جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۶
۱۰

چگونه برای همیشه از شر تحریم بانکی خلاص شویم؟ +فیلم

دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 358647
هیچ کدام از ابزارهای ضدایرانی در جلوگیری از پیشروی انقلاب اسلامی موثر نبودند، به جزء تحریم بانکی! اما این تحریم بانکی چیست که توانست معادلات را در بعضی ذهنها تغییر دهد و احساس شود که راهی جزء امضای متن توافق تنظیم شده توسط کدخدا برای ادامه حیات کشور وجود ندارد؟!
چگونه برای همیشه از شر تحریم بانکی خلاص شویم؟ +فیلم
گروه اقتصادی جهان نيوز: از ابتدای شکل‌گیری نهضت امام خمینی (روحی فداه) دشمنی‌های جبهه کفر برای زمینگیر کردن این جریان برخواسته از دل مردم نیز شروع شد؛ کشوری که تا دیروز ژاندارم آمریکا در منطقه تلقی می‌شد، ناگهان به دشمن تبدیل و همه ابزارها برای کنترل این انقلاب انسان‌ساز به میدان آمد. از تجزیه کشور درآغازین روزها، تا طولانی ترین جنگ قرن، تهاجم فرهنگی، تحریم اقتصادی و تحریم بانکی همه و همه قصد از بین بردن انقلاب اسلامی ایران را داشتند.

هیچ کدام از ابزارهای فوق در جلوگیری از پیشروی انقلاب اسلامی موثر نبودند، به جزء تحریم بانکی! اما این تحریم بانکی چیست که توانست معادلات را در بعضی ذهنها تغییر دهد و احساس شود که راهی جزء امضای متن توافق تنظیم شده توسط کدخدا برای ادامه حیات کشور وجود ندارد؟!

همه کشورها از تجارت فرامرزی برای توسعه و آبادانی کشورشان استفاده می کنند و کالایی را که کشور دیگری می تواند ارزانتر تولید کند را وارد و کالایی که در آن مزیت صادراتی دارند را صادر می کنند.

به عبارت دیگر تجارت فرامرزی یکی از مهمترین قسمتهای اقتصاد هر کشور محسوب می شود. یکی از مهمترین ابعاد در تجارت فرامرزی، تبادلات مالی بین المللی است. زمانی که از پول برای انجام تبادلات مالی بین المللی استفاده می شود، ۳ روش استاندارد برای انتقال پول از یک کشور به کشور دیگر مبنای کار قرار می گیرد (استفاده از روشهای غیرپولی مانند انجام معامله با طلا یا تهاتر کالا به دلیل وزن اندک آنها موضوع این نوشته نیست):

1. استفاده از ارزهای مرجع مانند دلار و پوند؛
2. ایجاد ناحیه مشترک پولی یورو؛ و
3. پیمان پولی دوجانبه مانند کشورهای جنوب شرقی آسیا.

آمریکا و اتحادیه اروپا مانع بکارگیری روش اول برای تجارت بین المللی ایران شدند. روش دوم نیز به دلیل شرایط منطقه و عدم همگرایی کشورها عملاً امکان پذیر نیست. اما روش سوم یا همان پیمان پولی دوجانبه چیست که در آن نه خبری از دلار و یورو است و نه از سوئیفت و امثالهم؟

تاکنون ۴۷ پیمان پولی دوجانبه بین کشورها امضاء شده است که ۳۲ کشور در آن درگیر هستند. هند نیز برنامه‌ریزی کرده است که درس سال ۲۰۱۴، با ۲۳ کشور پیمان پولی دوجانبه امضا نماید.
توضیح تفصیلی این پیمان را در فیلم زیر ببینید (البته نسخه کامل فیلم در این لینک قابل دانلود است):

فیلم 5 دقیقه ای


نسخه کامل فیلم
فیلم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یعنی بانک مرکزی ما همچین چیز ساده ای رو نمی دونه؟
حسن
باسلام
فیلم جالبی بود لطفا لینک داونلود بزارید
متشکرم
behrouz
United States
بیرون از گود نشستید راحت حرفتونو می زنید؟
""هیچکدام از ابزارهای فوق در جلوگیری از پیشروی انقلاب اسلامی موثر نبودند، به جزء تحریم بانکی! اما این تحریم بانکی چیست که توانست معادلات را در بعضی ذهنها تغییر دهد و احساس شود که راهی جزء امضای متن توافق تنظیم شده توسط کدخدا برای ادامه حیات کشور وجود ندارد؟!"
میشه بگید دقیقا توچه زمینه ای پیشرفت داشتیم؟
تا کور شود هر آنکه نتواند دید!
حیف که هکر نیستم اگر هکر متبحری بودم به همون اندازه 100 هزار میلیارد دلاری (اگر اشتباه نکنم) که ما از غربیها طلب داریم از حساب دولت آمریکا و اروپاییها خالی میکردم. به بانکهاشون امون نمیدادم.نمیدونم این هکر های ما دارن چیکار میکنن.لااقل دوتا زهر چشم ازشون بگیرن.یه چند تا 10 میلیون دلار ناقابل.
یک دسته دیگر مثل بابک خان را بیاورید
رضا
تحریم نتیجه ی چی بود؟
آقای احمدی نژاد در اوایل ریاست جمهوریش بحث فروش نفت به ارزهای غیر از دلار (و پوند و یورو) رو مطرح کرد. احساس خطر آمریکا به اضافه ی سرسپردگی بعضی فروشندگان نفت ( دولت ضد اسلامی عربستان سعودی) منجر به طراحی تحریم های بانکی ایران شد. متاسفانه آمریکا یک بدهکار بزرگ جهانی است که هیچ کشوری راضی به ورشکسته شدنش نیست! کلاه گشادی که آمریکا با دلارش بر سر جهان گذاشته داستان غم انگیزیه که باید به نحوی حل بشه وگرنه چنین راه حلهایی دوام نمیاره. وقتی ارزش ریال ما در مقابل ارز پایه ی جهانی (دلار آمریکا) نوسانات شدید داره چطور ایران و کره ی جنوبی ارزش برابری پولشون رو ( که با دلار سنجیده میشه) تضمین کنند؟ با چه جراتی؟
هرچی می کشیم از دست این بانکهاست
کی می خواد مشکلاتمون حل شه
روحانی بازم مچکریم!!!