شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۱
۵۱

آزمون سخت برای یک وعده رئیس جمهور/ آیا دولت پای عزت گذرنامه ایرانی حمید ابوطالبی می‌ایستد؟

يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 354616
حسن روحاني رئيس دولت يازدهم در اولين كنفرانس مطبوعاتي خود پس از انتخابات وعده داد كه احترام را به پاسپورت ايراني باز مي‌گرداند.
آزمون سخت برای یک وعده رئیس جمهور/ آیا دولت پای عزت گذرنامه ایرانی حمید ابوطالبی می‌ایستد؟
گروه سیاسی جهان نيوز: حسن روحاني رئيس دولت يازدهم در اولين كنفرانس مطبوعاتي خود پس از انتخابات وعده داد كه احترام را به پاسپورت ايراني باز مي‌گرداند. اكنون اين وعده او در بوته آزموني سخت قرار گرفته است. اقدام امريكا در صادر نكردن ويزا براي نماينده جديد كشورمان در سازمان ملل نه تنها خلاف حقوق و كنوانسيون‌هاي بين‌المللي است، بلكه پديده خطرناكي است كه در صورت عدم برخورد، احتمال تكرار اين اقدام از سوي واشنگتن عليه ساير كشورها و تبديل شدن آن به رويه‏ اي غيرعقلاني در مناسبات بين‌الملل وجود دارد؛ پديده ‏اي كه كارشناسان سياست خارجي معتقدند ايران بايد قاطعانه در برابر آن ايستادگي كند و از ظرفيت‌هاي لازم در نهادهاي بين‏ المللي براي جلوگيري از تضييع حقوق اساسي كشورمان بهره گيرد.

سرانجام پس از كش و قوس‌هاي فراوان مجالس سنا و كنگره امريكا در اقدامي خلاف حقوق بين ‏الملل، قانوني را تصويب كردند كه بر اساس آن حميد ابوطالبي به عنوان نماينده ايران نمي‌تواند وارد نيويورك شود. در پي تصويب اين قانون، جي كارني سخنگوي كاخ سفيد روز جمعه اعلام كرد دولت امريكا اجازه ورود به حميد ابوطالبي نخواهد داد تا بار ديگر مشخص شود كه بر‌خلاف ادعاي تعامل با ايران توسط باراك اوباما، دولت وي عملاً در مسير اتحاد لابي صهيونستي و تندروهاي جمهورخواه گام برمي ‏دارد. اين اقدام در حالي است كه امريكا طبق موافقتنامه دوجانبه ميان واشنگتن و سازمان ملل معروف به «قرارداد مقر» متعهد شده كه تسهيلات لازم را براي صدور رواديد همه نمايندگان كشورهاي جهان در مقر اين سازمان در نيويورك فراهم كند.

عدم صدور ويزا براي حميد ابوطالبي باعث واكنش‌هاي زيادي شده و سؤال‌هاي زيادي را در خصوص انگيزه واشنگتن از اين اقدام غيرديپلماتيك و غير قانوني ايجاد كرده است. حسن هاني‌زاده كارشناس مسائل بين‌الملل انگيزه نمايندگان و دولت امريكا را نزديك بودن انتخابات كنگره و تلاش آنها براي جذب نظر لابي صهيونيستي عنوان كرد و گفت: «باتوجه به نزديك بودن انتخابات كنگره امريكا، بعضي شخصيت‌هاي افراطي حاضر در اين كنگره، براي كسب آراي يهوديان سعي مي‌كنند با دادن امتيازهايي به صهيونيست‏ها و ايجاد فشار عليه جمهوري اسلامي ايران، رضايت لابي صهيونيستي را كسب كنند.» از جمله شواهدي كه صحت اين تحليل را نشان مي‌دهد، صدور بيانيه قدرتمندترين لابي صهيونيست (آيپك) در امريكا است كه طي آن ضمن تمجيد از اقدام دولت اوباما، اعلام كرد اقدام ايران در انتخاب حميد ابوطالبي تمسخر همه كساني است كه مخالف پديده ترور هستند. در بخش ديگري از بيانيه آيپك آمده است: اقدام رهبران ايران در انتخاب ابوطالبي براي نمايندگي اين كشور در سازمان ملل، لزوم به كار‌گيري سياست‌هاي سخت عليه تهران را ثابت مي‌كند.

به نظر مي‌رسد بهانه امريكا در مورد ابوطالبي تحت اين عنوان كه وي از دانشجويان فاتح لانه جاسوسی امريكا است، بهانه‌اي بيش نيست، چراكه اولا ابوطالبي در سال ۷۱ يك سال در مقر سازمان ملل حضور داشته است. همچنين پيش از اين ابراهيم اصغر‌زاده و عباس عبدي كه از اعضاي اصلي دانشجويان پيرو خط امام بودند و نقش كليدي در سفارت امريكا داشتند، در دوران خاتمي در سفر خود به امريكا با استقبال مقامات امريكايي‌ها روبه‌رو شده‌اند.

واكنش ايران چه بايد باشد؟

با اينكه وزارت خارجه كشورمان تأكيد كرده اقدام امريكا را از كانال‌هاي ديپلماتيك پيگيري خواهد كرد، اما هنوز مشخص نكرده آيا قصد پيگيري جدي اين مسأله را دارد يا نه، آيا قصد نوشتن نامه‌اي اعتراض آميز به دبيركل سازمان ملل دارد يا نه و اينكه آيا مصر است كه در هر صورت ابوطالبي را به عنوان نماينده ايران در سازمان ملل معرفي كند يا نه؟ به عنوان مثال عباس عراقچي با استفاده از عبارت «فعلاً قصد معرفي فرد جديدي را نداريم» گفته است كه گزينه دولت همچنان ابوطالبي است. وي همچنين اظهار داشت: وزارت امور خارجه از طريق مكانيزم‌هاي حقوقي پيش بيني شده در سازمان ملل در حال پيگيري موضوع است.

ايجاد كمپيني بين‌المللي عليه اقدام امريكا

يك كارشناس كه خواست هويتش افشا نشود در گفت‌وگو با روزنامه جوان، به دولت پيشنهاد داد كه اين مسأله را مسكوت بگذارد و پس از گذشت چند ماه نماينده‌اي جديد را معرفي كند و به اين بحران بدون چالش پايان دهد. در همين حال بعضي ديگر از كارشناسان بر لزوم برخورد جدي و ايجاد كمپيني براي مقابله با اين اقدام امريكا تأكيد داشتند. در همين خصوص حسن بهشتي‌پور، كارشناس روابط بين‌الملل اظهار داشت: ما بايد اين مسئله را پيگيري كنيم، حتي اگر به نتيجه نرسيم و به دبيركل سازمان ملل نامه‌اي بنويسيم تا اجازه ندهد يك رويه حقوقي شكل بگيرد كه در اين موارد امريكا اعمال سلیقه بكند و اعلام كند چه كسي صلاحيت دارد و چه كسي صلاحيت ندارد.

هاني‌زاده نيز معتقد است كه جمهوري اسلامي بايد از طريق كانال‌هاي ديپلماتيك از جمله نوشتن نامه براي دبيركل سازمان ملل و همچنين طرح دعوي در سازمان‌هاي بين‌المللي مثل دادگاه لاهه موضوع را پيگيري كند، چراكه اين پديده خطرناكي در تعاملات بين‌المللي تلقي مي‌شود و اگر اين مسأله ادامه يابد، قطعاً امريكا اين رويه را عليه ساير كشورها اعمال مي‌كند، لذا ايران بايد كمپيني عليه اين اقدام امريكا ايجاد نمايد.

منبع: جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آمریکا نشان داد که نه می بخشد و نه فراموش می کند و این درسی برای آقای ظریف است که می فرمود ما میبخشیم اما فراموش نمی کنیم....
مير مهنا
Iran, Islamic Republic of
احسنت به اين كلامت...گل گفتي
نه چرخ سانتریفیوژ چرخید نه چرخ زندگی مردم و نه چرخ پاسپورت ایرانی
پس روحانی مچکریم!
سودا
"ما مي بخشيم اما فراموش نمي كنيم" به همان اندازه مسخره هست كه كسي بگويد "ما فراموش مي كنيم اما نمي بخشيم"
مرگ .....
امروز عده ای برای یک جاسوس یهودی دل می سوزانند که ای وای ، ای داد ، ای بی داد ما خجلیم که لاشه این سگ جاسوس در ایران دفن نمی شود ، اما از این سو دیپلمات ما را تروریست می خوانند و آن را به سازمان ملل راه نمی دهند ! بعد جیک ... هم در نمی آید .
دولت سياه قبلي ايراني را ذليل و خوارکرد. فطعا دولت مردمي اعتدال به کوري چشم فرقه اصول گرائي اعتبار و عظمت را به ملت ايران باز خواهد گرداند.
Iran, Islamic Republic of
اولا زمان دولت قبل آمریکا جرات نمیکرد برای ما تعیین تکلیف کنه و بگه ما باید چه کسی رو بفرستیم یا نفرستیم دوما دولت 50 درصدی مردمیه و دولت 68 درصدی قبل مردمی نبود ؟ یعنی مردم فقط زمانی از نظر شما آدم هستند که مثل شما فکر کنند ؟ ثانیا پس اگر این دولت کم آورد و خرابکاری کرد مثل توافق ژنو و مثل سبد خفتبار کالا و مثل همین توهین به مردم و حذف یارانه ها و همه گرونیهای سر سام آور اخیر که مطمئنا چون اینکاره نیستند هر روز بیشتر هم میشه , شما قبول میکنی که اصلاحات و کارگزاران برای هیمشه از تاریخ این کشور حذف میشه ؟
کم سواد
Finland
شتر در خواب بیند پنبه دانه
United States
لابد با دیدن دم کدخدا دیگه. اون هم که نشده و بدونید که نمیشه.
...
hedayat
آییییی خدا مردم از این همه اعتبار!!!!. بابا یه کم کمتر، احساس اعتبار خفگی بهم دست داده!!!!!. دارن هیکل ما رو زرد طلائی درجه یک فابریک رنگ می کنن، داداشی داری می گی اعتبار؟ معنای اعتبار رو هم فهمیدم.
س.ا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای برادر!
اعتبار و عزمت از دید شما چیست؟توضیح داده و باذکر مثال شرح دهید. (2نمره)

شما اصلا گذرنامه دارید که در مورد عزتش صحبت میکنید؟
ما که هر از چندگاهی میریم اونور آب میبینیم که چقدر توی این 1سال اخیر ایران تحقیر شده!
الان حتی عراقی ها و افغانستانی ها هم میگن ما از شما عزتمندتریم.
چون حداقل یه لنگه کفشی زدیم تو دهن آمریکا، اما شما دو دستی مملکتتون رو تقدیم کردین رفت!!!
الانم که این آمریکایی ها هرچی از دهنشون در میاد نثارمون میکنن!!
اینکه dna ایرانی ها دروغ گو است را اخیرا گفتنا؟
محور شرارت شدیم!
قطنعامه ضد حقوق بشری برامون صادر کردن!
دیگه چی میخوای تا عزت مند بشی برادر!

میخوای بگیم بیان .... دربیارن مثل عطاران هم باعث خنده ملت بشی و هم عزت مند!!!
دیدم امریکا چطور داره فرقه اعتدالیون اصلاح طلب رو تحویل میگیره!
بی تدبیر و نا امید
عجب رویی دارین شما بابا !!!!

مگه همین اقای روحانی تو تبلیغات انتخاباتی رو در روی مردم نگفت که عزت رو به پاسپورت ایرانی باز می گردانیم ؟
پس چی شد بازگرداندن عزت به پاسپورت !!!

....
البته این ذلت ها محصول دوران سیاه و تاریک خاتمی فتنه گر و هاشمی بود .
عزت برگشته از همت دولت تحقیر و فریب
Iran, Islamic Republic of
با ادب جان فعلا نماینده دولت اعتدال رو توی ده کدخدا راه نمیدن!!!!!!!!!!!!
این قدر به اعتبار و عظمت رسیدیم که هر روز یک هجمه به دولت تدبیر!!!!!!!!!!!؟ می شود همین یکهفته را مرور کنیم :
...
دیدار اشتون با فتنه گران
کتک زدن فیلم بردار توسط محافظان اشتون
قطعنامه اروپا و غیر مشروع دانستن دولت روحانی
عدم صدور گذرنامه برای ابو طالبی
دعوت به رعایت حقوق همجنس بازان
و...
Iran, Islamic Republic of
عزیزان:
شما 8 سال گذرنامه ایرانی را لجن مال کردید!!حالا روحانی را شیر می کنید که پای گذرنامه ابوطالبی بایستد؟
Iran, Islamic Republic of
ببینم مگه از 75 میلیون ایرانی جز چند صد هزار نفر که پاشون همش پاتایا و آنتالیاست برای بقیه مهمه که گذرنامشون چه اعتباری داره ؟ به فکر نون مردم و شکم گشنه اونها باشید نه مهر گذرنامه اونها
داداش! این جماعت دستپاچه، نگران رفت وآمد بدون دردسر آقازاده های خودشو بودن.وگرنه من وتو که هیچی نیستیم.
8 سال عزت داشتیم که آمریکا واروپا جرات جسارت نداشتند با آمدن روحانی که پروژه "آمریکا ما غلط کردیم "کلید خورد . باید منتظر توهینهای بزرگ تر از این پروژه باشیم.
روحانی مچکررررررررررررررررییییییییممم.
طاهر
United Kingdom
با سلام
در 8 سال احمدی نژاد فقط ذلت برای مردم ایران استان به استان و شهر به شهر را به ارمغان آوردید. کدام عزت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قطع نامه دان کی پاره شد؟؟؟ چند بیمار از بی دارویی مردند؟؟؟ چقدر کارخانه و شرکت ورشکست شد؟؟؟ اختلاس هاس گسترده که باز تاب جهانی داشت آبرو برای مانگذاشت .حتما"" اینها برای شما عزت محسوب می شود. پس خوش بحالتان ...
Netherlands
بازی اشگنک داره سر شکستنک داره

دهان جهانخوار را بستن مخارج دارد و ایرانی مسلمان این خرج را با خنده می پردازد تا عزتش حفظ شود.
یا علی
همه این مواردی که گفتی در دوران سیاه خاتمی فتنه گر و هاشمی چندین هزار برابر بوده .
س.ا
Iran, Islamic Republic of
داداش گذرنامه ات رو انداختی تو جوب دیگه چرا میندازی تقصیر دولت قبل و اصولگراها؟

شما هروقت معنی عزت رو فهمیدین، بعد بیاین در موردش صحبت کنیم!

عزت از نظر ما اینه که توی معرکه ای مثل کربلا تشنه و گشنه باشی، جلوی دشمن قدرتمند و ثروتمند وایسی و بهش بگی: "ابن الدعی!"

نه اینکه بخاطر چهار روز هوس رانی توی آنتالیا و تایلند و ... ابزاری بشی دست ظالمان عالم!!!

شک نکنید که عزت ما توی به چالش کشیدن دشمنه!!!
4سال آمریکا رو مشغول کرده بودیم با یه هولوکاست و مونده بودن توش!
ما بهترین شرایط رو داشتیم.
اما بعدش یه عده کم شعور ریختن تو خیابونا و سوژه دادن دست اونا و حالا همن بلایی که توی 4سال اول سرشون آورده بودیم، اونا سرمون آوردن!!!
Netherlands
عزیزم ...
مردی و توان تفکر داری
علی نگهدارت
مرگ بر کاسه لیسان آمریکا
بیچاره شما تندروهای 7 درصدی بودید که در دوران افسادات مملکت را لجن مال کردید ، محورت شرارت شدیم ، از WC برای هسته ای تصمیم می گرفتند .
زبان از گفتن ذلت مرگبار شما ناتوان است .
Iran, Islamic Republic of
باسلام
دوست عزيز يادت باشه كه تو اين هشت سالي كه شما گفتي مقامات آمريكايي جرأت چنين غلطايي رو نداشتند . اين هم از تدبير مقامات ماست ؟!!!!
سعید455
آقایون لطفاساده نباشید.این هیاهوی پوچ ظاهرا آشیه که مذاکره کنندگان هسته ای با هماهنگی آمریکایی ها برای ژست مقابله با آمریکا واسه پیچوندن ملت ایران درست کردن .ظاهرا هدف برداشتن مذاکرات ازمرکزتوجه ملته .وگرنه قحط الرجال که نیست .چیزی که تومملکت زیاده دیپلمات حزب اللیه.
راست میگه ها.........
Iran, Islamic Republic of
بی تدبیری مسئولان صنعت ، معدن وتجارت درخصوص بازرسان بازار
بالاخره پس از مشکلات وکش و قوس های فراوان مسئولیت نظارت بر بازار به عهده یک شرکت پیمانکار تامین نیروی انسانی ! افتاد.
نظارت بر بازار از تاکیدات دین مبین اسلام و رویه همه حاکمان از صدر تا کنون به جهت نقش آن در معیشت عامه مردم بوده است . لذا فارغ از موفق بون یا عدم موفقیت نظارت در سالهای اخیر آنچه نظارت و بازرسی را با اهمیت نشان می دهد ضرورت نظارت بر واحدهای اقتصادی می باشد بطوریکه در کشورهای توسعه یافته که در شرایط رقابت کامل می باشند نیز به شدت با متخلفان برخورد می شود.
سیاست دولت گذشته در جهت تشدید نظارت بوده و به همین جهت از سال 87 حدود 4000بازرس جذب و روانه بازار نمود . در سال 91 نیز نیروها تا بحال تبدیل وضعیت به قرارداد کارمعین شده اند.
اما ابلاغ دستورالعمل شماره 21222/60 مورخه 11/1/93 معاون منابع انسانی وزارت صنعت ، معدن وتجارت انگیزه و امیدی که دولت در جهت افزایش آن بود به ناامیدی و یاس تبدیل نمود.
دستورالعمل کوتاه به این موضوع اشاره داشت که کار را به یک شرکت پیمانکار بسپارید. لذا با توجه به همه فراز و نشیب ها در سال های گذشته و مصائبی که بر بازرسان دارای تحصیلات و تجربه بالا در این سال ها گذشت تها امید به آینده بهتر بازرسان را امیدوار می ساخت .حال این سوالات در ذهن بازران شکل گرفته که سپردن حوزه پراهمیتی مانند نظارت بر واحد های اقتصادی از لحاظ امنیتی کار درستی است؟
مسئله را میتوان با پاک کردن صورت آن حل نمود؟
این بازی با سرنوشت بازرسی که شش سال از بهترین سال های عمر خود صرف کار سخت و پرزحمتی مانند این نموده نیست؟
آیا تدبیر دولت ، دمیدن یاس و ناامیدی به کارکنان خود می باشد؟
آقایان لطفا تدبیری کنید که امید را به این جوانان پرانرژی بر گردانید.
طاهر
United Kingdom
مرد حسابی این بازرسی شما کجا بود که قیمتها دو سه برابر شد. وقتی کار شما ارزش ندارد و هیچ کاری نتوانستید انجام دهید باید اخراج شوید . نکنه فکر کردید باید به شما بخاطر نظارت بر گرانی بازار مدال شجاعت هم بدهند. ؟؟؟!!!
اگر دولت این کار را کرده واقعا" دستش درد نکنه>.
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت شما دوست عزيز اين هم از تدبير اين دولت محترم است . آخه براي آقايون با حقوق هاي چند ميليوني چه اهميتي داره كه وضع بازار چه جوري باشه ؟ الان كه دست خودشونه اين وضع ماست واي به حالي كه دست پيمانكار باشه
حسین
سلام
معرفی ابوطالبی یک گاف سیاسی دولت در سطح بین الملل بود و اصلا تدبیری در کار نبود.
طاهر
United Kingdom
با سلام
این اتفاقات نشان می دهد افراد شاخص تسخیر سفارت آمریکا اصلاح طلبان بودند. و همانها هم خواهان اصلاح شدن و به روز شدن و همنوا شدن با جهان البته با حفظ فرهنگ و دین خود هستند. و این نشان می دهد انقلابیون اصلی و نیروهای آن که پیرو خط امام بودند همین اصلاح طلبان هستند. اصول گرایان فقط بلدند خوب شعار بدهند.
منظورت تغییر رنگ است. به عبارتی تغییر جهت در راستای جهت باد. مثل خروس بادنما هر وری باد شدیدتر بیاد اونا هم اونوری میشن!
دوستمون خیلی خوب گفت که اصلاح طلبان همیشه در حال افراط و تفریط هستن. اول انقلاب ترمز بریده بودن و حالا دستی را کاملا کشیدن..
گویا باحرکت آرام و پیوسته میانه ای ندارن.
اولا که انسان در هر دوره ای تغییر می کند ، ضمن همه تسخیرکنندگان افسادطلب نبودن ، افسادطلب ها همان هایی بودند که می گفتند ما بخاطر ابهت امام جرات عرض اندام و مخالفت نداشتیم !
انقلابی اصلی هیچگاه اسناد کشور را در اختیار بیگانگان قرار نمی دهد ، با جاسوس های بیگانه ارتباط ندارد ، آیا حضور در کنفرانس برلین نشان از انقلابی گری است ؟
آیا 8 ماه آشوب خیابانی نشان از انقلابی گری است ؟
آیا پیشنهاد تحریم ایران به غرب نشان از اجرای فرهنگ دینی ! و انقلابی گری است ؟
و زبان از گفتن خیانت های شما عاجز است .
چ
این هم از افراط وتفریط افساد طلبان است .در هر زمانی به سمتی میچرخن که باد بیاد. در یک کلام نون رو به نرخ روز میخورن واین حسن نیست بلکه خفت وناتوانی انها را در اداره امور کشور می رساند.
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا دولت تدبیر و امید و دولت راستگویان بسیار محکم و با قدرت جواب آمریکایی ها را خواهد داد و با یک "چشم" بلند همه را خیره میکند
تو یه چیزیت میشه !
اگه اینجا کوتاه بیان دیگه مطمئن میشیم که پروژه آمریکا غلط کردیم درست بوده.
بجامانده ازغافله شهدا
كوتاه بياين بدبختين اين نتيجه كوتاه آمدناتونه متاسفانه دشمن رادست كم گرفتيدامروزروزى است كه بايدثابت كنى پاسپورت ايرانى ارزش داره
سودا
روحاني مچكريم
حمید ابوطالبی رو بهانه قرار دادن
همون دلال هایی که برای ارتباط تلاش می کردند، این بازی رو مدیریت می کنند
دولت ابوطالبی را به عنوان سفیر معرفی کرده و تا آخر هم از این انتخاب حمایت می کند
بعد از عقب نشینی ظاهری آمریکا این موضوع را به عنوان سند عزت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی آمریکا علم می کنند.
آن وقت دهن من و شما را می بندند که نگوییم در برابر آمریکا کوتاه می آیند.
هسته ای را تعطیل می کنند. یک دیپلمات (که هم عقیده و هم مسلک خودشان است) را سفیر می کنند!
Sweden
دقیقا من هم همین فکر رو کردم
بنده خدا
مطمئن باشيد اگه هم امريكا موافقت كنه چيز خاصي نميشه
ممكن پروژه خودشون باشه بگه امريكا جون شما اين كه برات ضرري توش نيس يكم مقاومت كن تا ما بگيم يا قبول يا هيچ شماهم قبول كن ما بگيم شگفتا از اين دستاورد...
پس اگه امريكا زيربار رفت خوش حال نشويد بلكه ناراحت شويد زيرا كه ميفهميم مصارف داخلي كه ميگن دارن سرما درميارن
Sweden
بیشتر کارهای این دولت برنامه ریزی شده و شرطی شده از قبل است. قشنگ دارند با افکار عمومی بازی میکنند
Iran, Islamic Republic of
بعد از كار زشت و غيراخلاقيت روت ميشه بري آمريكا آن هم به عنوان نماد يك نماينده چگونه توي صورت مردم امريكا نگاه ميكني .شرمنده كه نميشي چون سنگ پاي قزوين هستين همتون.
حالا من نمی گم چجور آمریکا روش میشه تو صورت ایرانی ها نگاه کنه ، اما به شما خود فروختگان داخلی عرض می کنم ، شما چه ایرانی هستی که بعد از اینهمه جنایت آمریکا بازهم روت میشه دهن بازکنی و از آمریکا حمایت کنی ؟
کاسه لیسی آمریکا برای چند روز دنیا اینقدر برای شما ارزشمنده ؟
از ابوطالبی خوشم میاد