دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
خداحافظی پروین با سرخپوشان؛

آخرین تحولات هیئت مدیره پرسپولیس

دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 357452
در ترکیب جدید اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس چهره های ورزشی و برخی کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی حضور دارند و نامی از علی پروین سرپرست پیشین باشگاه دیده نمی‌شود.
آخرین تحولات هیئت مدیره پرسپولیس
به گزارش جهان به نقل از مشرق، در حالی که طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی پیرامون اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس مطرح می شد، عصر امروز یکشنبه وزارت ورزش و جوانان پس از کش و قوس های فراوان بالاخره این اعضا را معرفی کرد.

براین اساس دکتر گودرزی در حکمی آقایان حمید استیلی، محمد زادمهر، حمیدرضا سیاسی، مصطفی سلیمی، علی اصغر مونسان، حسین کاظم پور و مهدی خواجه وند را به عنوان اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس معرفی کرد. این اسامی در شرایطی اعلام شده اند که قبل از این پیش بینی می شد علی پروین سرپرست ماه های اخیر این باشگاه جزو اعضای هیئت مدیره باشد اما این اتفاق رخ نداد تا بازهم پروین از پرسپولیس جدا شود!

خادم: پروین علاقمند به حضور در هیئت مدیره نبود

معاون وزیر ورزش وجوانان پس از مشخص شدن اعضای هیئت مدیره جدید باشگاه پرسپولیس تهران و نبود نام علی پروین به عنوان یکی از پیشکسوتان این باشگاه در بین اعضای جدید،گفت: پروین مایل به حضور در هیئت مدیره جدید نبود. ایشان علاقمند به حضور در هیئت مدیره نبود. وی ارزشمند است و باید حفظ شوند. من شعار نمی دهم تا امروز تلاش کردم که ایشان نپذیرفت.

خادم با اشاره به اینکه پروین باید در چارچوب حرکت می کرد،گفت: متوجه شدم که بزرگان فوتبال ما احساسی هستند و در نهایت باعث می شود افراد خارج از ورزش سوء استفاده کنند.

وی در مورد مدیرعامل باشگاه عنوان کرد: همواره روند اینگونه بود که مدیرعامل معرفی و سپس اعضای هیئت مدیره چیده می شد و برای نخستین بار است که هیئت مدیره مستقل ایجاد شده تا خودشان مدیرعامل را انتخاب کنند.

خادم در خصوص اینکه آیا علیرضا رحیمی از گزینه های مدیرعاملی پرسپولیس عنوان کرد: ایشان نیز از گزینه هاست و در این خصوص هیئت مدیره تصمیم گیری می کند. (اظهارات کامل و تفصیلی خادم)

نخستین نشست هیئت مدیره جدیدباشگاه فرهنگی- ورزشی پرسپولیس فردا (دوشنبه) برگزار می شود. انتخاب مدیرعامل و کادرفنی تیم فوتبال پرسپولیس وهمچنین کادرفنی و سرمربی تیم ملی و همچنین پرداخت بدهی ۷۰ میلیارد تومانی این باشگاه و تامین منابع مالی از جمله مسوولیت های هیئت مدیره جدید است.

آیا در انتخاب اعضای هیأت مدیره تخلف شده است؟

اما پس از این انتخاب حرف و حدیث‌های زیادی برای اعضای این هیأت‌مدیره مشخص شده است. فارس نوشت: گفته می‌شود اولین تخلف در انتخاب هیأت‌مدیره پرسپولیس حضور افراد دوشغله است. طبق قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل دولتی مصوب ۱۱/۱۰/۱۳۷۳وکلای دادگستری وفق تبصره ۴ آن قانون نمی‌توانند شغل دولتی داشته باشند.

یکی از اعضای هیأت‌مدیره پرسپولیس به نام خواجه‌وند که وکیل است و خادم او را یکی از اعضای پرتلاش هیأت مدیره می‌داند عضویتش در هیأت مدیره پرسپولیس منع قانونی دارد. البته افراد دیگری نیز در این لیست هیأت مدیره به عنوان اعضای دو شغله هستند که باید دید آیا وزارت ورزش برای این انتخاب‌ها جوابی دارد یا خیر.

شاید بسیاری از علاقه مندان به این باشگاه غیر از حمید استیلی و دکتر محمدرضا زادمهر که از پیشکسوتان این باشگاه هستند آشنایی کمتری با سایر اعضا داشته باشند. ایسنا در گزارشی کوتاه به معرفی این اعضا پرداخت:


       
        حسین کاظم‌پور اردبیلی

حسین کاظم‌پور اردبیلی وزیر بازرگانی در دولت محمدعلی رجایی بوده‌است. وی معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در دولت میرحسین موسوی و سپس معاون وزیر نفت این دولت بوده‌ است. وی حدود ۱۵ سال نمایندهٔ ایران در اوپک بود؛ در آن زمان عضو هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران نیز بوده‌ است.

کاظم‌پور فارغ‌التحصیل مدرسهٔ عالی بازرگانی است و قبل از انقلاب ۵۷ تحصیلات خود را در رشته‌ ام‌بی‌ای (MBA) در آمریکا به پایان رسانده‌ است.

 علی اصغر مونسان

علی اصغر مونسان، در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شد، از جمله سمتهای وی می توان به معاون اجرایی شرکت مانا (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، عضویت هیئت مدیره و معاون اجرایی شرکت دی (بنیاد مستضعفان)، مسئولیت های اجرایی در فاز اول منطقه پارس جنوبی (پالایشگاه پارس جنوبی) و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آتی ساز (بنیاد مستضعفان) و مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران اشاره کرد.

مصطفی سلیمی

مصطفی سلیمی دارای لیسانس شیمی دانشگاه تهران، فوق لیسانس مدیریت و دکتری مدیریت محیط زیست است. وی هم اکنون شهردار منطقه ۲۱ است. مسئول ارزشیابی و کنترل عملکرد وزارت کشور، مسئول رسیدگی به شکایات وزارت کشور و مدیر کل حراست شهرداری تهران از جمله سمتهای او بوده است.

حمیدرضا سیاسی کارخانه دار و تاجر است و مهدی خواجه‌وند نیز وکیل و حقوقدان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *