار داده اند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، روزنامه «الدیار» لبنان به نقل از برخی منابع که آنان را «منابع اسلامگرا» خواند، فاش کرد که گروهک‌های مسلح جدیدی در طرابلس در شمال لبنان حضور دارند.

این منابع به الدیار گفتند: امروزه سبک درگیری‌ها در طرابلس با گذشته تغییر کرده است؛ به گونه‌ای که می‌توان در راستای منافع مشترک بر بندها به توافق رسید.

این منابع افزودند:‌ تهیه طرحی در «جبل محسن» در حال انجام است که بر اساس آن تا حد ممکن املاک این منطقه خریداری و عناصر جدیدی وارد آن شوند، این امر به منظور تغییر ترکیب جمعیتی مردم از همه طایفه‌ها و مذاهب صورت می‌گیرد تا در صورت بازگشت نا امنی‌ها، روند محاصره منطقه کوهستانی و تفکیک درونی آن تسهیل شود. به ویژه اینکه اوضاع (طرابلس) در سایه دخالت و سرسختی عربستان درباره موضوع انتخاب رئیس جمهور لبنان بحرانی خواهد ماند.

چندی پیش عربستان با ارسال چندین پیام به حزب الله لبنان سئوالاتی درباره موضوع انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور مطرح کرد. ریاض از حزب الله پرسیده بود که «آیا واقعا می‌خواهید رئیس جمهور جدید در آینده نزدیک انتخاب شود و یا اینکه مایل به ورود کشور به خلأ سیاسی هستید؟» این اقدام عربستان پیام به همه گروه های سیاسی لبنان بود تا بر جدی بودنش برای مخالفت با تشکیل دولت، تاکید کرده و هشدار دهد که در صورت انتخاب میشل عون، لبنان را درگیر ناامنی و خلا قدرت خواهد کرد.

این گزارش حاکی است که حزب الله در پاسخ به این سئوالات تأکید کرد انتخاب هرچه سریع‌تر رئیس جمهور جدید لبنان را خواستار است و اینکه نامزد مورد نظرش «میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح» است، حزب الله همچنین تأکید کرد که عون پتانسیل نامزد توافقی بودن را دارد.

این گزارش حاکی است که «دیوید هیل» سفیر آمریکا در بیروت همچنان تلاش دارد که به همگان اعلام کند که تصدی سمت ریاست جمهوری از سوی «عون» آرامش لبنان را در پی خواهد داشت ولی عربستان سعودی و فرانسه مخالف این گزینه هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *