پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

یازدهمین غیبت پیاپی یوسف القرضاوی

شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب: 359361
یوسف القرضاوی، شیخ حامی اخوان المسلمین، ساکن پایتخت قطر و خطیب نماز جمعه دوحه، و حامی افراد مسلح در سوریه و از مخالفان سرسخت حزب الله، هفته‌هاست به دلیل اختلافات عربستان و قطر در خطبه‌ها حاضر نشده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «شیخ یوسف القرضاوی» برای یازدهمین هفته پیاپی در نماز جمعه «دوحه» حضور نیافت و این موضوع سوالات زیادی را درباره محل زندگی و حضور وی موجب شده است.

«شیخ یوسف القرضاوی» روحانی مصری الاصل ساکن قطر است که از رهبران «اخوان المسلمین» به شمار می‌رود و سال‌هاست در مسجد «عمر بن خطاب» در دوحه، به ایراد خطبه‌های نماز جمعه می‌پردازد که در سه سال اخیر بسیاری از خطبه‌ها را علیه سوریه، جبهه مقاومت و حزب الله ایراد کرده است.

با وجود غیبت چند ماهه قرضاوی، «اتحاد جهانی علمای مسلمین» که شخص وی، ریاست آن را بر عهده دارد، هنوز به کارها و امورات وی رسیدگی می‌کند.

بعد از سقوط «محمد مرسی» یوسف القرضاوی بر حملات خود علیه کشورهای مصر، عربستان و امارات افزود که این موضوع باعث تیرگی روابط این کشورها با قطر بعنوان مأمن این شیخ اخوانی شد و سرانجام پس از سقوط اخوان المسلمین در مصر، عربستان، بحرین و امارات اسفند ماه گذشته سفرای خود از قطر را بیرون کشیدند و شرط بازگشت آنان و عادی شدن روباط با دوحه را شروطی از جمله پایان یافتن خطبه‌های تحریک‌آمیز قرضاوی و اخراج وی از قطر مطرح کردند.

با این وجود همراه با تیرگی روابط دوحه با این کشور‌ها، حاکمان قطر، سعی کردند سخنان رهبران اخوانی حاضر در دوحه را تحت کنترل داشته باشند. اخراج یوسف القرضاوی از شروط عربستان برای بازیابی روابط خویش با دوحه است.

منابع خبری، کشور‌های مختلفی را به عنوان محل زندگی جدید «یوسف‌القرضاوی« مطرح کرده‌اند، از جمله تونس، لیبی یا یمن که تاکنون هیچ یک از آن‌ها تأیید نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *