پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

هیگل: آمریکا به‌محافظت از ژاپن متعهد است

شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب: 353130
وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران و ۱۵۰ نظامی آمریکایی و ژاپنی در خصوص جزایر مورد مناقشه در دریای شرق چین تصریح کرد که آمریکا به شدت به محافظت از ژاپن متعهد است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از یاهونیوز نوشت: «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا روز شنبه اعلام کرد که واشنگتن به شدت به کمک کردن به کشور ژاپن در حفظ امنیتش متعهد است.
 
وی به خبرنگاران و 150 نظامی آمریکایی و ژاپنی اعلام کرد: آمریکا در تعهد کامل و مطلق به امنیت ژاپن هیچ ضعفی ندارد، بنابراین فکر نمی‌کنم هیچ‌گونه اشاره یا شواهدی وجود داشته باشد که ما کاری غیر از تقویت و استحکام بخشیدن به تعهد خود به امنیت به ژاپن انجام می‌دهیم.
 
علیرغم آنکه واشنگتن به طور مداوم اعلام کرده است که در خصوص حاکمیت جزایر مورد مناقشه در دریای شرق چین هیچ‌گونه جانبداری نمی‌کند اما رسماً حاکمیت ژاپن به این جزایر را به رسمیت شناخته است و خود را موظف می‌داند تا طبق توافق دفاعی که بین دو کشور ژاپن و آمریکا به امضا درآمده است، قلمرو ژاپن را مورد محافظت قرار دهد.
 
رئیس پنتاگون تصریح کرد که واشنگتن از کشورهای منطقه‌ای می‌خواهد تا به شیوه‌ای مسالمت آمیز نزاع خود را حل کنند اما در ادامه افزود که آمریکا به تحقق وعده‌هایش طبق معاهده‌ای که با ژاپن به امضا درآورده است متعهد است.
 
هیگل ادامه داد که سفر وی به منطقه بخشی از تلاش‌های آمریکا برای تقویت تعهد مداوم به شراکت، دوستی و تعهدات ما به معاهده می‌باشد.
 
این در حالی است که چین اخیراً به دلیل اقدامات آمریکا در ارائه تجهیزات و حمایت‌های نظامی به ژاپن خشمگین شده است.
 
در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، واشنگتن و توکیو در خصوص گسترش ائتلاف دفاعی به توافق رسیدند که شامل استقرار دومین رادار هشدار به موقع در ژاپن تا پایان سال جاری میلادی می‌شود. ژاپن پیشتر یکی از این سامانه‌ها را در شمال داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *