پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۲۲
۱۱۷

آقای رئیس جمهور! اساسا برای توده مردم، 'شناسنامه' و حق انتقاد از دولت قائل هستید؟

هجمه به اسلام یا حمایت از دولت شناسنامه نمی‌خواهد؟!
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۵۸
کد مطلب: 357951
طبق این گفته آقای روحانی، یعنی هیچ یک از منتقدان دولت غیرجناحی نیستند و نیز توده مردم انتقادی از دولت ندارند و اگر انتقادی هم مطرح شود، بی شک از یک گروه و حزب سیاسی تخریب‌گر برآمده است! آیا واقعیت فضای اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی جامعه همین است؟ آیا مردم که با توجه به گفته رئیس جمهور "بی‌شناسنامه‌" محسوب می‌شوند، اساسا حق بیان انتقاد از دولت را دارند؟!
آقای رئیس جمهور! اساسا برای توده مردم،
گروه سیاسی جهان نيوز: "منتقدان دولت، جناحی و وابسته به احزاب و گروه‌های سیاسی و برهم زننده آرامش کشور هستند و انتقادات آنان نسبتی با دغدغه‌ها و مشکلات مردم ندارد؛ بنابراین باید شناسنامه و وابستگی‌های سیاسی خود را رسما اعلام کنند و آنگاه اگر حرف و نقدی دارند از دولت فراجناحی که کنار ملت و در جبهه مقابل منتقدان ایستاده، بیان کنند."

گرچه این دقیق‌ترین برداشت از سخنان پرابهام رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیست اما شاید نزدیکترین برداشتی است که می‌توان از آن کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی در این سخنان گرچه گفت "نقد حق همه است" اما در عین حال عنوان کرد: "پسندیده نیست این است که با پول مردم و بیت المال مردم از دولتی که منتخب مردم است و با رای اکثریت شروع به کار کرده است کسی بخواهد به جای نقد تخریب را شروع کند. ما از همه می خواهیم با شناسنامه حرف بزنند و بگویند وابسته به کدام جناح هستند، با نام جناح خود سخن بگویند نه با نام ملت ایران، ملت ایران راهش روشن است، ملت ایران به دنبال آرامش و اعتدال است، به دنبال پیشرفت و اخلاق است؛ اگر گروهی می خواهند ذهن مردم را از تعالی اخلاقی بازدارند یا با اتهام و تخریب و دروغ بر اخلاق جامعه ضربه وارد کنند یادشان باشد امسال سال فرهنگ و اقتصاد است، نه سال تخریب نه سال دروغ و نه سال مشغول کردن مردم به حوادث غیر واقعی و رویدادهای تخیلی که از ذهن کوچک برخی بر می خیزد."

در این چند جمله عناوین دیگری همچون "کوچکی ذهن" به کسانی که آقای روحانی "تخریب‌گر" نامیده، نسبت داده شد. اما درباره سخنان رئیس جمهور چند
طبق گفته رئیس جمهور فقط نقد دولت است که نیاز به ارائه مشخصات دارد اما برای حمایت از دولت حتی ضدیت با اسلام و اصل نظام و انقلاب هم مانعی ایجاد نخواهد کرد و هیچ گروهی نیاز به شناسنامه ندارد.
نکته قابل ذکر است:

۱. رئیس جمهور محترم بر چه مبنایی، منتقدان دولت را "جناحی" و وابسته و در عین حال، خود و دولتش را فراجناحی توصیف می‌کند. معیار و متر چنین ادعایی چیست؟ با وجود شعارهای متعدد رئیس جمهور درباره آزادی بیان و نقد، این معنایی جز استبداد و خودرایی دارد؟

۲. به فرض پذیرش ادعای رئیس جمهور درباره تخریب‌گر بودن منتقدان دولت – که بنابر شواهد متعدد، قطعا نادرست است – و استفاده آنان از پول بیت المال برای تخریب "دولت منتخب"، آیا ایشان فراموش کرده‌اند که در دولت سابق توپخانه رسانه‌های اصلاح‌طلب و افراطی که از پول ملت تزریق می‌کنند، به سمت عملکردهای ارزشی دولتمردان و در عین حال حامی اقدامات انحرافی برخی مقامات دولت بود؟ چرا در آن زمان آقای روحانی و دوستانش اعتراضی به آن رویه نداشتند که حتی خود همسوی برخی موج‌ها بودند؟ این دوگانگی چگونه قابل توجیه است؟

۳. رئیس جمهور محترم بهتر است معنی صریح "طلب کردن شناسنامه از منتقدان" را بیان کنند. زیرا ابعاد این موضوع، گسترده و پر از ابهاماتی که بجای فراهم کردن زمینه انزوا و بستن دهان منتقدان –که گویا خواسته دولت است- منجر به گیرافتادن دولتمردان در موج جدید انتقادات می‌شود. وقتی رئیس جمهور شعار "نقد حق همه است" را سر می‌دهد، تقاضای شناسنامه از منتقدان چه مبنایی دارد؟ طبق این گفته آقای روحانی، یعنی هیچ یک از منتقدان دولت غیرجناحی نیستند و نیز توده مردم انتقادی از دولت ندارند و اگر انتقادی هم مطرح شود، بی شک از یک گروه و حزب سیاسی تخریب‌گر برآمده است! آیا واقعیت فضای اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی جامعه همین است؟ آیا مردم که با توجه به گفته رئیس جمهور "بی‌شناسنامه‌" محسوب می‌شوند، اساسا حق بیان انتقاد از دولت را دارند؟!

۴. اگر بنا برای ارائه شناسنامه برای نقد دولت باشد، آیا حمایت از دولت شناسنامه نمی‌خواهد؟ آیا هر گروه و حزب سیاسی و غیر سیاسی داخلی اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل، فتنه‌گر، ضدانقلاب، بهایی، سلطنت‌طلب، منحرف و... بدون ارائه شناسنامه
آیا احتمال دارد مردم هیچ درک و نقدی از این مشکلات و سختی‌ها روزمره خود نداشته باشند؟ در چنین شرایطی مرزبندی مردم با منتقدان و "تخریب‌گر و بی‌سواد نامیدن" آنان چه معنی می‌تواند داشته باشد جز بی‌اعتقادی به شعار نقد و آزادی بیان و تلاش برای ایجاد خفقان رسانه‌ای؟
می‌تواند در جرگه حامیان دولت باشد؟ طبق گفته رئیس جمهور فقط نقد دولت است که نیاز به ارائه مشخصات دارد اما برای حمایت از دولت حتی ضدیت با اسلام و اصل نظام و انقلاب هم مانعی ایجاد نخواهد کرد و هیچ گروهی نیاز به شناسنامه ندارد.

۵. در سال ۸۸ جریان فتنه که جبهه ای بزرگ از برخی خواص بی‌بصیرت و احزاب منحل‌شده تا سازمان سیا و موساد را در بر می‌گرفت، چرا آقای روحانی و هیچ یک از دوستانش از ضرورت ارائه شناسنامه برای مشخص شدن مخالفان و حامیان ولایت فقیه و انقلاب سخن نگفت؟ تا به امروز هم هجمه‌های افراطیون در رسانه‌های داخلی به نص قرآن، احکام اسلام، نظام و مقدسات مردم همچنان ادامه دارد اما گویا از نظر جناب رئیس جمهور، نقد دولت مهمتر و حساس‌تر است و هجمه‌های افراطیون نیازی به ارائه شناسنامه ندارد!

۶. وقتی مهمترین رویدادهای کشور بویژه مذاکرات هسته ای و جزئیات آن از مردم، وکلای آنان در خانه ملت،‌ نخبگان سیاسی و اساتید دانشگاه پنهان می‌شود، وقتی اقداماتی مانند توزیع تاسف بار سبد کالا انجام می‌شود، وقتی باوجود شعارها و وعده‌های متعدد قیمت کالاها و خدمات از ارز و طلا گرفته تا خودرو و کالاهای اساسی روز به روز بالاتر می‌رود و... آیا احتمال دارد مردم هیچ درک و نقدی از این مشکلات و سختی‌ها روزمره خود نداشته باشند؟ در چنین شرایطی مرزبندی مردم با منتقدان و "تخریب‌گر و بی‌سواد نامیدن" آنان چه معنی می‌تواند داشته باشد جز بی‌اعتقادی به شعار نقد و آزادی بیان و تلاش برای ایجاد خفقان رسانه‌ای؟


۷. برای رئیس جمهور محترم تجارب فراوان و گرانبهایی وجود دارد و ظلم بزرگی به خود و مردم است اگر به آنها بی‌تفاوت باشد. بعید است او هم دیکتاتوری و خفقان رسانه‌‌ای دوران آقای هاشمی رفسنجانی را از یاد برده باشد. آنجا که با وجود عملکرد پراشتباه و مشکلات اقتصادی بسیار جامعه، کسی اجازه انتقاد عملکرد دولت و رئیس جمهور را نداشت یا باید توقیف و زندان را به جان می خرید. همین است که بدترین خاطرات مردم از همان دوران است و کسی هرگز آرزوی بودن در آن فضا را ندارد. این رویدادهای تاریخی درس بزرگی است برای آقای روحانی و دولتش تا شاید پیشرفت و موفقیت خود را در استقبال از نقد منتقدان و اصلاح اشتباهات ببینند نه خفه کردن آنان.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الان تا کسی حرف بزنه می گن پیام 24 خرداد
پس هیس! افرادی که در ایران به روحانی رای ندادن حرف نمی زنن و انتقاد نمی کنند
همه ی این برخوردها و مدیریت ها برای سالهای بعد سرنوشت ساز ایران اسلامی برای انتخاب کاندیدای اصلح در خاطره مردم خواهد ماند و در اینده بیشتر پی به اشتباه بزرگ خود خواهند برد!!
در مستند من روحانی هستم این رفتار کاملا واضح هست متاسفانه مردم فقط ظاهر رو دیدند
جواب: معلوم نیست
ایمان
اقا ی روحانی سری هم به کوچه و محلات بزن همه از انتخاب شما پشیمانند ومنتقد شناسنامه هم دارند تشریف ببرید ثبت احوال اقای روحانی توهین بس است...
حسینی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
احسنت ممنونم لطفا با نمایندگان مصاحبه شود ودر مورد خاطرات شبه دار هاشمی و دفاع تمام قد از مستند من روحانی ممنوم
واقعا داره مردم صف به صف می شه
روحانی مچکریم!
رضایی
.. به خاطری گرانی ،
عمار
Iran, Islamic Republic of
درود برشما که حرف حق را زده اید .
اصولا مخالفان عملکرددولت ایشان همه بیسواد و بدون شناسنامه (ازکرات دیگر مامور شده اند تا دکتر ترین دکتر روی زمین را زیر سوال ببرند وتخریب کنند)
اصلا مگر بغیر از اصلاح طلبان تندرو کسی هم دراین کشور سواد وشعور دارند !!!؟؟؟
علی
دولت روحانی دولتی که ژست ازاد اندیشی به خود گرفته ولی...
متوسلیان
آقای رییس جمهور
....
متاسفانه دولت شما به برنامه کودک "عموپورنگ" هم رحم نکرد!
متوسلیان
جهان نیوز سانسورچی!
به جهان حرف بد نزن؛
و برو خدا رو شکر کن چون گاهی من و همچی نقطه چین می کنه که کاملا مطلبم عوض میشه و مردم کلی اعتراض بهم می کنن و من می مونم بخندم یا گریه کنم!
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور فقط ا حمدی .....
عمار
کسی که به خاطر شخص مورددار جلوی ولی فقیه، نائب بر حق امام زمان (عج)می ایستد و به خاطر یک حکم حکومتی11روز قهر میکنه اونم صلاحیت ریاست جمهوری بر کشور امام زمان رو نداره حالا هرکی میخواد باشه چه احمدی نژاد چه ....
محمد
اگه قهر احمدی نژاد بده، پس روحانی که راست راست تو دوربین نگاه میکنه و میگه به مداکرات بدبین نیستم، این چی محسوب میشه؟!!
سالم
جناب آقای روحانی بهتر است اول خودتان شناسنامه ای واضح از خود ارائه دهید تا همگان راحت تر بتوانند اعلام موضع کنند چرا دو پهلو صحبت میکنید تاکی این دوگانگی جواب خواهد داد
چراغعلی
من بلاخره متوحه نشدم ایشون فریدون هستند یا روحانی....
Netherlands
همه مطلب این است که همه از جیب ملت خرج نکنیم.نظر خود را بگویند در هر موضع گیری.با نظر حزب و جریان خود را.
Iran, Islamic Republic of
یادتان هست همه مردم را طرفدار رئیس جمهور مردمی احمدی نژاد می دانستید و بقیه را فتنه گر.
1234
نظر ما این بود
موافقان دولت60%
منتقدان دولت39%
دشمنان دولت1%
اما الان اینطور شده
موافقان دولت50.7%
بیسوادان بی شناسنامه ی تخریب گر49.3%
رضا
از موفقیت های دولت در چند ماه گذشته بسیار نا خشنود هستید ارزویتان این است که از طریق ناکامی های اقتصادی دولت دوباره به قدرت برسید ولی خواب می بینید
کدام موفقیت؟
تعلیق هسته ای
گروگانگیری دو ماهه
قول صد روزه
برنج 60/000
کو؟ کدومشون رو میگی
اشتباهی مثبت دادم
افرین همین رو بگو.
جشن اشرافى سعد آباد يكى از پيروزى ها و موفقيت هاى بسيار اين دولت است ، البته طبق گزارش خود جناب روحانى ، همين يه قلم واسه ما بسه!!
عمار
خوشحال می شیم اگه موفقیتی نصیب ملت و دولت بشه چون امام خامنه ای حفظه الله خوشحال میشه ولی متاسفانه چیزی ندیدم...
...
موفقیت؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظری
سخنان و رفتار رئیس جمهور محترم مارا به یاد اوائل انقلاب میاره...
اساسا ان مرد که همه به او ناسزا می گفتند رفته است !
ميرمهنا
United States
سلام
ظاهرا فيلتر شديد
چون سايتتون نمياد بالا منم با فيلتر شكن اومدم
یوسفی
شک نکنید با عملکرد یک ساله روحانی و اتفاق های جدید در دولت بی تدبیر و ناامید, دوران ننگین اصلاحات تحت نظر خاتمی در ذهن مردم زنده شد.
سالی که نیکوست از بهارش پیداست.
آقای روحانی کمی با مردم ایران مهربان باش
شناسنامه این آقایان که معلوم نیست از کجا صادر شده، خاتمی؟ هاشمی؟ یا آن ور آب. انصافا جناب روحانی هنوز نمی داند برای چه انتخاب شده و وظیفه اش چیست. تا کی می خواهد خودش عامل حاشیه در جامعه باشد. به این همه جوان تحصیل کرده بیکار نگاه کند بعد هی دنبال به حاشیه بردن ملت باشه
چون قصد کار کردن ندارداین دولت لذا هر روز یک حاشیه جدید درست می کند تامردم را سرگرم کند .کل تیم دولت از افراد امنیتی و آشنا به عملیات روانی هستند.
شماها که همه اش انتقاد که چه عرض کنم توهین میکنین
...
Iran, Islamic Republic of
منظور روحانی اینه که افراد حرف های خودشون که در راستای منافع حزبیشونه رو به عنوان حرف مردم مطرح نکنند
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور! من بعنوان یک کارمند بازنشسته ساده و فردی بیسواد و بدون شناسنامه چند انتقاد به سرکار دارم،
آیا انتخاب وزرایی با هزاران میلیارد ثروت با رویه حضرت امام که میفرمودند من یک موی شما کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمیدهم، و علیرغم مذمتی که حضرت ایشان در باب تجمل گرایی داشتند، سنخیت دارد؟؟
آیا انتخاب وزیری که در سالیان دراز وزارتهای قبلی اش، دارای قراردادهای نفتی مشکل دار بوده و هنوز مشکلات آنها حل نشده(و اکنون نیز در راه اجرای پروژه معنی دار واردات بنزین میباشد!)، درست بود؟؟
آیا انتخاب مشاورینی که دارای پرونده فساد هستند(ت...)، توجیهی دارد؟؟
کوخ نشین
رفتار آدماهای کاخ نشین همیشه همین بوده برای انتقاد ازشون باید حتما شناسنامه داشت حالا اگه شناسنامه هم ارائه دادید یا یک مهر« افراطی» باطلش می کنن!!
چرا مطلب را وارونه جلوه می دهید. باید مشخص باشد که اگر کسی انتقاد می کند آیا دلسوز و آشنا به درد مردم است یا اینکه فقط به دلیل تقابل سیاسی انتقاد می کند. این که حرف بدی نیست.
محمد
اين شمايي كه مغلطه مي كني.
بله بايد مشخص باشد. مشخص بودنش ه ماز روي محتواي نقد است نه شناسنامه. ميخواهيد منتقدان را سر به نيست كنيد، وگرنه اين حرف چه معنايي دارد؟!
سر به نيست كردن تخصص شماست داداش
هیسسس ایرانی ها انتقاد نمی کنند
کوروش گاری چی
... در رآس آن توافق ژنو تقابل سیاسی میکنم
عصمت بابلی
درست میگه دیگه مگه زمان احمدی نژاده که هر ننه قمری انتقاد کنه فحش بده و توهین کنه و بگه طرف حروم زاده است
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی انتقاد دارد مثل مرد بیاید و انتقاد کند....
مجید
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی انتقاد دارد نباید شبانه بیاید و مخفی از همه اعلامیه و CD پخش کند. این کارها اسمش انتقاد نیست، تخریب است. مخالفت است.
کوروش گاری چی
چند تا از cd و اعلامیه ها را بده ماهم بخونیم اگه راست میگی
می ترستد انتقاد کنند لقب بی سواد بگیرند ! بخاطر اینه که شبانه سی دی پپخش می کنند !!!
علی
آقای رییس جمهور یادتان نرود چند درصد رای آوردید
پس دیگران منتقدندنه جناهی
رضا
منظور رئیس جمهور این هست که اعضای جبهه پایداری از طرف جبهه خودشون دادو فریاد کنند /....
از طرف اين و اون نداريم. منظورشان بسيار اشتباه است.
هر كس دوست دارد نقد مي كند و از شما هم اجازه نمي‌گيرد.
سوفیا لوره
آقا رضا ! اگر حرفت درست باشه جرئت و صداقت تو از رئیس جمهور بیشترتره
علی
... سیاه کاری جزء رسالت خبری نیست جهان نیوز درست نیست این کارا
با تمام سختی ها پشت سر دولت کریمه هستیم . دکتر روحانی قولهایتان را فقط یادتان نرود.
نكته بونگ!
Iran, Islamic Republic of
اي بابا........!!!
اينجا آخه جاي مطرح كردن دعواي اوكراين با كريمه!! هست داششش؟؟
باش تا صبح بشه
....سر نخشان نیز کرسنته
الحمد اله خوبه که منکر سختی نیستید
چند تا 100 روز گذشته قول کو مرد حسابی
بگو شعار
کریم شیزه ای
احشنت
روحانی مچکریم
United States
لطفا از عبارت توده مردم استفاده نکنید کل رای طیف شما در انتخابات 3یا4میلیون بوده درضمن ادب را هم رعایت کنید
محمد
... ادب را رئيس جمهور شما بايد رعايت كند نه ما.
....
حتما تعداد راي روحاني را با راي آقاي ج اشتباه حساب كردند
قمر تاج خانوم
انتقاد کردن مثل زن را برای ما تشریح کن تا بتونیم تشخیص بدیم کدام مردانه و کدام زنانه است
عروس اینا
رآی اصلاح طلبان 7 در صد بود به زور برای همین هم بود که به زور عارف را _DELETE کردند
کریم شیره ای
احشنت
حالا چرا انقدر اخم کردید
حمید
مردم نقد میکنند....
alipor
Iran, Islamic Republic of
اولا اصلاح طلبان درآن زمان به بيت المال دسترسي نداشتند.
ثانيا ميراث آن عملكردهاي ارزشي دولتمردان سابق نهايتا بهاوج اختلاس ورانت ،ويران كردن فرهنگ،اخلاق واقتصادو...انجاميد
کریم شیره ای
احشنت علی پور ژون
عبدالله
جناب رییس جمهور مردم پاسخ خودشون را با توجه به هجمه های تبلیغاتی دولت برای انصراف از ثبت نام یارانه با ثبت نام بالای 95 درصدی به میزان محبوبیت ومقبولیت جنابعالی و تیمتان دادند ، وقتی ارزاق ومایحتاج عمومی ملت و زمین وماشین از 50 تا صد درصد در ماههای اخیر افزایش یافته با کدوم آمار کاهش تورم را بیان میفرمایید .
بخت و دولت همیشگی نیست...
Iran, Islamic Republic of
همین که صحبت روحانی را متوجه خودت میدانی گویای همه چیز است.
فرشید
خب راست میگه اگر حرفی دارید از طرف خودتان بگویید نه از طرف مردم. توده مردم حرفشان را در 24 خرداد زدند حالا شما که در اقلیت محض هستین چی میگین؟
نیلوفر
اگه احمدی نژاد این حرف رو زده بود خداوکیلی چه برخوردی داشتی؟نمیگفتی دیکتاتور؟حالا چون روحانی گفته و بی بی سی هم ازش زیاد بد نمیگه خوب گفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اولا که این توده مردم با اکثریت قابل توجهی ریزش کردند.
در ثانی انتخابات دهم شما به رأی ملت احترام گذاشتید؟! که امروز دهان منتقد را با توسل به 24 خرداد می بندید؟!
شما کشور را به خاطر خواسته خودتان بی مهابا تا مرز سقوط بردید ولی تحمل یه نقد ساده رو ندارید!
...
ما هم میخوایم همین کار را بکنیم اگه بگذارند!
محمد
Finland
رئیس جمهور عزیز ٬این ادبیات در شأن شما نیست
....تقواکجاست
محمد
با سلام خدمت شما دوستان
اينگونه برنامه‌هاي نقد مردمي، بسيار مفيد است. از جهان نيوز متشكرم.
براي هر خط مطالب فوق، يك خط نظر دارم و به ترتيبي كه در متن آمده، پاسخ مي‌دهم:
- شيب بنزين از 43 درصد تا 75 درصد متغير بود و اين اعداد در هيچ جاي دنيا، شيب ملايم معرفي نمي‌شود.
- اثر تورمي افزايش قيمت سوخت، شايعات مردمي نيست. يك امر طبيعي در تجارت است و الان هم در نرخ‌هاي كرايه قابل مشاهده است. به خصوص اينكه دعواهاي مردم با رانندگان افزايش يافته است.
- بايد در پايان سال ببينم محقق ميشود يا در حد وعده باقي مي‌ماند.
- خوب است، منتهي آيا واقعاً 11 ميليون نفر تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي هستند؟! آمار جاي بحث دارد.
- چرا اشاره نمي‌كنيد مردمي كه انصراف داده‌اند، بعداً هر زمان كه بخواهند بتوانند مجدداً ثبت نام كنند؟!!
- ان شاء الله، ولي اين هم فقط وعده است.
- در سياست خارجي آيا منظور از قدم‌هاي خوب، توافق اوليه تأسف برانگيز ژنو است؟! يعني منوط كردن برنامه هسته‌اي به اجازه آمريكاي خبيث؟!
- منظورتان از روابط با دنيا، كدام دنياست؟! دنيايي كه با ايران اسلامي مقتدر مشكلي ندارد يا آمريكايي كه با ايران اسلامي قدرتمند مشكل دارد؟! كداميك از خواسته‌تان دست كشيديد؟! آمريكا از زياده‌خواهي‌اش يا ايران از اسلام و اقتدارش؟!
- بدتر شده است. نشانه‌اش، افزايش تعداد تهديدهاي حمله به ايران است.
- كلي است و ارزش بحث ندارد.
- ما دانشگاهيان كه از وضع دانشگاه راضي نيستيم. اعم از شرايط دانشجويي، استادي و عزل و نصب‌هاي بي منطق.
- چه قيمتي براي روي خوش موقت و گول زنك آمريكا پرداخته‌ايم؟! رفع تحريم به قيمت مخالفت با حكم خدا و رفتن زير پرچم طاغوت؟!
- 5+1 نه، چون همه آن‌ها نگاه به دهان آمريكا دارند.
- ما به آمريكا بدبينيم. هم به دليل شواهد و قرائن عقلي، هم به دليل تجربه تاريخي، هم به دليل نظر مرد پخته سياست حضرت امام خامنه‌اي. شما هم از مخالفت با ولي امر مسلمين، خوش سعادت نخواهيد شد.
- تخصص بدون تعهد و تقوا نتيجه‌اش مي‌شود فساد و اختلاس و وطن‌فروشي.
- ما با كشوري تنش نداريم، زورگويان با ايران سلطه ناپذير تنش دارند. اين تقصير ماست؟!
- عده‌اي هم بي دليل خوشحال هستند، ولكن به هزينه و قيمتي كه پرداختيم، زيركانه اشاره نميكنند. البته اينكار زيركي نيست. پنهان‌كاريست.
- به جز منتقدان مؤمن و انقلابي، منظور ديگري نداريد. بدانيد مؤمن فقط از خدا پروا دارد. دوره تهديد نيز گذشته است.
- بله ما با جشن و شادماني‌هايي كه يا از جيب ملت باشد، يا اسرافگونه باشد و در ذهن يك جوان بيكار و بي مسكن و ازدواج نكرده، تداعي كننده حكومت‌هاي شاهنشاهي باشد و دلش را بسوزاند، مشكل جدي داريم.
- تحمل كافي نيست. بايد به نظران مخالف به حق، عمل كرد.
- برخي شعارهايتان با نص قانون اساسي تضاد دارد و خوشبختانه نميتوانيد به آن‌ها عمل كنيد.
- ما هم به دقت شرايط كشور و شرايط دولت شما را رصد مي‌كنيم. انقلاب را با ناز و تمنا بدست نياورده‌ايم كه با گريم هاي خوش رنگ و لعاب و ريش‌هاي شانه شده فريب بخوريم و تقديمش كنيم.
"يا حق"
ناشناس
محمد آقای عزیز و باهوش و زیرک و با بصیرت مطلب تو بسیار محکم است و خلل ناپذیر
...
من نمیدونستم توی دانشگاه هم بیسواد و مواجب بگیر و ... پیدا میشود!!!!
من با کپی می تونم انتقاد کنم؟
کپی سیاه سفید نباشه و خواناورنگی باشه میتونی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من می تونم انتقاد کنم هم شناسنامه دارم هم کارت ملی
کارت ملی چی قبوله؟
نازیلا
Canada
اقای دکتر حرص نخور زبونم لال سکته میزنی
وجدان بیدار
"ما از همه می خواهیم با شناسنامه حرف بزنند و بگویند وابسته به کدام جناح هستند، با نام جناح خود سخن بگویند نه با نام ملت ایران" این حرف امروز ریاست جمهوری محترم حرف ودرد دل میلیونها ایرانی است که چندین سال است از طالبان قدرت خواسته به قصد تصاحب قدرت وسوء استفاده از رانتهای دولتی با نام ملت وبه اسم شریعت چیزی نگویند وبا شناسنامه خود وبه اسم خود وتشکیلات وابسطه به آن حرف خود را بزنند ؟!!!
خوب ، چرا خودشان پیشقدم نمی شوند و نمی گویند خود ایشان از چه جناحی هستند ، شناسنامه سیاسی ایشان چگونه است و جشن کاخ سعد آباد و اهالی فتنه و دنباله های ضد انقلاب آنها و همه اینهایی که دوستان و فامیل ایشان در آن درگیر هستند با ایشان و لباس روحانی و فامیل روحانی ایشان چه ارتباطی دارد
نیلوفر
یعنی اگه از مردم عادی باشی حق حرف زدن نداری؟؟؟!!!!
این بود شعار آزادی خواهی اصلاح طلبان!!!!!!!!!!
هیچچچچکی حق انتقاد نداره
شناسنامه سرمایه است
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگر ظرفيتها بالا نرود مشكلات زيادي دراينده داريم....
خدا عاقبت مارو ختم به خیر کنه
Russian Federation
به رئیس حمهور بی احترامی نکنید.
...
چشم و حتما هم نبایدبی احترامی شود و در عوض لطفا به ایشان وتیمشان هم بگوئید بهملت توهین نکنند .
...
کسی حق توهین به ایشانرا ندارد ندارد .ولی ایا از طرف رئیس جمهور و تیمشان هم نباید توقع داشت که به ملت توهین نکنند؟!
آی بی انصاف ها با چهره رئیس دولت قبلی چکار میکردید.....
خانم یااقایی که نظرمنو نذاشتی خیلی... وکج سلیقه ای مگه من چی گفته بودم حرفای توهین امیز رامیذاری اونوقت من که گفته بودم...
شکر خدا که در 8 سال گذشته در ناز و نعمت وآسایش بودیم ....
محیسن
بزرگترین بدبختی ما گرفتن دست مشایی در ستاد انتخابات بود وبعدش هم قعر احمدی نژاد والا......... فقط ساکت باشیم ونظاره گر تا ...... والسلام
110
جهان .... خیلی حرکت های بچه گانه وسبک سرانه انجام میدهید با همین افکار عاقبت اعتقادی خود را نشان دادید. کمی به خودتان بیایید و علی(ع) را الگوی اعمالتان قرار دهید .با این عکس روحانی که انتخاب کرده اید چه چیزی عوض میشه.
مهدی
Canada
....
«آب رو بریزید همان جا که میسوزه»
روحانی بازهم حتی بازهم مچکریم
دوران روحانی مچکریمه دیگه
مثل ایکه حرفم برات سنگین بود سانسور کردی جهان نیوز
خب بگو شماها که زماان خودتون دلار 1000 رو کردید 3000 تومن
الان با چه رویی حرف انتقاد رو میزنید
نظرمو بزار
شاید همفکرات جوابمو داشته باشند
محمد
Iran, Islamic Republic of
جوابتو دارم. ولی با آدمای بی منطقی چون افسادطلبان صحبتی ندارم. همین که می گویی دولت را نقد نکنید، چون قبلاً نقد نمی کردید- که این دروغه- نشون میده روحانی رو باید از طرفدارانش شناخت.
ایرانی
خدا شاهد است من وعده ای از دوستان فرهنگی منتقد دولت هستیم تو هیچ گروه وجناحی نیستیم تنها درد دین داریم ......دولت محترم بجای این الفاظ بیسواد جناحی بدون شناسنامه کمی فکر وتدبیر کن و خدمت وکار کنید
شناسنامه نداری انتقاد نکن
بیچاره احمدی نژاد رو از زمین و آسمان میکوبیدن، هر روز با بک انگ و برچسب! در کنار کله شقی و یکدندگی احمدی نژاد صبر و متانتش و تحمل مخالفش محشر بود.
احمدی نژاد مچکریم.
منتظریم برگرد.
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
نقد خوبی بود حیف که شناسنامه نداشت!!! پس بی ارزشه!!!
....
...
ما ملت بزرگ ایرانیم . ازاده و فهیم و هوشیار و دارای حافطه تاریخی مثال زدنی و سردو گرم روزگار چشیده و نیرنگ روزگار دیده و ...
باما در شان ما سخن بگوئید
با احترم نه تهدید
با استدلال نه شعار
و صادقانه و یکدل
دل یک دله کن
گر سر ندهم وانگه گله کن
ناشناس
حالا ریس جمهورگفتند نقد حق همه است چرا همه جوگیر شدند بدون شناسنامه و کارت ملی آن هم بدون کپی برابر با اصل انتقاد می کنند
Iran, Islamic Republic of
شما که 7 درصد بیشتر نیستین توده مردم هم که اصلا شما را نمیشناسند و برای شما ارزشی قائل نیستند. برید به همون جایی بچسبید که از آن ارتزاق میکنید به مردم چه کار دارین؟