سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

تسلط ارتش سوریه بر منطقه مهم "صیدنایا"

سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب: 353853
مناطق امنیتی سوریه از تسلط ارتش بر منطقه استراتژیک "صیدنایا" در حومه دمشق و آغاز عملیات آزاد سازی منطقه رنکوس خبر دادند.
به گزارش جهان،  تسنیم به نقل از شبکه المیادین نوشت: ارتش سوریه موفق شد بر منطقه راهبردی و مسیحی نشین "صیدنایا" در حومه دمشق تسلط پیدا کرد.
 
در همین حال، تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که ارتش سوریه امروز در ادامه آزاد سازی مناطق مختلف، عملیات نظامی گسترده خود در منطقه "رنکوس" و مزارع آن در حومه شهر استراتژیک القلمون را آغاز کرده است.
 
شهر صیدنایا Saidnaya یکی از مناطق دیدنی سوریه می‌باشد که به فاصله اندکی از شهر دمشق در 35 کیلومتری آن قرار دارد. و در ارتفاع 1440 متری از سطح دریا در دامنه رشته کوههای القلمون که از سمت غرب به لبنان امتداد دارد واقع شده‌است.
 
ارتش سوریه پس ازتسلط برشهر راهبردی"یبرود" دمشق، آماده آغاز عملیات آزادسازی سه منطقه "رنکوس، فلیطا و راس المعره"، واقع درمرز لبنان است.
 
تلویزیون دولتی سوریه چندین پیش گزارش داده بود که ارتش سوریه درتکمیل عملیات پاکسازی یبرود والقلمون و پس ازبازپس گیری این مناطق مهم، عملیات آزادی سازی درمناطق مرزی این کشوربا لبنان را آغاز کرده است.
 
آزادسازی شهر یبرود در اواخر اسفندماه سال گذشته توسط نیروهای ارتش سوریه ورزمندگانی از جنبش مقاومت اسلامی لبنان، ضربه اساسی به شورشیان مسلح محسوب می‌شود چرا که این شهر به ‌مثابه یک مرکز کمک رسانی نزدیک مرز لبنان برای مخالفان بود.
 
یک منبع امنیتی دردمشق گفت: که ارتش سوریه مصمم است براساس نقشه جنگی خود،عملیات‌هایی را درتمامی مناطقی که درآنجا تروریست‌ها حضوردارند، آغاز کند.
 
براساس این گزارش، تروریست‌ها عمدتاً درمناطق رانکوس درجنوب یبرود، رأس المعره، وفلیطا واقع درشمال غربی یبرود پناه گرفته‌اند و هدف اصلی ازاین عملیات ارتش امن‌سازی کامل منطقه مرزی وبستن تمامی راه‌های ورودی به لبنان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *