جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

تعداد ماموریت اورژانس ۱۱۵ در نوروز

شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب: 352838
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: از ابتدای اجرای طرح امداد نوروزی، بیش از ۱۳۰ هزار و ۲۷۹ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ در سراسر کشور انجام شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر امین صابری نیا ضمن اعلام این خبر گفت: از ابتدای طرح تاکنون ، ۲۲۷۸۳ ماموریت ترافیکی و ۱۰۷۷۰۳ ماموریت غیرترافیکی توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ صورت گرفته است.

وی افزود: نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ پس از ارایه خدمات پزشکی به مصدومان حوادث و بیماران یاد شده، بیش از ۵۶۸۵۹ نفر از بیماران و مصدومان را برای دریافت مراقبتهای تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

به گفته صابری نیا، بیش از ۶۲۱۵۷ مورد از آسیب دیدگان و بیماران، توسط اقدام به موقع و تخصصی تیمهای اورژانس ۱۱۵ در محل درمان شدند .

رئیس مرکز اورژانس کشور افزود: در ۲۶ حادثه نیز بالگرد امدادی اورژانس ۱۱۵ در صحنه حاضر و ۷۶ مصدوم را پس از ارائه خدمات پزشکی به بیمارستان منتقل کردند.

صابری نیا گفت: در حال حاضر تعداد ۵ پایگاه‌ امداد هوایی در حال امدادرسانی به امدادخواهان هستند که این پایگاه‌ها در شهرستانهای شيراز، تهران، شاهرود، زاهدان و ساری مستقر هستند.

رئیس مرکز اورژانس کشور از هموطنان درخواست کرد در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و برای کمک به مصدوم یا بیمار، شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه نمایند. همچنین برای کاهش زمان حضور کارشناسان اورژانس ۱۱۵ بر بالین بیمار ،در اعلام آدرس محل حادثه یا منزل از علایم واضح و نشانه های مشخص در مسیر استفاده کنند.

وی از مردم خواست در صحنه حادثه حتی المقدور مصدوم را جابجا نکنند مگر در صورت وجود خطر جدی و تهدید کننده مثل انفجار یا سقوط. از ازدحام در محل حادثه و رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری نمایند .مسیر خودروی امدادی را باز نگه دارند و تذکرات و دستورات تلفنی کارشناسان ۱۱۵ را تا رسیدن تیم های امدادی به دقت اجرا کنند.

در سراسر کشور ۸۱۰ پایگاه شهری، ۱۲۷۶ پایگاه جاده ای و در کل ۲۰۸۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و بیش از ۱۴۶۰۰ تکنسین فوریتهای پزشکی مشغول خدمت رسانی به هموطنان هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *